Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nej då det är inte så stor skillnad. Men jag kan hålla med om att det ser ut som en rejäl kant på bilden. Jag kommer tom få flytspackla lite fall mot dörren för att kaklet ska få plats :)

Riktigt roligt projekt att läsa igenom!
Är själv nybliven husägare och letar inspiration och förstår verkligen hur ni klarar av att köra på så hårt med huset!
Riktigt imponerande!

Hur gick det med kakelläggarna, har du fått någon faktura av klåparna än?

Tack för att du orkar läsa.
Nej det har inte kommit någon räkning sen jag bestred den förra, men den kommer nog snart.
Även rörläggaren har glömt att kolla upp fakturan och gått på semester så det står helt stilla i badrummet. Vill inte anlita ett annat företag så det blir delat ansvar utan jag får väll vänta tills de orkar komma hit och göra klart. Det var 9 månader sedan jag rev i badrummet nu :/. Men men. Hakan upp och smil på läpparna, det blir inte bättre av att tjura :)

Liten uppdatering
All läkt är uppe, tilluften fixad, fibern är svetsad, nytt larm installerat.

Husvägg med monterad läkt, två fönster och kabelinstallationer under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad tilluftventil och läkt på vägg i pågående byggprojekt.
Skapa konto

Fiberanslutningsbox svetsad på vägg med lysande indikatorlampor och tilluftsrör synligt.
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag har Bahnhof och testade hastigheten ikväll i samband med inkoppling av nätverksuttag. Jag har beställt 250/100 och fick ca 248/98 i snitt. Det är där det brukar ligga. Du borde få bra fart med dem i Halmstad. :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det låter bra, det är runt 98-99% som mina kompisar får ut med Bahnhof. Jag håller tummarna. Beställde dock bara 100/10 men vi får se vad vi har behov av :)

Idag har jag gipsat runt ytterdörren. Blev ganska bra faktiskt. Har aldrig gipsat "ytterhörn" innan :)

Före
Ytterdörr med ny gipsning runtom, oputsade hörn och dekor med texten "Carpe Diem" ovanför.
Skapa konto

Efter
Ytterdörr med nyligen gipsade väggar runtomkring i en hall med skor på golvet.
Skapa konto

Ytterdörr med rund fönsterruta omgiven av nyligen monterade gipsskivor
Skapa konto

• Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Det flyter på.
Det blir inte så mycket gjort varje dag men 2 timmar efter jobbet brukar jag hinna med. Så här ser det ut nu :)

Ny uppspikad träpanel på husfasad vid entrédörr, med trädgård och parkerad bil i bakgrunden.
Skapa konto

Ny uppspikad träpanel längs väggen på ett hus intill en träramp, under en takutsprång.
Skapa konto

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Nej då det är inte så stor skillnad. Men jag kan hålla med om att det ser ut som en rejäl kant på bilden. Jag kommer tom få flytspackla lite fall mot dörren för att kaklet ska få plats :)
Givetvis klyver du till en ekbit o betsar in i samma nyans som tröskeln o bygger på tröskeln så att du kan stöta mot klinkern mot tröskeln.

verktygsgurun skrev:
Givetvis klyver du till en ekbit o betsar in i samma nyans som tröskeln o bygger på tröskeln så att du kan stöta mot klinkern mot tröskeln.
Jag är inte alls med på vad du menar? Det kommer flytspacklas och klinkas ända fram till dörren

Ramnemark skrev:
Jag är inte alls med på vad du menar? Det kommer flytspacklas och klinkas ända fram till dörren
Fick för mig att tröskeln på dörren hamnade under klinkernivån. Därför jag tyckte att du kunde bygga på tröskeln.

A
Vad för larm? lite mer bilder>?:cool:

verktygsgurun skrev:
Fick för mig att tröskeln på dörren hamnade under klinkernivån. Därför jag tyckte att du kunde bygga på tröskeln.
Det låter inte speciellt snyggt alls. Jag får mäta lite närmare och se hur stor höjdskillnaden är.

VikStri skrev:
Vad för larm? lite mer bilder>?:cool:
Securitas Hemlarm är det.

Det passade ihop med våra gamla sensorer så nu har vi typ 20 olika prylar anslutna. Gött att kunna larma på/av via app :)

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Grannarna gjorde samma sak uppdaterade ett gammalt `Securitas Direct` till Verisure Plus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.