Jag har än så länge bara en Fibaro double switch 2(fgs223 Z-wave plus), nästa installeras förhoppningsvis imorgon. Jag va på gång att beställa några Nexa Z-wave dimmer, men jag håller på det tills jag vet att prylarna lirar.
Är även på g med sensorer, men det faller ju om man inte kan plocka infon från dem. ��
 
Ouch. Trodde jag skulle kunna hitta ett samband, mer än fibaro. Kan det vara hela zwavemodulen eller kan man "hoppas" på att det är isolerat till endast fibaro...
 
Alla mina Everspring och Qubino funkar klanderfritt så länge fibaro sensorn inte är med i systemet.
 
  • Gilla
Arkstedt och 1 till
  • Laddar…
Det är intressant info, är det så att det är Fibaro som inte är kompatibel så vore det skönt att veta.
Dock så står det i kompatibel listan att just min fibaro (och ett antal till) skall fungera.
Någon som har en fungerade Fibaro?
 
Min door/window sensor är fortfarande inkopplad. Bara rörelsesendorn är borttagen för tillfället. Får väl avvakta några dagar...
 
Jag har denna:
http://www.schneider-electric.se/sv...&range_id=60117&prd_id=WDE002901&scp_id=SE_sv

Det är en batteridriven vippa som är programmerad via en automation att släcka allt när man trycker på en vippa.
Normalt sett så använder man denna till att klistra upp på väggen o para ihop med en annan brytare för att få trappkoppling till tänd övre vippa, släck nedre vippa. Precis som på en vanlig brytare.

Men jag vill ha nedre knappen till en automation = släck allt.
Övre vippan = Kommer hem.

Nån som vet hur man gör det ?
Eller måste man ha en likadan fast en kron/dubbel som gör samma sak fast på 2 olika knappar.
 
Mick3 skrev:
Jag har denna:
[länk]

Det är en batteridriven vippa som är programmerad via en automation att släcka allt när man trycker på en vippa.
Normalt sett så använder man denna till att klistra upp på väggen o para ihop med en annan brytare för att få trappkoppling till tänd övre vippa, släck nedre vippa. Precis som på en vanlig brytare.

Men jag vill ha nedre knappen till en automation = släck allt.
Övre vippan = Kommer hem.

Nån som vet hur man gör det ?
Eller måste man ha en likadan fast en kron/dubbel som gör samma sak fast på 2 olika knappar.
Om du har parat den med bridgen så bör du se i aktivitetsloggen vad som händer när du trycker uppe och nere vilket borde visas som på respektive av trycktes ned. Problemet är att du måste trycka på och av omväxlande, två på registreras inte utan en av emellan. Bad Nexa fixa detta och det verka komma i nästa version.

När du vet vad du får in kan du skapa två automationer som kör scenarion för komma hem och släck allt.
 
När vi nu pratar scenarion så märkte jag en begränsning. Det går inte att köra två scenarier samtidigt. Den första måste bli klar innan nästa startar vilket blir ett problem vid scenarion med fördröjningar. Aktiverar man flera scenarier läggs dessa på kö och körs allteftersom.
 
  • Gilla
Arkstedt
  • Laddar…
Funka fint. Tack så mkt. Perfekt o ha innanför ytterdörren. Bara klistra upp.

Du som verkar ha lite info från Sebastian. När kmr motorstyrning?

Har ett gång rullgardiner som skulle vilja åka upp o ner av sig själv.

TeroM skrev:
Om du har parat den med bridgen så bör du se i aktivitetsloggen vad som händer när du trycker uppe och nere vilket borde visas som på respektive av trycktes ned. Problemet är att du måste trycka på och av omväxlande, två på registreras inte utan en av emellan. Bad Nexa fixa detta och det verka komma i nästa version.

När du vet vad du får in kan du skapa två automationer som kör scenarion för komma hem och släck allt.
 
Jag testade systemet i Hjältevadshus på Hem & villa mässan och tycker det är var riktigt segt. När jag ställde in 30% på takbelysningen tog det 2-3sekunder innan det började dimra ned. Är detta en tid som går att ställa in eller är det systemets fördröjningstid? Vid knapptryckning var det ungefär samma fördröjning.
 
R_Strandberg skrev:
Jag testade systemet i Hjältevadshus på Hem & villa mässan och tycker det är var riktigt segt. När jag ställde in 30% på takbelysningen tog det 2-3sekunder innan det började dimra ned. Är detta en tid som går att ställa in eller är det systemets fördröjningstid? Vid knapptryckning var det ungefär samma fördröjning.
De tiderna är inte normala enligt min erfarenhet, det är normalt sett ingen fördröjning att prata om. Nu var det ju på en mässa Du testade och jag vet att det brukar vara extremt svårt att få trådlösa nät att fungera bra i den miljön.
 
ControlFreak skrev:
De tiderna är inte normala enligt min erfarenhet, det är normalt sett ingen fördröjning att prata om. Nu var det ju på en mässa Du testade och jag vet att det brukar vara extremt svårt att få trådlösa nät att fungera bra i den miljön.
Det var något åt det håller jag trodde.
Kräver systemet internetanslutning?
Jag kan tänka mig att de hade en dålig 3G uppkoppling så det kan isf bidra med fördröjningar också.
 
Androidappen är ju ett skämt.
 
Springare skrev:
Androidappen är ju ett skämt.
Kan du förklara vad som är ett skämt!
 
berrabongo skrev:
Kan du förklara vad som är ett skämt!
Det går inte att dölja enheter eller lägga till egna bilder. Går man in under enheter så ser man inte vilket rum en enheten är i om man har flera enheter med samma namn, typ taklampa. Man ser inte dimmernivån i %.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.