Påbörjade projektet för 'host'.. ett tag sedan och nu är det halvklart! Har ett träd kvar (slut på nät)

Sen ska det fyllas i fogarna med :)

• Halvklart landskapsprojekt med nät, markduk och stenar runt ett träd i en trädgård, "TVÅ ÅR SENARE" text överlagrad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jante och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Påbörjade projektet för 'host'.. ett tag sedan och nu är det halvklart! Har ett träd kvar (slut på nät)

Det kallas konstpaus! :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
F
Snigla Snigla skrev:

Markduk förstår jag men vad har man nätet till, och vad är det för nät? Prydligt e det.. (y)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
kramfors kramfors skrev:
SKA inte dygnsmedeltemperaturen ligga över 15 grader när den läggs på?
Jo, vi ligger på 15-21 grader just nu (nordvästra Skåne), så är kanske på gränsen men vågade/hade inte tid att vänta längre.
Funkar det inte får jag väl köra en vända till i sommar, men tycker mig redan nu se att klövern och annat börjar ta stryk, men är kanske bara önsketänkande :)

F fsn skrev:
Markduk förstår jag men vad har man nätet till, och vad är det för nät? Prydligt e det.. (y)
Det är för sork/mullvad (har mycket av den varan..), göra det lite svårare att ta sig in/igenom.. vi har nät under pallkragarna oxå (det var så det börja..). Och vid just de här två träden har vi sett att de lever loppan , så vi la ner nät där med - men vi insåg att det var en liten smärre skillnad.. träd/dekorationssten vs pallkrage/jord!

Nätet är ganska styvt så vi kommer få lägga på lite mer sten för att få tyngd.. (Antagligen är det så styvt för det är så finmaskigt).. ingen vits o ha nät om det flyger haha

Hoppas iaf att trädet får vara lite mer ifred nu!
:)

Skördat första äppelgurkan för året :love:

• Nyss skördad gul äppelgurka på mörk bakgrund med texten "ÄPPELGURKA".
    Skapa konto
  • Gilla
Allinug och 3 till
  • Laddar…
Idag har jag satt upp en gunga och spolat av cykeln i trädgården. Bild på gungan kommer sen. Filmen är mest för att testa :)

• Gilla
cnils
  • Laddar…
Någon har ätit upp min första jordgubbe :( :( :(

Jordgubbsplanta i jord med uppnagd jordgubbe omgiven av gröna blad och jord, tecken på djurangrepp.
Skapa konto

AndersPS AndersPS skrev:
Någon har ätit upp min första jordgubbe :( :( :(

[bild]
Man hade kunnat tro att det var jag.. men det var det inte! Lovar!
Men alla jordgubbar lever farligt i min närhet :cool:

Dina har kommit längre än mina.. buhu..

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Fortsatt förflytta massor på tomten. Återvann delar av gräset och pusslade ihop det runt brunnen där jag höjt marknivån 2 dm. Det blev helt ok, ska köra över med åkgräsklipparen några gånger och kasta ut lite frön.
Omarrangerad gräsmatta med upphöjd mark nära brunnen och nyplanterat område för jordgubbar, med skottkärra i bakgrunden.
Skapa konto

Sedan grävde jag bort matjorden och körde den på blivande jordgubbslandet. 74 skottkärrelass senare (totalt 125) såg det ut så här
Nyplanterat gräs runt brunnen och förberett jordgubbsland med skottkärra och matjord på en trädgårdstomt.
Skapa konto

Inatt somnar jag ovaggad.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Sett blommorna slå ut :)

• Utslagna vita och rosa blommor på en rhododendronbuske mot en gräsmatta.
    Skapa konto
  • Blå blommor i förgrunden med utslagna kronblad vid vägkant, med gröna blad och knoppar.
    Skapa konto
  • Rhododendronbuske med lila utslagna blommor och knoppar mot gräs med gula blommor.
    Skapa konto
  • Gilla
holetaker
  • Laddar…
Skyfflat bärlager, jag fyllde skottkärrorna, sambon tömde. Blev 100 lass, högen krympte lite iaf
Högen av bärlager på presenning före och efter skyffling, med skottkärra och villa i bakgrunden.
Skapa konto
Utjämnat bärlager vid ett hus, redo att paddas med skottkärra i hörnet.
Skapa konto

Imorrn ska det paddas!

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
D09
Började morgonen med att gå och svinga yxan.

Blev en riktigt fin start och när man väl fått upp tempot så var det bara att fortsätta så röjsågen åkte fram och sedan blev det en inlinesutflykt med grabben då vi utforskade kommunen och avslutar med tältning på baksidan.

Borde svinga yxan lite fortare :D(y)

• Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Har fortsatt med dammen. Planterat fler växter. Plockat i sten och grejat. Nu börjar jag känna mig nöjd. Det ska ner mera stenar i kanterna så att jag döljer duken. Hoppas att näckrosen börjar att ta fart snart annars får jag reklamera den.

Trädgårdsdamm med nyplanterade växter och stenar runt kanten, synlig dammduk och trädgårdsverktyg.
Skapa konto

Nyplanterad damm i trädgård med stenar runt, växter, slang och verktyg synliga.
Skapa konto

Ursäkta röran!

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.