14 666 läst · 176 svar
15k läst
176 svar
fuktvandring genom vägg?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
nej dom är inte spontade och dom kommer att vara planhyvlade på katerna, som sagt är detta är en test för att först och främst utröna hur bra fuktmembranet är, sen för att se om det går att bygga ett duschrum som jag tänkt det. kommer att sätta in dataloger som kommer att mäta fukten i duschrummet, i vägen och sen en utomhusgivare för att se dom siffrorna åxånino skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Hur ska du kunna hålla en 1"6 (22x145) rak och fin under byggtiden? Kommer se ut som skit efter ett tag. Det är en panelbräda.Ribons skrev:Jag tänker ersätta alla skivor med 1"6 och på så sätt få en bättre värme behållning än med skivor, dessutom håller 1"6 imott fukten betydligt bättre än skivmatrial (som på sätt och vis är porösa) Membranet som jag tänker anv är Thermogaia (där ett ant pooler nere i Europa är målade med det, och det tycks funka bra) så jag vill göra en test för att se hur det kan funka i ett duschrum Min budget är 15,000 kr kompl med kulvert och byggnation
Och din överprissatta målarfärg kan du försöka sälja nån annan stans är du snäll.
Moderator
· Stockholm
· 52 453 inlägg
Tråden har gått mer och mer mot produktreklam för en minst sagt tveksam produkt.
Jag har raderat en del inlägg.
Tråden stängd.
Jag har raderat en del inlägg.
Tråden stängd.
Produkter som diskuteras i tråden