Hej,

Min klippare går inte ut och det står låg temp i displayen, men det är ju 10-15 grader på dagarna, varför går den inte ut?
 
Kvitterar du låg temp?
 
Vad innebär de? Att jag ok?
 
Ja, precis!

Har för mig att om det varit kallt under natten och man får låg temp larmet så måste man trycka OK.
 
Bambi skrev:
Hej,

Min klippare går inte ut och det står låg temp i displayen, men det är ju 10-15 grader på dagarna, varför går den inte ut?
Hej jag har samma problem,förmodar det går att stänga av den funktionen,har inte kollat i manualen annu
 
Hej igen!

Gick in på servicemenyn:

Batteri
3226
2608
3365

Är de ok?

Vidare tvångskörde jag den och den går ut och följer kantkabel en bit sen stannar den och felmeddelar "väntar på signal" sen tar det någon sekund sen kör den igång och följer kantkabel igen.

Den verkar snurrig, jag läste att några behövt uppdatera programvaran i dessa fall, vad säger ni?

Mvh
 
Hej igen,

Gick in i servicemenyn och skulle kolla programvaruversion och den var Demo, verkar märkligt?
 
Hej

Någon som har förslag på hur jag kan lösa kabeldragningen enligt bilden. Jag är tvungen att göra ö:ar runt buskarna men avståndet mellan dem och begränsningskabeln blir troligtvis för litet, ca 55 cm mellan Ö-kabel och den vid häcken.

Idéer eller tanker mottages gärna. Någon som kör med litet avstånd och det funkar kanske?

//Emanuel Schema över trädgård som visar planerad kabeldragning nära en häck och runt buskar med avståndsmarkeringar.
 
TGC skrev:
Hej

Någon som har förslag på hur jag kan lösa kabeldragningen enligt bilden. Jag är tvungen att göra ö:ar runt buskarna men avståndet mellan dem och begränsningskabeln blir troligtvis för litet, ca 55 cm mellan Ö-kabel och den vid häcken.

Idéer eller tanker mottages gärna. Någon som kör med litet avstånd och det funkar kanske?

//Emanuel[bild]
Hej jag har haft ca 60 cm ock det funkade,är alla buskarna lika nära kantkabel?
 
Elkludde skrev:
Hej jag har haft ca 60 cm ock det funkade,är alla buskarna lika nära kantkabel?
Ja, alla buskarna står med samma avstånd till häcken.
Låter ju lovande om det fungerade för dig, har din klippare haft problem att köra där eller funkade det oftast bra..?
 
TGC skrev:
Ja, alla buskarna står med samma avstånd till häcken.
Låter ju lovande om det fungerade för dig, har din klippare haft problem att köra där eller funkade det oftast bra..?
det funkade bra med det avståndet,men jag ändrade för det fanns en del andra problem i närheten så jag drog slingan runt där
så jag fick lite oklippt ,(mest vildmark) prova det går alltid att ändra,om det inte funkar för dig

Du har 1 m till häcken när jag kollar mer noga
 
Redigerat:
Stämmer, ca 1 m mellan buske och häck. Om jag gör en ö runt busken kommer avståndet mellan den kabeln och den vid häcken att vara ca 55 cm.
 
TGC skrev:
Stämmer, ca 1 m mellan buske och häck. Om jag gör en ö runt busken kommer avståndet mellan den kabeln och den vid häcken att vara ca 55 cm.
Bara att prova hör av dig hur det går
 
  • Gilla
TGC
  • Laddar…
Har på 3 ställen sådana smala "förbifarter" . Inget större problem - händer någon gång att den vänder istället för att gå genom. Tycker Du ska prova.
 
Gunnar Fyrenius skrev:
Har på 3 ställen sådana smala "förbifarter" . Inget större problem - händer någon gång att den vänder istället för att gå genom. Tycker Du ska prova.
Härligt, verkar ju som att det kanske löser sig då!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.