992 719 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 592 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 592 inlägg
Jo, vi ligger på 15-21 grader just nu (nordvästra Skåne), så är kanske på gränsen men vågade/hade inte tid att vänta längre.kramfors skrev:
Funkar det inte får jag väl köra en vända till i sommar, men tycker mig redan nu se att klövern och annat börjar ta stryk, men är kanske bara önsketänkande
Det är för sork/mullvad (har mycket av den varan..), göra det lite svårare att ta sig in/igenom.. vi har nät under pallkragarna oxå (det var så det börja..). Och vid just de här två träden har vi sett att de lever loppan , så vi la ner nät där med - men vi insåg att det var en liten smärre skillnad.. träd/dekorationssten vs pallkrage/jord!F fsn skrev:
Nätet är ganska styvt så vi kommer få lägga på lite mer sten för att få tyngd.. (Antagligen är det så styvt för det är så finmaskigt).. ingen vits o ha nät om det flyger haha
Hoppas iaf att trädet får vara lite mer ifred nu!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Idag har jag satt upp en gunga och spolat av cykeln i trädgården. Bild på gungan kommer sen. Filmen är mest för att testa
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
@Per Eskilsson funkar inte vanliga filmfiler (h.264 / mpeg4?) från en iPhone?
Fortsatt förflytta massor på tomten. Återvann delar av gräset och pusslade ihop det runt brunnen där jag höjt marknivån 2 dm. Det blev helt ok, ska köra över med åkgräsklipparen några gånger och kasta ut lite frön.
Sedan grävde jag bort matjorden och körde den på blivande jordgubbslandet. 74 skottkärrelass senare (totalt 125) såg det ut så här
Inatt somnar jag ovaggad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan grävde jag bort matjorden och körde den på blivande jordgubbslandet. 74 skottkärrelass senare (totalt 125) såg det ut så här
Logga in
Skapa konto
Inatt somnar jag ovaggad.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Började morgonen med att gå och svinga yxan.
Blev en riktigt fin start och när man väl fått upp tempot så var det bara att fortsätta så röjsågen åkte fram och sedan blev det en inlinesutflykt med grabben då vi utforskade kommunen och avslutar med tältning på baksidan.
Borde svinga yxan lite fortare
Blev en riktigt fin start och när man väl fått upp tempot så var det bara att fortsätta så röjsågen åkte fram och sedan blev det en inlinesutflykt med grabben då vi utforskade kommunen och avslutar med tältning på baksidan.
Borde svinga yxan lite fortare
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Har fortsatt med dammen. Planterat fler växter. Plockat i sten och grejat. Nu börjar jag känna mig nöjd. Det ska ner mera stenar i kanterna så att jag döljer duken. Hoppas att näckrosen börjar att ta fart snart annars får jag reklamera den.
Ursäkta röran!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ursäkta röran!