Bambi skrev:
Hej!

Agerande:
1. Lägg till delzon
2. Klipparen kör mot delzon, där jag tryckte stopp vid min fjärrstartpunkter och angav yta.
3. Valde en delzon till, klipparen fortsätter längs kantkabeln där jag trycker stop vid nästa fjärrstartpunkt och angav yta.
4. Bär bort klipparen till laddstationen och den startar i huvudlinjen för att klippa 15 min senare.
5. Mina båda delzoner är 1000m2 och huvudzonen 300m2, så borde starta mycket oftare i delzonerna men startar inte alls där.
Trycker Du OK efter stopp ? kanske du skall lägga in en zon å tgången låta den klara av en åt gången
Du skrev nåt om kabel är det rätt med öbildning o dyl

jag har haft liknande problem har dock bara en delzon,och den är mindre än huvudzonen !
 
Nu funkar de, jag stängde av kantkabel följer då jag har några tighta passager, efter det verkar det funka
 
Redigerat:
Hej Alla glada,

Efter att fått byta powerbox på min robot så har jag nya strul.

Roboten viker av ca 20 cm när den närmar sig sin laddstation, ungefär som att det plötsligt slutar att följa kantkabeln.

Inställningarna är påslagna för att följa kantkabel för alla Zoner, har även försökt att labba med att ändra värdet från 1-12 ingen skillnad.

Kör den programmet kantklipp så hittar den ALLTID hem igen men på vanliga klipp programmet så kör den ca 5 varv runt tomten innan den magisk följer kantkabeln där den tidigare villa vika av till vänster..

Någon som har haft detta eller en lösning?

Intressanta i det hela att installationen är oförändrad och fungerat perfekt tills jag bytte powerboxen.
Har testat med en fabriksåterställning och installationen går igenom med bravur, hittar laddstationen direkt vid första testet.
 
Bambi skrev:
Nu funkar de, jag stängde av kantkabel följer då jag har några tighta passager, efter det verkar det funka
Hur kan den gå utan kantkabel utveckla gärna
 
Osek skrev:
Hej Alla glada,

Efter att fått byta powerbox på min robot så har jag nya strul.

Roboten viker av ca 20 cm när den närmar sig sin laddstation, ungefär som att det plötsligt slutar att följa kantkabeln.

Inställningarna är påslagna för att följa kantkabel för alla Zoner, har även försökt att labba med att ändra värdet från 1-12 ingen skillnad.

Kör den programmet kantklipp så hittar den ALLTID hem igen men på vanliga klipp programmet så kör den ca 5 varv runt tomten innan den magisk följer kantkabeln där den tidigare villa vika av till vänster..

Någon som har haft detta eller en lösning?

Intressanta i det hela att installationen är oförändrad och fungerat perfekt tills jag bytte powerboxen.
Har testat med en fabriksåterställning och installationen går igenom med bravur, hittar laddstationen direkt vid första testet.
Poverbox är det likställt med laddstationen,för i så fall kan det vara så att in och utrådarna är skiftade
 
Elkludde skrev:
Hur kan den gå utan kantkabel utveckla gärna
Tror att hen menar att hen stängde av "följer kantkabel" dvs när den inte går tillbaka i samma spår missar den utgången. Jag har samma problem att den inte hittar hem igen från delzoner pga smal passage som den går över (har gjort "öar" enl. deras nya koncept då de inte längre rekommenderar pappersmallen) och supporten rekommenderar då mig att stänga av den funktionen för delzoner (vilket ju då falerar hela konceptet med att undvika hjulspår :/).
 
Hej på er!

Jag är bra sugen på en Robomow RS635, inte minst för att den kan hantera zoner. Men jag är inte säker på hur det där med zoner fungerar och att det fungerar som jag vill.

Klipper den automatiskt alla zoner men en i taget i den följd som jag lägger till dem? Eller måste alla subzoner sättas igång manuellt när jag vill att de klipps? Ingår bara huvudzonen i "mowing cycle"?

Går det att unikt styra hur ofta och vid vilka tider de olika subzonerna klipps (eller finns det bara en generell inställning för inaktiv tid som gäller alla zoner)? Eller går det åtminstone att tillfälligt plocka bort en subzon ur "mowing cycle" (förutsatt att subzonerna ingår enligt första frågan)?

Tack!
 
Nu har jag inte riktigt samma klippare jag har bara en Subzon o för mig funkar et utmärkt

Klipper den automatiskt alla zoner men en i taget i den följd som jag lägger till dem? SVAR JA

Klipper den automatiskt alla zoner men en i taget i den följd som jag lägger till dem? SVAR NEJ

Eller går det åtminstone att tillfälligt plocka bort en subzon ur "mowing cycle" (förutsatt att subzonerna ingår enligt första frågan) SVAR JA

Detta är min uppfattning av frågorna

Men det fodras app för att det skall gå smidigt,för det funkar väl till RS modeller
 
Redigerat:
Varit borta och kom hem till problem med framhjul o en manöverbox som blinkade, grannarna switchade off maskinen. Fixade till hjulproblemet men nu säger den att kabeln inte har signal. Gjorde en kalibrering och får felkod 1. Vem vet vad detta är? Svar/support, mottages tacksamt 👍🏻
 
Mowgliman skrev:
Varit borta och kom hem till problem med framhjul o en manöverbox som blinkade, grannarna switchade off maskinen. Fixade till hjulproblemet men nu säger den att kabeln inte har signal. Gjorde en kalibrering och får felkod 1. Vem vet vad detta är? Svar/support, mottages tacksamt 👍🏻
Felkod 01= Behöver laddas
 
Tack Maela, men hur kommer vi ifrån kalibreringssidan? Batteriet är fulladdat. Ska man bekräfta felkod 1 på något vis?
 
Mowgliman skrev:
Tack Maela, men hur kommer vi ifrån kalibreringssidan? Batteriet är fulladdat. Ska man bekräfta felkod 1 på något vis?
Måste rätta mig, den säger fel 1 inte felkod 1
 
Går det inte att backa ur alltså? Test isf att hålla in GO i ca.5 sekunder för att göra en reset.
 
Nu fick vi bort problemet med kalibreringen. Nu står det istället ingen kabelsignal!
Har kollat manöverboxen så den lyser och kopplingen till basstationen.
Kan man på något sätt kontrollera kabelsensorerna på roboten? Så man vet om problemet är roboten/manöverboxen?
Tacksam för alla svar.
 
Mowgliman skrev:
Nu fick vi bort problemet med kalibreringen. Nu står det istället ingen kabelsignal!
Har kollat manöverboxen så den lyser och kopplingen till basstationen.
Kan man på något sätt kontrollera kabelsensorerna på roboten? Så man vet om problemet är roboten/manöverboxen?
Tacksam för alla svar.
brott på slingkabel men du har kollat
 
  • Gilla
Mikg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.