3 336 344 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Dags att foga fönsterbrädorna och sen en sista strykning
Har beställt nya accesspunkter från Ubiquiti, å måste ha nya kablar till dom
Denna har jag inte köpt, men lånat på obestämd tid från firman. Vi gör så ibland
Kanske de viktigaste verktygen inför säsongen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har beställt nya accesspunkter från Ubiquiti, å måste ha nya kablar till dom
Logga in
Skapa konto
Denna har jag inte köpt, men lånat på obestämd tid från firman. Vi gör så ibland
Logga in
Skapa konto
Kanske de viktigaste verktygen inför säsongen?
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Hu? Är det inte normalt med 3 bandsågar, 2 rikt/planhyvlar, 1 rikthyvel med plantillsats, en 24" figursåg, 2.5 bordsågar, hyvelbänk,fularbetsbänk,2 pelarborrar, spånsug, 1 metallsvarv och 1/2 träsvarv på 5kvm?Microkatten skrev:
Faktum är att sen jag skruvade fast krokar i taket så är det lätt att jobba där..man bara hänger upp sig och så flyttar man linorna man hänger i allteftersom.. ;D
För att svara på frågan: jag hittade en tom yta strax innanför figursågen..ungefär mitt i rummet.. Tror det stått en kartong där innan, vet inte hur jag annars skulle ha missat att fylla den ytan..
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Den har ett fullstort underrede som jag stökat undan, sen är väl sågbordet sådär 20-30cm..men då får man möjlighet att slipa och borra också.. Köpte den för att komma åt motorn till ett projekt som sen inte blev av.roli skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Pma var i halland du bor så kommer jag över med den
Det skall vara användbara och funktionella produkter som kan få plats hemma hos mig, annars kan det kvitta.
Den där halva sågen har ju ett icke godkänt anslutningsdon så den går bort
Platsen är annars strax utanför Kungsbacka, 15 minuters bilresa mot havet till.
Den där halva sågen har ju ett icke godkänt anslutningsdon så den går bort
Platsen är annars strax utanför Kungsbacka, 15 minuters bilresa mot havet till.
Blev en träsvarv till. Säljaren hade så bra pris (95€, svarven är väl inget speciellt, en gammal Scheppach men med 175mm dubbhöjd jämfört med min nuvarande som bara har 115mm. Det har varit den största begränsningen, denna är även 5-speed istället för bara 3, går ner till 600 nånting. Det som lockade mest var väl alla extra verktyg som kom med, även en 3-backs chuck och borrchuck osv.
Säljaren påstod han hade aldrig använt den, hade ett fähus fullt med grejer han ville gallra ur.
Den mkt lättare så jag hoppas den ska passa under ett av arbetsborden, så behöver jag bara ta fram den då det ska svarvas. Majoren som jag har nu har mindre kapacitet men är gud så tung, rejäl centerstång och gjutjärnskonstruktion. Scheppachen är vinkeljärn, plåt och plast. Får se vad det blir men den funkade och var tyst och fin i gången.
Säljaren påstod han hade aldrig använt den, hade ett fähus fullt med grejer han ville gallra ur.
Den mkt lättare så jag hoppas den ska passa under ett av arbetsborden, så behöver jag bara ta fram den då det ska svarvas. Majoren som jag har nu har mindre kapacitet men är gud så tung, rejäl centerstång och gjutjärnskonstruktion. Scheppachen är vinkeljärn, plåt och plast. Får se vad det blir men den funkade och var tyst och fin i gången.
Idag slumpade det sig så att det ankom tre fina paket från tre olika ställen nästan samtidigt! Och t.o.m. Postnord lyckades hitta hela vägen hem!
Det blev ett riktigt gottisbord fyllt av en stor mängd skojiga saker, inte minst från hr Schmid, som bl.a skickade en dubbel uppsättning gyllene björnar!
Det blev ett riktigt gottisbord fyllt av en stor mängd skojiga saker, inte minst från hr Schmid, som bl.a skickade en dubbel uppsättning gyllene björnar!
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Nyhet från luna... verkar smidig. Dock köpt till jobbet
https://youtu.be/uuLQOu-ZMxo