S
Är det här det som kallas putssläpp? :rolleyes:

Väggyta med avfallande puts och synlig grusig underlag vid husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Kör på med friggeboden för snart är sommarsäsongen över så man får fortsätta inne i huset igen...

Halvfärdigt bygge av en friggebod med isolering och träreglar synliga, verktyg och såg utomhus.
Skapa konto

Under konstruktion friggebod med oisolerade väggar, en stege vid sidan och byggmaterial i förgrunden.
Skapa konto

Mikael_L
sinuslinus skrev:

[bild]
Ahh, jag trodde först det var en bild från staden Aleppo ... :surprised:

D09
Varit en vända på tippen, sågat upp de sista stockarna och städat garaget

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
I helgen är det utomhus jobb som gäller, städa, plocka undan så grävaren kommer fram nästa vecka, gräva upp stubbar, planera och grusa upp ett par hundra kvadrat:)
Då är det fritt fram för grävaren, ena släpet lastat med bös och det andra med bra och ha saker:)

S
Mikael_L skrev:
Ahh, jag trodde först det var en bild från staden Aleppo ... :surprised:
Huset står kvar och samhällsfunktionerna funkar som de ska så det är inte så farligt.

Det här känns ju inte så bra dock. Till vänster är efterkrigstids-tillbyggnaden och till höger är ursprungsgrunden. Får ta till ring en vän-kortet tror jag.
Skadad grund med sprickor och exponerade stenar vid husvägg, skillnad mellan gammal och ny grund synlig.
Skapa konto

harry73
Passa på att ta ut en av stenarna, polera den och ge den en hedersplats i huset. Skulle ni någon gång flytta, kan ni i alla fall behålla en del av huset :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
E
Rivit tapet i "lilla hallen"

*Damn you Happy Homes och en hel påse med tapeter för 199:- *

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Jag har också rivit tapet, 5-6 lager ner till tretexen 😱

Ett rum med väggar där tapetlagen är borttagna och exponerar underliggande tretex, med tapetresterna på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
sinuslinus skrev:
Det här känns ju inte så bra dock. Till vänster är efterkrigstids-tillbyggnaden och till höger är ursprungsgrunden. Får ta till ring en vän-kortet tror jag.
Ja den dåliga delen verkar ju ha en riktigt felblandad betong, det ska väl knappast vara puts så där långt in i muren?

Hur stabiliserar man upp sådant där?
Du borde kanske starta upp en egen tråd för detta problem. I denna tråd drunknar det ju bara i alla andras dagliga göromål.

Jag har flytspacklat lite :)

Installation av dörrkarm med synlig tröskel och anslutning till golvytor, inklusive halvfärdigt arbete och verktyg.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Byggt in vid hörnet i köket.

Svart blankt köksbänk och inbyggd spishäll vid kökshörnet.
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Aviation och 1 till
  • Laddar…
S
Mikael_L skrev:
Ja den dåliga delen verkar ju ha en riktigt felblandad betong, det ska väl knappast vara puts så där långt in i muren?

Hur stabiliserar man upp sådant där?
Du borde kanske starta upp en egen tråd för detta problem. I denna tråd drunknar det ju bara i alla andras dagliga göromål.
Får nog göra så.

Men det är inte puts så djupt utan betongen har vittrat.

S
Nyinstallerad vit dörr i en grovbetongvägg som leder till matkällare, med verktyg synliga på golvet.
Skapa konto

Monterat min egenbyggda dörr till matkällaren.

• Gilla
pjodden och 7 till
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Hellre putssläpp än hjärnsläpp :D

Funderade på att renovera tvättstugan men bestämde mig för att fixa hyllplanet som rasat ner i linneskåpet istället. Det var enklare.

Och sen har automowern fått säsongsservice, rengjord, nya knivar och laddad. Nu står den på sina nya vinterparkering i väntan på våren.

Redigerat:
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.