Status
Tråden går ej att kommentera.
R
hul skrev:
haha du jobbar där alltså?
ja och det har jag deklarerat tidigt så sent som vanligt av din kat
 
H
förresten för att en produkt funnit i 10år är väl ingen kvalitetsstämpel?

kollar man tex allabolag så har företaget gått minus 6 av de 7 senaste åren så en de verkar inte gå superbra
 
Ok då blir det spontade brädor då?
Hur löser man tärningen mellan golv och vägg om man bara målar? Eller är det en tjock färg?
Du målar brädorna runt om då så det blir tätt runt om?
 
Ribons skrev:
där är det en del som folk inte har fattat, för att något skall röra på sig behövs det fukt, och keramiska membranet hinndrar fukten från att komma in till underlaget
Hur skyddar det träet mot de naturliga fuktändringarna mellan sommar och vinter?
 
Träet kommer röra sig även det är tätt från insidan, kommer ju inte ha en konstant RF på andra sidan träet, året om
 
R
useless skrev:
Hur skyddar det träet mot de naturliga fuktändringarna mellan sommar och vinter?
Med fuktmembranet som jag lägger på insidan och utsidan
 
R
felixmartensson skrev:
Träet kommer röra sig även det är tätt från insidan, kommer ju inte ha en konstant RF på andra sidan träet, året om
kommer att kunna förhindra en stor del av det (i och med att insidan inte blir tätt kontinuerligt så avlöser fuktmembranet en stor del av dom problemen
 
R
nino skrev:
Ok då blir det spontade brädor då?
Hur löser man tärningen mellan golv och vägg om man bara målar? Eller är det en tjock färg?
Du målar brädorna runt om då så det blir tätt runt om?
nej dom är inte spontade och dom kommer att vara planhyvlade på katerna, som sagt är detta är en test för att först och främst utröna hur bra fuktmembranet är, sen för att se om det går att bygga ett duschrum som jag tänkt det. kommer att sätta in dataloger som kommer att mäta fukten i duschrummet, i vägen och sen en utomhusgivare för att se dom siffrorna åxå
 
R
felixmartensson skrev:
Träet kommer röra sig även det är tätt från insidan, kommer ju inte ha en konstant RF på andra sidan träet, året om
rörelser blir det när det är fukt i komb med temp, dessa 2 orsaker kommer att bli minimerade med fuktmambranet
 
R
nä men dom första husen som målades är i tyskland och dom målades för ca 36 år sedan, chefen var nere och tittade på dom husen och pratade med fast ägaren och efter 22 år var dom i gott skick och inga sprickor i det.
 
Ribons skrev:
Jag tänker ersätta alla skivor med 1"6 och på så sätt få en bättre värme behållning än med skivor, dessutom håller 1"6 imott fukten betydligt bättre än skivmatrial (som på sätt och vis är porösa) Membranet som jag tänker anv är Thermogaia (där ett ant pooler nere i Europa är målade med det, och det tycks funka bra) så jag vill göra en test för att se hur det kan funka i ett duschrum Min budget är 15,000 kr kompl med kulvert och byggnation
Hur ska du kunna hålla en 1"6 (22x145) rak och fin under byggtiden? Kommer se ut som skit efter ett tag. Det är en panelbräda.

Och din överprissatta målarfärg kan du försöka sälja nån annan stans är du snäll.
 
  • Gilla
hul
  • Laddar…
Tråden har gått mer och mer mot produktreklam för en minst sagt tveksam produkt.

Jag har raderat en del inlägg.

Tråden stängd.
 
  • Gilla
Drosen och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.