7 509 läst · 33 svar
8k läst
33 svar
Luftvärmepump - allt du behöver veta
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Om man vrider på termostatratten på ett el-element brukar det höras ett svagt knäpp när inställningen når den punkt där den skall slå på eller av. Och en liten röd kontrollampa tänds eller släcks.
Så det bör gå att vrida termostaten så elementet slår av vid den temperatur där man tycker det är lagom.
Även om inte graderingen är helt korrekt.
Så det bör gå att vrida termostaten så elementet slår av vid den temperatur där man tycker det är lagom.
Ja det har varit lite sjå med att få d lagom här innan då jag var osäker på om llvp skulle stå på hela tiden 🙈 men nu borde jag väl snart hitta läget - kan vara jobbigt när det blir för varmt också har jag förstått nu 😣😅 fasar nästan lite inför att elda i kaminen, jag kommer vistas på övervåningen med öppet fönster i vinter tror jag 😂KnockOnWood skrev:Om man vrider på termostatratten på ett el-element brukar det höras ett svagt knäpp när inställningen når den punkt där den skall slå på eller av. Och en liten röd kontrollampa tänds eller släcks.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Men din värmepump har väl också en inbyggd termostat, där du ställer in vilken temperatur du vill ha?Blwrgrl skrev:
När jag tänder kvällsbrasan stänger jag av värmepumpen ibland.
Även om den inte värmer så är ju fläkten igång annars.
I går kväll när jag tände lördagsbrasan t.ex. stängde jag av pumpen, och den är fortfarande avstängd.
Ändå har vi nu 7,6°C ute och 21,5°C inne
Liknande trådar
-
Luftvärmepump isbildning - vattenskada
Värmepumpar -
Fällt träd över servitutväg - vad göra?
Juridik -
Bygga ut altan - behålla stommen eller byta allt?
Altan & Uteplats -
Bästa luftvärmepumpen – så väljer du rätt luft/luft-värmepump “bäst i test”
Artikelkommentarer -
Bank-ID till allt möjligt - ogillar!
Övrigt Off Topic