20 833 läst · 70 svar
21k läst
70 svar
Skarpt läge:VW Passat Alltrack GTS eller Audi A4 Avant TDI
En kompis har bilverkstad och han har tappat all förtroende för Audi då var och varannan bil dom lagade var audi och flesta just en allroad.
Största felet är att dämparna töms och bilen sjunker ner.
är säkert fixat på senaste årsmodellen men se upp när ni köper beggat om det gjorts nått på den modellen annars kommer det som ett brev på posten.
Han varnade mig just för Audi allroad.
Det här var mellan 1 - 2 år sen vi prata om det.
Största felet är att dämparna töms och bilen sjunker ner.
är säkert fixat på senaste årsmodellen men se upp när ni köper beggat om det gjorts nått på den modellen annars kommer det som ett brev på posten.
Han varnade mig just för Audi allroad.
Det här var mellan 1 - 2 år sen vi prata om det.
Medlem
· Stockholms
· 1 556 inlägg
Läste en tyckare någonstans som tyckte att Audi numera ofta körs av tölpar, och jag är nästan beredd att hålla med. Tidigare var Audi en bil för bildad, designintresserad övre medelklass. För dem som ville ha lite mer värdighet och stil än de hetsiga BMW-förarna utan att bli så tråkiga och konservativa som Mercedesfolket.
Numera är det ofta Audi-förare som utmärker sig genom att tränga sig före, hålla benhårt på sin egen rätt samtidigt som de struntar i andras och uppföra sig allmänt illa i trafiken. Tidigare var den rollen helt dominerad av BMW.
Numera är det ofta Audi-förare som utmärker sig genom att tränga sig före, hålla benhårt på sin egen rätt samtidigt som de struntar i andras och uppföra sig allmänt illa i trafiken. Tidigare var den rollen helt dominerad av BMW.
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Att välja en mindre bil (lite mer opraktisk) för att det är en Audi är nog lätt hänt, har förståelse där.
Skulle jag köpa ny bil idag hade jag lätt valt active high beam, verkar vara en grym säkerhetslösning för dom där körningarna i mörket till typ fjällen för att se vilt och andra faror vid sidan om vägen trots möte eller bil framför (man har helljus hela tiden men släcker enbart dom led-arna som lyser mot mötande bilen eller den framför).
Provåkte nya E-klass kombi för typ två månader sen. Blev helt såld! Sjukt cool instrumentering och inredning. Provkör den en mörk kväll.
Skulle jag köpa ny bil idag hade jag lätt valt active high beam, verkar vara en grym säkerhetslösning för dom där körningarna i mörket till typ fjällen för att se vilt och andra faror vid sidan om vägen trots möte eller bil framför (man har helljus hela tiden men släcker enbart dom led-arna som lyser mot mötande bilen eller den framför).
Provåkte nya E-klass kombi för typ två månader sen. Blev helt såld! Sjukt cool instrumentering och inredning. Provkör den en mörk kväll.
Redigerat:
Jag tror vi kommer från ämnet lite. Nuvarande A6 är som sagt inte intressant, det är en tekniskt sett en gammal bil.
TheGame: din kompis jobbade möjligtvis inte på en Audiverkstad? Då är det inte alls ovanligt att de flesta bilar som man lagar är Audi .
Vi upplever inte att lastutrymmet är ett stort problem på befintlig A4, men visst skadar det inte med mer.
Fred: Löste också den undersökningen om det var tölpar som kör Audi . Jag kan leva med det bara folk flyttar på sig
TheGame: din kompis jobbade möjligtvis inte på en Audiverkstad? Då är det inte alls ovanligt att de flesta bilar som man lagar är Audi .
Vi upplever inte att lastutrymmet är ett stort problem på befintlig A4, men visst skadar det inte med mer.
Fred: Löste också den undersökningen om det var tölpar som kör Audi . Jag kan leva med det bara folk flyttar på sig
Vi har inga större bekymmer att få plats med all packning för mer än en vecka för 2 vuxna och 2 barn och då brukar ändå antalet skidor vara 10 eller fler.Robin Wahlman skrev:Resor till fjällen = behov av mkt lastutrymme = Passat.
