Dags att foga fönsterbrädorna och sen en sista strykning
En fogpistol med tub akryl fogmassa på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har beställt nya accesspunkter från Ubiquiti, å måste ha nya kablar till dom
Nätverksverktygsväska med kabeltestare, klämmor och nätverkskablar på ett trägolv, nära en fönsterbräda.
Skapa konto

Denna har jag inte köpt, men lånat på obestämd tid från firman. Vi gör så ibland :)
En stege täckt med målarfärg framför en vit rullgardin, med ett vattenpass och en fönsterbräda i bakgrunden.
Skapa konto

Kanske de viktigaste verktygen inför säsongen? :)
Grillredskap och rengöringsborste för grillgaller paketerade på trähylla.
Skapa konto

Microkatten skrev:
Börjar? I den verkstaden måste snickaren stå utanför när något skall göras, och maskinerna fjärrstyras! :D Var skall du sätta bandsågen, Frustrator?
Hu? Är det inte normalt med 3 bandsågar, 2 rikt/planhyvlar, 1 rikthyvel med plantillsats, en 24" figursåg, 2.5 bordsågar, hyvelbänk,fularbetsbänk,2 pelarborrar, spånsug, 1 metallsvarv och 1/2 träsvarv på 5kvm?

Faktum är att sen jag skruvade fast krokar i taket så är det lätt att jobba där..man bara hänger upp sig och så flyttar man linorna man hänger i allteftersom.. ;D

För att svara på frågan: jag hittade en tom yta strax innanför figursågen..ungefär mitt i rummet.. Tror det stått en kartong där innan, vet inte hur jag annars skulle ha missat att fylla den ytan..

• Gilla
Microkatten och 3 till
  • Laddar…
Brutit den normalt sett blåa arsenalen med en röd pryl. Nu gäller det att hitta sjyssta borrar för att ta upp hål i grunder, väggar och tak.
En röd elektrisk borr från Hilti på en grå yta, använd för att borra i grunder, väggar och tak.
Skapa konto

• Gilla
siggebo och 3 till
  • Laddar…
holetaker skrev:
Har beställt nya accesspunkter från Ubiquiti, å måste ha nya kablar till dom
[bild]
Var köpte du kitet?

Kane skrev:
Var köpte du kitet?
Ser ut som ett kit från Kjell & Co

iSnobben skrev:
Ser ut som ett kit från Kjell & Co
Helt rätt! 399 tror jag det kostade

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Frustrator skrev:
.... 2.5 bordsågar.....
Hur ser en halv bordsåg ut?:x Blir det för trångt så finns det plats i mitt garage..... ingen hyra utgår om man får använda materialet....(y)

roli skrev:
Hur ser en halv bordsåg ut?:x Blir det för trångt så finns det plats i mitt garage..... ingen hyra utgår om man får använda materialet....(y)
Den har ett fullstort underrede som jag stökat undan, sen är väl sågbordet sådär 20-30cm..men då får man möjlighet att slipa och borra också.. Köpte den för att komma åt motorn till ett projekt som sen inte blev av. Använd kombinerad slip- och borrmaskin med sågbord uppsatt på ett turkost underrede, belägen utomhus.
Skapa konto

Använd sågbord med tillhörande fullstort underrede synligt i bakgrunden, placerat på en träyta utomhus.
Skapa konto

Närbild av en använd bordsmonterad slipmaskin med synligt sågbord och slipsten.
Skapa konto

Pma var i halland du bor så kommer jag över med den ;)

Det skall vara användbara och funktionella produkter som kan få plats hemma hos mig, annars kan det kvitta:rolleyes:.

Den där halva sågen har ju ett icke godkänt anslutningsdon så den går bort:thumbdown:

Platsen är annars strax utanför Kungsbacka, 15 minuters bilresa mot havet till.

E
Liten bandsåg av märket DeWalt placerad i ett verkstadsutrymme med vita väggar och grått golv.
Skapa konto

Igår kväll impulsköpte jag en liten bandsåg

• Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Blev en träsvarv till. Säljaren hade så bra pris (95€), svarven är väl inget speciellt, en gammal Scheppach men med 175mm dubbhöjd jämfört med min nuvarande som bara har 115mm. Det har varit den största begränsningen, denna är även 5-speed istället för bara 3, går ner till 600 nånting. Det som lockade mest var väl alla extra verktyg som kom med, även en 3-backs chuck och borrchuck osv.

Säljaren påstod han hade aldrig använt den, hade ett fähus fullt med grejer han ville gallra ur.

Den mkt lättare så jag hoppas den ska passa under ett av arbetsborden, så behöver jag bara ta fram den då det ska svarvas. Majoren som jag har nu har mindre kapacitet men är gud så tung, rejäl centerstång och gjutjärnskonstruktion. Scheppachen är vinkeljärn, plåt och plast. Får se vad det blir men den funkade och var tyst och fin i gången.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Microkatten
Idag slumpade det sig så att det ankom tre fina paket från tre olika ställen nästan samtidigt! Och t.o.m. Postnord lyckades hitta hela vägen hem!

Det blev ett riktigt gottisbord fyllt av en stor mängd skojiga saker, inte minst från hr Schmid, som bl.a skickade en dubbel uppsättning gyllene björnar! :beer:
Tre förpackningar Haribo Goldbären gummibjörnar på ett bord, i solljus.
Skapa konto

• Gilla
ceson
  • Laddar…
D
En Nilfisk E145.3-10H Extra på CDON för 1990:-

En helt ok maskin till enklare jobb hoppas jag på, med tanke på priset under 2 tkr!

Nilfisk E145.3-10H Extra högtryckstvätt marknadsförd på CDON för 1990 kronor.

daniel_se skrev:
En Nilfisk E145.3-10H Extra på CDON för 1990:-

En helt ok maskin till enklare jobb hoppas jag på, med tanke på priset under 2 tkr!

[bild]
Jag har samma. Presterar bra tycker jag. Slangen är grym.

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.