Gst 160 är klockren. Inget att klaga på.
 
Sist någon skrev något var min 8åring ett år- ja det var en bump som heter duga..:)
 
Alltupptagen skrev:
Blir ett rejält trådlyft här, men jag orkar inte starta en tråd...
Velar mellan en Bosch gst 160ce och en Hitachi CJ160VA

Någon som testat dem och kan peta mig i rätt riktning.
Bladstyrningen på Hitachin ser ut att vara av modell enklare slaget.
Jag tror du kommer bli mer nöjd om du väljer Boschen.

Enda Hitachin vinner på är nog priset, tyvärr.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Dessutom är ju färgen på Hitachi gräslik;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Men GST90 kostar ju bara 995:-. Är 160 verkligen så mycket bättre att man vill lägga dubbla pengen?
Jag ska gå från min hopplösa biltema såg till nåt lite bättre, men tänker ända att 1000:- är nån maxgräns.
Använder den säkert till 3-4 mindre projekt per år = inte mkt.
Så ska man satsa på en GST90 eller en grön bosch? Eller så jag lite sugen på blå bosch batterimaskinen 10,8V (eftersom jag köpt skruvdragaren i samma serie) för 1100:- ..känns smidigt att slippa sladden
 
e3henri skrev:
Men GST90 kostar ju bara 995:-. Är 160 verkligen så mycket bättre att man vill lägga dubbla pengen?
Jag ska gå från min hopplösa biltema såg till nåt lite bättre, men tänker ända att 1000:- är nån maxgräns.
Använder den säkert till 3-4 mindre projekt per år = inte mkt.
Så ska man satsa på en GST90 eller en grön bosch? Eller så jag lite sugen på blå bosch batterimaskinen 10,8V (eftersom jag köpt skruvdragaren i samma serie) för 1100:- ..känns smidigt att slippa sladden
Har du nåt du planerar att såga?
Jag har GST 135CE, GST10,8V-LI och GST 18V-LI.
10,8an funkar, men inget man sågar något tjockare med, den har heller inte lika avancerad bladstyrning som GST135.
GST160 har förmodligen en av marknadens bästa bladstyrningar.
 
Inget planerat i närtid, tänkte mest uppgradera grundverktygem inför flytt till villa om en månad. Antagligen mest att lägga om lite golv och ny trall på uteplatserna.
 
Så det står nog mellan gst90 eller pst900 som man borde kunna få för runt 700:- med prisgaranti på hornbach.
 
e3henri skrev:
Så det står nog mellan gst90 eller pst900 som man borde kunna få för runt 700:- med prisgaranti på hornbach.
Jag hade gått på GST90 av de 2, främst för att den är av sk. limpmodell.
Men jag inbillar mig också att en billig blå bör hålla högre nivå än en grön. (y)
 
Chaly
Jag fick en GST90 av barnen i julklapp. Väldigt nöjd än så länge! Rekommenderas!
 
Chaly skrev:
Jag fick en GST90 av barnen i julklapp. Väldigt nöjd än så länge! Rekommenderas!
Jag skulle också rekommendera de barnen, du har tydligen några bra!
 
  • Gilla
Chaly och 2 till
  • Laddar…
Blev en AEG Step 90x för 629:- istället. Hoppas det är en bra såg som åtminstone matchar grön Bosch. Har dock inte helt packat upp den och bestämt mig ännu, GST90 är fortfarande intressant :)
 
e3henri skrev:
Blev en AEG Step 90x för 629:- istället. Hoppas det är en bra såg som åtminstone matchar grön Bosch. Har dock inte helt packat upp den och bestämt mig ännu, GST90 är fortfarande intressant :)
But why!? :x
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR skrev:
But why!? :x
Hmm 629 är väl ändå mycket mindre än 995:- för boschen. Det kändes lite obekvämt med limpa i handen. Har jag gjort bort mig nu alltså? Trodde AEG gjorde bra saker.
 
Vad skall man köra för typ? Limpa eller standard. För och nackdelar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.