4 503 läst · 27 svar
5k läst
27 svar
Afghanistans ambassad har köpt lyxvilla i Saltjö Duvnäs
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 125 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Afghanistans ambassad har köpt lyxvilla i Saltjö Duvnäs
Jo fast det innebär väl inte att de får fortsätta driva stället som ambassad? Om de sätter igång verksamheten så blir det ett vite på 500.000, men stänger de inte ner verksamheten så blir det väl vite igen, väl? Och igen, och igen, och igen, tills de stänger ner verksamheten. Är det inte så?b8q skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 666 inlägg
Vad är det för galet med det Smurfen? Detaljplaner kan och ska ändras efter behov och många ambassader ligger i bostadsområden. Vissa mindre till och med i vanliga lägenheter.
Och att många fattiga länder lägger huvuddelen på en liten elit är vi väl också alla vuxna nog att veta och förstå. Men visst, jag förstår de priviligierade grannarna i Saltsjö-Duvnäs också, jag tycker bara att deras argument är synnerligen egoistiska och tunna.
Och att många fattiga länder lägger huvuddelen på en liten elit är vi väl också alla vuxna nog att veta och förstå. Men visst, jag förstår de priviligierade grannarna i Saltsjö-Duvnäs också, jag tycker bara att deras argument är synnerligen egoistiska och tunna.
Jag tycker det är galet om regeringen lägger sig i kommunal verksamhet för att fjäska för andra länder.Nötegårdsgubben skrev:Vad är det för galet med det Smurfen? Detaljplaner kan och ska ändras efter behov och många ambassader ligger i bostadsområden. Vissa mindre till och med i vanliga lägenheter.
Kan nog stämma.Riemann skrev:
Frågan är då bara ifall Afghanistan är beredd att p.g.a. en sådan skitsak få dåliga relationer med Sverige?
Det finns vad jag förstått en hel del stater som drar på sig stora mängder obetalda parkeringsböter.Martin_B skrev:
http://www.di.se/artiklar/2015/8/12/diplomater-felparkerar--vagrar-att-betala/
Jag tror inte detta räcker för att de ska bli dåliga relationer. I a f inte så länge Sverige är beroende av afghanska myndigheters goda vilja att ta tillbaka de afghaner som ska utvisas. Blir det dåliga relationer mellan Sverige och Afghanistan är det minst lika mycket Sveriges som Afghanistans problem.