Helt ärligt tycker jag att A4, V50, XC60, tiguan, Q3 osv helt enkelt har för lite plats i bilen.
Funkar inte den första banala saken så får inredning och teknik vara hur fina som helst men det skulle inte vara en bil jag skulle kunna nyttja.
Skidpackning för 2 i A4 lär väl bli med nerfällt säte om man ska få plats enligt min erfarenhet.
Men så har vi säsongat i många år så både packningen och rutinen är optimerad .
som passat ägare, förvisso en 08, så skulle jag avråda...
väldigt många bilar som har problem med galvsläpp och rost, min har blåsor på skärmkanter baklucka huv mm
Kontaktade vw och blev hänvisade till verkstad för rostskyddsbesiktning, ringde dom och förklarade hur bilen såg ut och det var inte ens ide att komma in med den då galvsläpp är på lackgarantin som är 2år
servar man på vag så är det endel som fått omlack på goodwill, då jag har 7-8mil till närmaste vag så har jag servat på meca och då var det kört... aldrig mer en vw även om bilen i sig är bra
Min audi 100 -90 där fick jag ett brev -99 att dom förlängde rostskyddsgarantin med 10år
väldigt många bilar som har problem med galvsläpp och rost, min har blåsor på skärmkanter baklucka huv mm
Kontaktade vw och blev hänvisade till verkstad för rostskyddsbesiktning, ringde dom och förklarade hur bilen såg ut och det var inte ens ide att komma in med den då galvsläpp är på lackgarantin som är 2år
servar man på vag så är det endel som fått omlack på goodwill, då jag har 7-8mil till närmaste vag så har jag servat på meca och då var det kört... aldrig mer en vw även om bilen i sig är bra
Min audi 100 -90 där fick jag ett brev -99 att dom förlängde rostskyddsgarantin med 10år
Nu tycker jag du försöker slingra dig undan självinsikt och bot och avstyra fokus från att du uppenbarligen har någon sorts sjuklig Passat-fetish som du tror behöver utlopp genom ett bilköp. Det är bättre du vårdar tanken på att en modell som är i slutet av sin livscykel fortfarande har marknadens bästa drivlina för denna typ av bil och att den är mer solid och premium än någonsin.mexitegel skrev:
Tyvärr är rostskyddet betydligt sämre nu även på Audi. Bilar tillverkade runt -05 är sällsynta utan en hel del rost runt hjulhusen på framskärmarna. Audi tar det inte på garantin utan hänvisar till att kanter och falsar är undantagna i villkoren.
Även på vår -11 så börjar det nu komma rost i kanterna på "inviket" runt hjulen.
Min gamla Audi 80 från -94 däremot var helt rostfri trots att den var äldre och hade gått mer
Även på vår -11 så börjar det nu komma rost i kanterna på "inviket" runt hjulen.
Min gamla Audi 80 från -94 däremot var helt rostfri trots att den var äldre och hade gått mer
D4 är väl en 4-cylindrig diesel även i Passat och Audi även fast den kallas 2.0Tdi där.MathiasS skrev:
Det är ju bara larvigt att skriva sådär. Du får nog en ganska likvärdig V90 och A4 för de pengarna.
Luftfjädring finns väl inte ens som tillval på Passat?
Mitt problem är snarare en sjuklig Audi-fetish och det är därför jag behöver hjälp med bra argument varför en Passat skulle vara aktuell. Jag behöver starka argument för att övertyga alla de som isåfall kommer höja på ögonbrynen i umgängeskretsen .MathiasS skrev:Nu tycker jag du försöker slingra dig undan självinsikt och bot och avstyra fokus från att du uppenbarligen har någon sorts sjuklig Passat-fetish som du tror behöver utlopp genom ett bilköp. Det är bättre du vårdar tanken på att en modell som är i slutet av sin livscykel fortfarande har marknadens bästa drivlina för denna typ av bil och att den är mer solid och premium än någonsin.
Mekaniskt är det inget fel på nuvarande A6:a, men vad gäller den digitala plattformen i förarmiljön är det en relik jämfört med det man får i A4:an eller Passaten.