kristofer12345
Blund skrev:
Har du bra temp i hallen?? Isåfall har du ju inget problem kanske.....
Flytta givaren provisoriskt till kallaste rummet och se vad som händer, skarva på en kabel och kolla om det funkar då. Eller koppla bort runsstyrning.
Du bör flytta den mer centralt i vilket fall.
Både ja o nej, den sitter pga av inte så många fönster o värme från andra håll. .egentligen kallast är det där uppe så där borde den sitta men det enda som händer då blir nog att pumpen kommer jobba längre o jag kommer få bastuvärme där nere i o med det slår med ca 3 graders skillnad nu. Men ja nere är inga problem nu. Tror kanske att dock dem 3 graderna skillnad gör att jag får isolera taket uppe en runda..möjligtvis ist annars kommer jag få fenomenet med bastu" där nere.
 
kristofer12345
corre skrev:
Då ska den styra ut mer värme om du inte har 20-21c i hallen.
Skall testa o höja bör värdet så får vi se vad den gör..
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
kristofer12345
Blund skrev:
BÖRvärde= önskad rumstemperatur eller framledningstemp
ÄRvärde= uppmätt värde på givaren som känner av temperaturen.
Yes ;)
 
kristofer12345
ok ny uppdatering.

har börsvärdet på 21c nu med patronen inkopplad och det klarar värma huset. Då ser det ut så att jag har runt 21-22 grader nere på 1 plan och 19-20 där uppe. Nu vet jag ej för mitt golv uppe är mkt kallare än där nere. vi har nu även testat lufta systemet , även bara på fördelaren däruppe så det problemet borde vara löst. har tänk testa en sak till och det är att stänga av 1 plan så all varme går upp till andra plan bara för o se om det gör någon skillnad i golvet. för då antar jag att jag har för liten cirkelpump från pumpen eller?! vad säger ni?

eller så beror grad skillnaden på isloering i taket på 2 plan.?!

funderingar!?

vill även säga systemet går just nu på 9 kw tycket det är rätt maxat..men stenhus tar tid o varma. plus är det 300 kvm-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.