Mowgliman skrev:
Nu fick vi bort problemet med kalibreringen. Nu står det istället ingen kabelsignal!
Har kollat manöverboxen så den lyser och kopplingen till basstationen.
Kan man på något sätt kontrollera kabelsensorerna på roboten? Så man vet om problemet är roboten/manöverboxen?
Tacksam för alla svar.
Ställ klipparen ett par meter bakom laddstationen och öppna servicemenyn med 897, välj tester/sensorer/kabelsensorer och tryck GO.
 
Har nu testat kabelsensorerna, får "fel 28".
Vad betyder det?
 
Vet tyvärr inte vad det betyder :(

Du skrev ju tidigare att det var problem med framhjulet, vad hade hänt med det och hur löste du det?
 
Vi plockade av kåpan och kollade stången som håller framhjulet men hittade inget direkt fel. Plockade bort lite gammalt gräsklipp och spindelväv. Satte på kåpan igen och sen försvann felmeddelandet och istället kom det " ingen kabelsignal".
Får ringa lite imorgon och få support.
Tack för alla svar..������
 
Hej,

Jag är i behov av att komma åt klippmotorerna och måste då först ta bort knivarna. Problemet är att jag slarvat bort verktyget till det. Verkar heller inte gå att enbart köpa verktyget. Har någon ett tips på hur man kan ta bort bladen på något annat sätt?

Mvh Andreas
 
Andreas Frost skrev:
Hej,

Jag är i behov av att komma åt klippmotorerna och måste då först ta bort knivarna. Problemet är att jag slarvat bort verktyget till det. Verkar heller inte gå att enbart köpa verktyget. Har någon ett tips på hur man kan ta bort bladen på något annat sätt?

Mvh Andreas
Spontant skulle jag säga att det borde räcka ned att dra de två flärparna "nedåt" så kommer kniven också. Två skruvmejslar som man sticker in och bänder med?
Jag har nog ett verktyg över om du passerar Ockelbo annars.
 
  • Gilla
Andreas Frost
  • Laddar…
theboppers skrev:
Spontant skulle jag säga att det borde räcka ned att dra de två flärparna "nedåt" så kommer kniven också. Två skruvmejslar som man sticker in och bänder med?
Jag har nog ett verktyg över om du passerar Ockelbo annars.
Ja man tycker det inte borde vara så svårt. Jag har provat med skruvmejslar men tog kanske inte i tillräckligt mycket. Får försöka igen.

Tack annars för erbjudandet. Jag bor dock i norra Skåne så det blir lite långt att köra till Ockelbo :D
 
Du får köpa reservlnivar för framtida bruk, man får väl med ett verktyg då;)

Och när jag nyss bytte knivar fick man nog som du säger ta i rejält - även med verktyget som drar rakt nedåt.
 
theboppers skrev:
Du får köpa reservlnivar för framtida bruk, man får väl med ett verktyg då;)

Och när jag nyss bytte knivar fick man nog som du säger ta i rejält - även med verktyget som drar rakt nedåt.

Beställde av Tretti tidigare i veckan men de har problem med leveranser just nu så får nog vänta ett tag på paketet.

MEN jag har faktiskt lyckats på annat vis nu. Istället för att ge mig på bladen lossade jag hela motorn med två mejslar (skulle ändå byta kablar och klippmotor). Sen gick det lättare att få av bladen.

Nu går klipparen tyst och bra igen. Ett tips till er alla är att gå in i servicemenyn och sänka klipphastigheten om ni finner ljudnivån vara för hög.
 
Andreas Frost skrev:
Beställde av Tretti tidigare i veckan men de har problem med leveranser just nu så får nog vänta ett tag på paketet.

MEN jag har faktiskt lyckats på annat vis nu. Istället för att ge mig på bladen lossade jag hela motorn med två mejslar (skulle ändå byta kablar och klippmotor). Sen gick det lättare att få av bladen.

Nu går klipparen tyst och bra igen. Ett tips till er alla är att gå in i servicemenyn och sänka klipphastigheten om ni finner ljudnivån vara för hög.
Får man fråga vad du fick betala för motorerna och var du köpte dem ?
 
miniGranis skrev:
Får man fråga vad du fick betala för motorerna och var du köpte dem ?
Absolut får du det. Motorerna fick jag på garantin. De ville helt enkelt inte klippa utan visade bara felmeddelande. Vet faktiskt inte vad de kostar men säkert några tusen.
 
Klipparen stannar 2m framför laddstationen då och då, irriterande, särskilt om man ska iväg en längre tid, någon som kan de eller har en lösning?
 
Låter ju konstigt, har du sett hur den beter sig när den stannar? Försöker den docka men misslyckas eller stannar den bara helt sonika på väg in?
 
Nej tyvärr, bara att den flera ggr nu på semestern och någon gång innan bara står 1-2m bakom laddstationen till någon hjälper den. När jag tittar går den in fint i laddstationen och har svårt att se att den ska missa tre ggr och bli stående, att det ska vara orsaken
 
Kan det vara batteriet som inte orkar riktigt hela vägen? Men låter inte så sannolikt. Kolla så laddkontakterna är rena både på laddstation och klippare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.