Om jag vill koppla in en lampa som skall tändas i ca 10 sekunder efter jag aktiverat samt avaktiverat larmet hur skall jag enklast koppla in en sådan. Visa gärna med en skiss
 
Någon som kopplat in garage porten till larmet så när jag trycket på SPC fjärren för aktivering av larm så öppnas resp stängs porten vid av och på larmning, har en hörman port
 
Någon som kan dela med sig av lite uppdateringar, SPC 4320 behöver lyta mitt till sista relisen..
 
Kan man aktivera så inbrottslarmssirenen tjuter när brandlarmet går?
Och hur fungerar brandlarmet, råkade utlösa det nyligen då det osade lite väl mycket från spisen, då tjöt det i kanske 2 sekunder, sen tystade den direkt. Finns det någon tid man ställer in eller tjuter den bara när den känner av något?
 
tack
 
RilleRock
emde skrev:
Kan man aktivera så inbrottslarmssirenen tjuter när brandlarmet går?
Och hur fungerar brandlarmet, råkade utlösa det nyligen då det osade lite väl mycket från spisen, då tjöt det i kanske 2 sekunder, sen tystade den direkt. Finns det någon tid man ställer in eller tjuter den bara när den känner av något?
Normalt sätt har man en vanlig inomhussiren kopplad till en systemutgång (System - Intern siren) vilket innebär att den tjuter fast vid inbrottslarm samt pulsar vid brand tills inställd maxtid är inställd under system>systemtimers.

Så att den låtit i 2 sekunder för att sedan sluta utan att du eller någon annan bekräftat larmet låter konstigt.
 
RilleRock
Variabel skrev:
Någon som kopplat in garage porten till larmet så när jag trycket på SPC fjärren för aktivering av larm så öppnas resp stängs porten vid av och på larmning, har en hörman port
Det du behöver är en 2-tråd mellan din automatik och ett potfritt relä i SPC typ utgång 3 (OP3) som bestämmer när signal skall skickas.
Sen hur man gör rent programmeringsmässigt beror lite på hur det skall funka för er.
 
Ska prova
 
Någon som tips på larmsändare som kan ringa ut mina larm från SPC? Men ringa menar jag ringa till min mobil och meddelade inbrott.
 
Har du en gsm sändare kan du larma med den
 
Jag vill koppla ihop 4 magnetkontakter(mk4400) till en ingång på mitt spc.
Har nu suttit hela kvällen och provat fram och tillbaka med olika motstånd och inställningar i spc men får inte det att fungera som jag vill. Jag vill att både sabotage och larm fungerar.

Har kopplat motstånd över NC1 och NC2 och byglat vidare till T1 på tre, på den sista har jag bytt ut bygeln mot ett motstånd. Inkommande på NC1 och utgående på T2.
Har provat med alla möjliga inställningar i spc. Får vissa att funka men öppnar jag två magnetkontakter så vill det inte.

Har bara de motstånd som levererades med centralen (1k0 2k2 4k7) går det att få till det med dessa eller måste jag fixa nya.
Vilken inställning och motstånd ska jag använda för att få det att fungera?
 
RilleRock
zodyum skrev:
Jag vill koppla ihop 4 magnetkontakter(mk4400) till en ingång på mitt spc.
Har nu suttit hela kvällen och provat fram och tillbaka med olika motstånd och inställningar i spc men får inte det att fungera som jag vill. Jag vill att både sabotage och larm fungerar.

Har kopplat motstånd över NC1 och NC2 och byglat vidare till T1 på tre, på den sista har jag bytt ut bygeln mot ett motstånd. Inkommande på NC1 och utgående på T2.
Har provat med alla möjliga inställningar i spc. Får vissa att funka men öppnar jag två magnetkontakter så vill det inte.

Har bara de motstånd som levererades med centralen (1k0 2k2 4k7) går det att få till det med dessa eller måste jag fixa nya.
Vilken inställning och motstånd ska jag använda för att få det att fungera?
För att få det att fungera med 4st mk på samma sektion får du dels kryssa i "breda band" under systeminställningar samt använda dubbelbalansering 1k/1k så kommer det att fungera.
De andra motståndsvärdena har för snäva gränser för att det skall fungera.
 
RilleRock
Kortsluten: <100
Stängd: 300-1k3
Öppen: 1k1-9k
Avbrott: >10k
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.