17 812 läst · 39 svar
18k läst
39 svar
Rapportera in nya/rätt uppgifter till skatteverket eller inte?
Administrator
· Skåne
· 7 839 inlägg
Tänk på att diskutera sakligt! Det är när man börjar säga saker som "du talar" och "du borde veta" som det inte är sakligt längre.
Det är naturligt att ha olika uppfattningar om saker och ting.
Det är naturligt att ha olika uppfattningar om saker och ting.
Mer än en miljon, men det är Sthlms-förortspriser. Det jag reagerade på är att ditt svar inte var korrekt och inte var fullständigt. Och för att taxeringsvärdet ska vara rätt så måste man, bland många andra parametrar, uppge boarea.KnockOnWood skrev:
Som fan läser bibeln.... Nu vet ju TS att uppgifterna är helt uppåt väggarna fel. Då är det väl rimligt att man korrigerar det?oceanis skrev:
(Ja, senaste uppgifterna skulle in så justerade jag mina, till min nackdel.)
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Någonstans i prospektet syns det vad den taxerade ytan är, om inte annat i utdraget ur fastighetsregistret. Jag tror inte mäklaren gärna står för en annan siffra, utan det får säljaren göra i så fall.
En mäklare tar alltid uppgifterna från skatteverket och skriver i annonsen. Mäklarna vill inte riskera att bli anmälda för fel uppgifter. Så t.ex.en tillbyggd/ombyggd källare som används till boutrymmen benämns som biarea om det inte finns bygglov och rätt uppgifter hos skatteverket.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Liknande trådar
-
Ta ner innerväggar (trätex) och sätta upp nya eller lappa och laga
Badrum -
Gjuta nya grindstolpar
Trädgård allmänt -
Nya packningar till säkerhetsventil SYR 2117 9 Bar
Vatten & Avlopp -
Den nya husfärgen stämmer inte överens med den gamla?
Hemma hos -
Hur gör jag för att ansluta min nya golvtoalett.
Badrum