Jag har legat på soffan och tittat på tv, men frugan har målat lite :)

Målat träd med gröna löv på väggen i ett halvfärdigt renoverat sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Jag har f-u-n-d-e-r-a-t på några projekt. Räknas det?
 
  • Gilla
jockelindstrom
  • Laddar…
ricebridge skrev:
Jag har f-u-n-d-e-r-a-t på några projekt. Räknas det?
Det gör man väl hela tiden 😂
 
Var helt övertygad om att jag skulle hinna olja in backen innan jag vände korven.
Träback behandlad med olja på tidningspapper inomhus, bredvid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Falukorvskivor som steks i en panna med en stekspade och köksredskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
G-83 skrev:
Var helt övertygad om att jag skulle hinna olja in backen innan jag vände korven.

[bild]
Korven ser helt perfekt ut 👌🏼
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Jumos skrev:
Korven ser helt perfekt ut 👌🏼
TACK😇 Sambon är av annan åsikt... Men när jag föreslog att hon kunde ha filtar och annat plock i backen mjuknade hon
 
harry73
Hos oss är det också korv (blodkorv) och jag har händerna fria

Person som steker blodkorv i en köksmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ramnemark skrev:
Jag har legat på soffan och tittat på tv, men frugan har målat lite :)

[bild]
Tidig lövsprickning (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Idag har jag GOP:at (Boschägares motsvarighet till att Feina) en spånskiva i köket så det ska gå lätt och smidigt att pyssla ihop väggarna igen med nya skivor.
 
Under gårdagen blev OCAB klara med saneringen av garagegolvet.
Så igår kväll plockade jag ner elementet (kulverten har sprungit läck, så nu sitter det en LVP) och slipade ner den smutsiga sockeln (tjäran i tjärpappen hade runnit på vissa ställen)

Sedan lagade jag en mindre grop och spacklade mindre sprickor med husfix, fyllde igen en håltagning med finbetong, och tillsist lade jag nytt putsbruk på sockeln.

Bilder från imorse:
Renoverat garage med sanerat golv, byggmaterial och verktyg utspridda, och synliga reparationer på sockeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett garage under renovering med verktyg, spackel och en dammsugare på det nakna betonggolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänkte att jag skulle vara säker på att det var tomt på vatten i elementet så jag öppnade luftningen i elementet, det låter visslande som det gör när man luftar element, efter en stund börjar jag fundera "tänk om det inte är luft som tar sig ut, utan in... det innebär att det rinner ut något i andra änden" Stänger av och springer snabbt in i huset och ner i källaren.

Mycket riktigt tömde man inte elementen innan man kopplade bort det från huset, så när jag öppnade så rann det ut genom de öppna rören i klädkammaren, och hade fyllt hinken under och runnit över. Tur jag kom på det fort, vatten stod och droppade ner i fruns vandringskängor.
Sanerat garage med en avlägsnad radiator, luftventiler i väggen, putsad sockel och vattenläckage på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Sjukt lätt hänt. Hatar hela proceduren kring att släppa på/stänga av vatten. Alltid lika spännande om man missat något eller råkat öppna något för den delen :p Brukar i regel gå bra men ibland händer det. En koppling man glömt pressa eller nått :D
 
Skulle slå på vattnet till garage och gäststuga förra helgen.

Tycker att det borde väl inte snurra på vattenmätaren så länge, men det kanske bara är för att trycka ut luften ur systemet. Tar mig ut till garaget för att spola ut lite vatten, hör ett konstigt ljud från stugan, springer och och ser att en koppling släppt något och att det nu sprutar vatten i stugan. Hurra!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ETT ÅR SENARE (TYP..)

Öppen diskmaskin med tomma korgar och en emoji-klistermärke som säger "Det sägs att den ska fungera nu!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


My diskmaskin is back..
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Snigla skrev:
ETT ÅR SENARE (TYP..)



My diskmaskin is back..
Men visst är det skönt, som terapi, att doppa händerna i diskbaljan och lugnt och metodiskt diska pryl efter pryl medan man mediterar över hur middagen varit, dagens arbete, morgondagens händelser och så vidare ;)
Jag struntade i att laga vår diskmaskin och körde allt för hand under ett helt år, men nu är det ny maskin som gäller. En pålitlig Cylinda som inte tvekat på tio år. Som tur är finns det ju en del prylar som måste diskas för hand. Nuff said :)
 
Sista strykningen nu... imorn är det silikon sen ska det putsas lite innan badrummet är 100% klart.
Hand med målarhandske håller en pensel framför ett nyligen målat och tejpade fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.