fremax skrev:
Köksblandaren inkopplad igår

[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Vad är det för blandare? Den var snygg!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det verkar som att mitt byte av insats i påfyllnadsventilen på fjärrvärmeanläggningen gjorde susen. Trycket ökar inte längre. :)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Igår monterade jag mörkläggningsgardiner i takfönstren på vinden. Den ena hade en böjd aluminiumprofil, så den reklamerades. Försäljaren har beställt en ny åt mig som kommer om några veckor. Det är så skönt när allt flyter på även vid reklamationer. En eloge till försäljaren så här långt. Hoppas att det håller ända in i mål.
 
  • Gilla
altaxis och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ett par bruna kängor på en ny dörrmatta vid en entré med ett skohorn på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick dit ett nytt skohorn och en dörrmatta, less på allt grus som följer med in. :)
 
richardtenggren skrev:
[bild]
Fick dit ett nytt skohorn och en dörrmatta, less på allt grus som följer med in. :)
Vart hittar man ett sånt skohorn?
Vad är det vita för skåp på väggen?
 
richardtenggren
jockelw skrev:
Vart hittar man ett sånt skohorn?
Vad är det vita för skåp på väggen?
Skohornet hittar du bland annat på royaldesign.se, sök efter Edblad.
Skåpet är en nyckelskåp från Designtorget, det heter Vault. :)
 
Kan inte rekommendera det där skohornet. Vi har ett likadant, givetvis för att det är snyggt och inte för att det är ett bra skohorn. Ikeas långa plasthorn funkar mycket bättre som skohorn och man behöver inte oroa sig för att slå flisor ur klinkergolvet när man tappar det eller dö av ljudbangen när hornet tappas.

Det som kanske är bra med detta horn är att man kan skada inkräktare med det, funktion likvärdig med ett basebollträ.
 
  • Gilla
slacker och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag tycker det fungerar bra, har sedan länge tröttnat på skohorn i plast, så vi har kört ett i plåt innan vi skaffade detta. Så för vår del blir det ingen skillnad, då samma risker fanns med det i plåt också. :)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
jockelw skrev:
Vart hittar man ett sånt skohorn?
...
Rusta. 10 kr/styck. Mjuk och smidig plast. Rekommenderas!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Älskar skohorn i trä!
 
Barn tittar på TV bredvid en tänd braskamin i ett mysigt vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns fördelar med att ha "dumburk" på taktiskt utplacerade ställen, när minstingen varit i gång timtal är det skönt att tända en brasa, dricka kaffe och titta på Barnkanalen........... halva familjen har en dyngförkylning, andra halvan ska till Borlänge och julhandla/klippa sig/in på IKEA/kupolen/lite andra ställen/många andra ställen, skrivande vill bara in och handla 2 ballofixer som skall kopplas in.
Ha en trevlig helg alla!
 
  • Gilla
ghoti och 4 till
  • Laddar…
Var en sväng till Stockholm igår och såg Fantomen på operan med sambon. Kom tillbaka i eftermiddag och såg att avin för tapeterna låg i brevlådan. Svängde förbi Preem och hämtade ut paketet när jag skjutsade barnvaktande farmor till bussen. När jag kom hem på kvällskvisten sa jag på skoj "Jaha, ska vi tapetsera nu eller?", men sambon var oväntat på så helt plötsligt hade vi en vägg färdig:

Nyuppsatt tapet på en vägg i ett rum med verktyg och tapetrest på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med lite flyt så är resten uppe innan lunch imorrn!
 
  • Gilla
BiFuel och 14 till
  • Laddar…
Dolt kablar under tvmöbel
Kablar ordentligt dolda längs väggen under en tvmöbel intill ett eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
johel572 och 8 till
  • Laddar…
Vi har en liten hall och två små barn. Så det brukar alltid bli anarki bland alla ytterkläder och skor. Tröttnade och platsbyggde en garderob. Så att man slipper se skiten.

Är ingen finsnickare och har svurit en hel del, framför allt över att jag köpte riktigt pärlspont istället för mdf. Det hade varit så mycket enklare. Målning och lister kvar. Och jag måste köpa ett gångjärn till för att kunna fästa översta luckan.

Oorganiserad hall med öppen platsbyggd garderob fylld med ytterkläder och skor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Platsbyggd garderob av pärlspont i hall under konstruktion, med verktyg och lister på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.