992 833 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Skördadade chiliplantor innan frosten tog dem. Har torkat en del och syltat chili för första gången, Numex Pinata chili, rätt starka när de blev röda. Fröna spardes till nästa år. Numex Pinata tillhör en av favoriterna.
Numex Pinata chili
Kokning med syltlag
Färdigt
Numex Pinata chili
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kokning med syltlag
Logga in
Skapa konto
Färdigt
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
I går, fredag den 7:e oktober, kunde jag hitta nya blommande örter vid min promenadrunda
Blåklocka, Åkervädd och Åkermalva (verkar inte finnas något som heter så, men en malva är det nog i alla fall).
Alla blommande och plockade nu i oktober.
Heja den lokala uppvärmningen
Logga in
Skapa konto
Blåklocka, Åkervädd och Åkermalva (verkar inte finnas något som heter så, men en malva är det nog i alla fall).
Alla blommande och plockade nu i oktober.
Heja den lokala uppvärmningen
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 722 inlägg
Har plockat en påse äpplen och satt ut pinnar där hus och garage ska stå, känns bra
Har också plockat blommor i dag. Vi är självförsörjande på blommor från april tom oktober. Idag blev det två små buketter med nyponros och en bukett med röd klöver och något vitt i som jag inte vet vad det heter.
Oavsett så är det mycket trevligt att gå ut på tomten och plocka en bukett.
Oavsett så är det mycket trevligt att gå ut på tomten och plocka en bukett.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Idag regnar det och er inte ut att bli så mycket till uppehåll senare heller tyvärr. Tur att vi gjorde rent åkgräsklipparen igår och ställde den för vinterförvaring. Nu återstår bara att köra ett varv med röjsågen så får det vara slut på den här säsongs gräsklippning.
Följer utvecklingen av vårt vildvin.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vattnat. Satte en stor platan i augusti, fick instruktioner att vattna minst trettio liter tre gånger i veckan. Vattnade lite för lite och nästan alla blad föll av. Nu har jag byggt en vall runt trädet för att kunna få ner allt vatten till rötterna och vattnat runt trettio liter varannan dag. Trädet har inte tappat fler blad och har många friska knoppar för våren.. ska jag fortsätta att vattna? Även när det regnar?
Det står väldigt väldränerat så jag kan inte dränka det...
Det står väldigt väldränerat så jag kan inte dränka det...
Idag har jag shoppat växter på rea (Mölnlycke garden center har 50% på massor av buskar, träd och perenner) men planteringen får vänta till imorgon. Börjar bli redigt kallt om kvällar och nätter nu.
Redigerat: