Vad kör ni andra på för klipphöjd? Ställer jag min på lägre än 50 stannar den av i stort sett direkt och klagar på överhettad drivmotor oavsett lutning eller tjockt/tunt gräs
 
Min står strax över 40 tror jag och den har aldrig stannat för det felet.

Prova att köra testet i servicemenyn för drivmotorerna och se vad det säger, kan ju köra kalibreringen av drivmotorerna där också.
 
fredda skrev:
Min står strax över 40 tror jag och den har aldrig stannat för det felet.

Prova att köra testet i servicemenyn för drivmotorerna och se vad det säger, kan ju köra kalibreringen av drivmotorerna där också.
Testade att köra test på både driv och klippmotorer. Fick felkod på bägge, fel 24 respektive fel 352
 
Hej,

då det regnat lite nu på slutet har jag fått mindre gräsmatta att klippa (och jag tror inte min Robomow flyter ;) så var tvungen att tillfälligt minska områdena. Jag testade enligt bifgoad bild och det verkar som att det fungerar, när reläet ligger som i bilden så klipps hela området och klipparen kör bara över "tarmen", men när jag ställer om det så begränsas området och den "högra" delen klipps inte. Ska bli kul att se hur det fungerar i längden. Nån som testat nåt liknande?

Begränsning.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Törnis81
  • Laddar…
Intressant lösning! Ser inte varför det inte skulle fungera tekniskt sett heller =)
 
Sondell skrev:
Testade att köra test på både driv och klippmotorer. Fick felkod på bägge, fel 24 respektive fel 352
Har du kollat upp dessa felkoder och vad de kan komma ifrån ?
 
Tänkte passa på att fråga om ni har något tak eller hus till er maskin ? Byggt själva eller köpt..tar gärna emot tips.
 
Sondell skrev:
Testade att köra test på både driv och klippmotorer. Fick felkod på bägge, fel 24 respektive fel 352
Testa att lyfta klipparen i bakkant när du gör testet, så hjulen snurrar i luften.
 
Allmaktatarne skrev:
Gjorde som supporten sa o imorse höll inte displayen på o blinka utan visa att den ladda .så ikväll blir det första åket :)
Hur gick det med denna?
Tycker det verkar som om allt med robotgräsklippare tar mycket tid i form av programmering, robotar som strular osv.
 
Harry2000se skrev:
Hur gick det med denna?
Tycker det verkar som om allt med robotgräsklippare tar mycket tid i form av programmering, robotar som strular osv.
Allt med robotklippare tar inte mycket tid, men uppstarten efter installation kan det ta någon vecka max två. Men annars är det bara normalt underhåll av maskinen. Iaf för mig.
 
Vet inte om detta varit uppe tidigare i tråden. Borde gälla alla RS-modeller.
Jag kör min på 2800rpm på Eco och 3500rpm på fullpatte! Klipparen är bra mycket tystare och inte alls lika resonansbenägen.

Ta en titt på: https://youtu.be/-wYeD_JmEDk
 
  • Gilla
miniGranis
  • Laddar…
Harry2000se skrev:
Hur gick det med denna?
Tycker det verkar som om allt med robotgräsklippare tar mycket tid i form av programmering, robotar som strular osv.
Det var att den stått så länge men minimalt med ström som gjorde batterierna knasiga .men när den stått o laddat en timma i off-läge o sen ett dygn i on-läge så blinka den inte mer .så nu klipper den så fint .men har lite hjulspår från bil mm på gräsmattan som måste jordfyllas för den fastnar gärna i dom.
 
Hej,

Vet ni varför man rekommenderas att göra vänstersvängar 45 grader men högersvängar 90 grader?

Ha de gott!
 
Bambi skrev:
Hej,

Vet ni varför man rekommenderas att göra vänstersvängar 45 grader men högersvängar 90 grader?

Ha de gott!
Det verkar som dom flesta klippare klarar högersvängar bättre än vänster,dock har jag provat 90 gr även i vänstersväng
den klarar även det ganska bra

Ha en Bra Helg
 
Nu har nog min gett upp verkar det som.

Gick ut då jag såg den fastnat emot laddstationen. Ena bakhjulet sitter tvärfast, och när jag tryckte GO för att kolla felmeddelandet händer ingenting. Stendöd. Inget händer när jag stoppar den i laddaren heller.

Någon som vet var jag börjar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.