Målat färdigt i hallen så i morgon få jag äntligen börja sätta upp inredningen i den blivande garderoben ... Vem vet, jag kanske hinner börja med spegeldörrarna också :) Jag älskar verkligen långhelger :)
 
Flyttat in, hyllorna i alla fall. Mina jackor till vänster ...
Nyorganiserad klädkammare med jackor hängande till vänster och hyllor med förvaringskorgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nancy Biäng och 1 till
  • Laddar…
En gång om året tycker jag att vi har en alldeles för stor altan. Det är den dagen jag såpskurar den. Det var idag, nu har jag ont i högeraxeln :crysmile:.

Passade på att gå över utemöblerna i teak också. Ska bli spännande att se hur det blev när de torkar upp :).
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Äntligen! Nu är bygglovsansökan inskickad!
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
För vadåå? :)
 
mexitegel mexitegel skrev:
För vadåå? :)
Åh, jag var så exalterad över att den äntligen är inne, att jag inte ens reflekterade över att det inte riktigt framgick :)

Det är egentligen bara småsaker som jag ska göra, men tyvärr kräver det bygglov.

  • Två nya takfönster modell större, 94x160 per fönster som sitter som ett parmontage "över" en takstol.
  • Byta en pardörr in till garaget till en vanlig dörr.
  • Öka storleken på två källarfönster från 45 cm till 85 cm i höjd. Rummer används som sovrum och det känns skönt att få större fönster, både för ljusets skull, men även för att det ska gå att ta sig ut om det behövs.
  • Rivning av skorstenen.

Ingenting av det påverkar bärande konstruktion utan det går som "fasadändringar".
 
  • Gilla
Nancy Biäng och 1 till
  • Laddar…
Spikat socklar och foder på andra sidan i nya hallen, mycket pyssel att klä in en skjutdörr ...

Sen gav jag mig på tröskeln som på såg ut såhär,
Ej färdiginstallerad trätröskel vid dörröppning med verktyg och arbetsmaterial nära.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kapade till en ekbräda, limmade på en lagom läpp

Ekbräda i limklämma under arbete för att anpassas som tröskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och resultatet innan slipning av framkant, radiefräsning av vass kant och vaxning, lite behöver sparas till imorgon med.

Nyinstallerad trätröskel i ek vid dörren i en hall med grått klinkergolv, arbetet ej helt slutfört.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja, dessutom började jag konvertera 2 garderober från 60 djup till 45 djup då 60 skulle bli väldig blaffigt i hallen. Kapning till rätt djup,

Verktygsbord med kap- och geringssåg i trädgård inställt för snickeriarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fräsning av fals för baksidan,

Handöverfräs monterad på en vit skiva med spånutsugsslang, redo för träbearbetning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men nu får det räcka för idag ...
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Tredje dygnet i sommarstugan. Förutom att ha klippt lite gräs har jag inte gjort ett skit.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Funktionstestat min dränkbara pump... (detta är ett pinsamt inlägg, var snälla!)

Översvämmad källare med vattenpöl, dränkbar pump och en diskmaskin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag kom diskmaskinen, och i väntan på att köket ska bli klart får den stå i källaren. Det blir ju kanon att använda brunnen som var till tvättmaskinen, precis framför betongfundamentet som jag bilade bort.

Ni vet ju hur det är, jag har tänkt flera gånger, undrar om det inte ramlat ner en del betongrester i brunnen, man borde kanske rensa den. Men så har det inte blivit, givetvis.

Nåväl, i kombination med att slangen till vattnet lossnade hann ju inte brunnen sluka allt vatten, den numera sandfilterliknande brunnen var ganska proppad.

Vattenfelsbrytaren stängde dock vattnet innan det hann bli någon större fara, även om det givetvis är irriterande hur som. Speciellt när det bara beror på ren dumhet.

Nåväl. Ner med den dränkbara pumpen i brunnen och ut på gatan. Det sista tog jag med grovdammsugaren och fick samtidigt ur allt "gunk" som låg i brunnen, så nu är den som... ny... ehh... den är funktionsduglig i vart fall!
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Tvättstället i garaget snart färdig. Lite fog runt kanterna.


Oinstallerat tvättställ i garage med vita väggkakel och fog som saknas runt kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag gjorde ett klipp i en nerlagd maskinverkstad, rejäla stålhyllor i galvat för 100 spänn per sektion.
Så nu är verkstaden någorlunda organiserad.
Organiserad verkstad med stålhyllor, verktyg på väggen, arbetsbänk och röd betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Galvaniserade stålhyllor fyllda med verktyg och förnödenheter i en organiserad verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Kommit ihåg att ta före-bilder i köket. Det glömmer jag normalt sett alltid bort.
Före-bild av ett soligt kök med vitt skåp, bord, stolar och blommor på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Före-renoveringsbild av ett kök med vita skåp och köksredskap på diskbänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök före renovering med bord, stol, diskho och gammal dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Undrar dessutom om ungarna tänker äta frukost idag...
 
Ett skärmtak blev det! Med kanalplast från Willab. Hängde in det i takstolarna för att spara höjd och det hade blivit lite tight över fönstret...
 
  • Vitt skärmtak med kanalplast täcker uterum, monterat under takstolarna med skogsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit pergola med skärmtak av kanalplast monterat i takstolarna på en uteplats vid ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmtak med kanalplast monterat under takstolar över ett husfönster, med skogsutsikt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Sitter och tittar på hur regnet nu har letat sig förbi ytterpanelen och nu droppar så fint på insidan av köksfönstret..
Blir riktigt irriterad på, att man som tidigare ägare kostar på ett fasadbyte men struntar fullkomligt i att det inte görs rätt..

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.