Cellplasten som flyter runt är inte använd i leksyfte, utan användes som liner-skydd för trappstegen som krävdes för att ta sig ur poolen..
Man blir lite stark av att bygga pool...däck?
F_ck cross-fit
Imorgon sätts spaden i marken, igen, tror jag har en plan för ramverket..
Lite mer ventiler och slang beställt, bör räcka för att koppla in värmen och pump och filter.
Finns en lätt plan på att bygga teknikhörnan under trädäcket, men jag är inte hundra på om det är genomförbart, än.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man blir lite stark av att bygga pool...däck?
F_ck cross-fit
Imorgon sätts spaden i marken, igen, tror jag har en plan för ramverket..
Lite mer ventiler och slang beställt, bör räcka för att koppla in värmen och pump och filter.
Finns en lätt plan på att bygga teknikhörnan under trädäcket, men jag är inte hundra på om det är genomförbart, än.
Plintar var det ja..
Tisdagen bjöd på sol och fint väder, ser jag på shortsranden och känner det på ryggen nu när jag lagt mig.
11 av de 18 plintarna som inhandlades igår har fått ett eget lite mysigt hål, 4 har linjerats in och fyllts igen, med singel i botten. Kommer isolera runtom upptill när alla är nedgrävda.
Ca 3dm kvar och fylla innan tillopp och skimmer ska monteras.
Imorrn vankas 5 skiftet före semestern - ingen tid att spilla mao.
Tisdagen bjöd på sol och fint väder, ser jag på shortsranden och känner det på ryggen nu när jag lagt mig.
Logga in
Skapa konto
11 av de 18 plintarna som inhandlades igår har fått ett eget lite mysigt hål, 4 har linjerats in och fyllts igen, med singel i botten. Kommer isolera runtom upptill när alla är nedgrävda.
Ca 3dm kvar och fylla innan tillopp och skimmer ska monteras.
Imorrn vankas 5 skiftet före semestern - ingen tid att spilla mao.
Måndag och semestern inledd.
Började med att sträcka linern och montera sidostöd.
Sen kom det en "liten" skur som fyllde en funktion mer än att avbryta utejobben..
Dräneringen blev riktigt testad, hinkade ur närmare 200l.. Blir pump där framöver. :wow:
11 plintar nere och inmåttade, 6 kvar att gräva
Började med att sträcka linern och montera sidostöd.
Logga in
Skapa konto
Sen kom det en "liten" skur som fyllde en funktion mer än att avbryta utejobben..
Dräneringen blev riktigt testad, hinkade ur närmare 200l.. Blir pump där framöver. :wow:
Logga in
Skapa konto
11 plintar nere och inmåttade, 6 kvar att gräva
Logga in
Skapa konto
Du menar som i att det borde vara lättgrävt om jag ger mig ut direkt efter frukost?!MathiasS skrev:
Ja, det är rätt blött och geggigt... sen glipan på några cm runt om brunnen gjorde nog sitt - där fick för att jag fin-grävde ett hål med nära på presspassning....
Jag tar en styrke-IPA nu...
Fick bekräftelse på poolskyddbeställningen (Ribb-topp) när jag var ute och försökte rädda situationen med dränkpumpen..
Lättgrävt sa Bull.
Näe, jag menade att det måste vara mycket vatten i marken för att brunnen ska ploppa upp, men om du inte återfyllt nämnvärt och det blir fullt med vatten runt om brunnen så förstår jag att det kan hända...
Näe, jag menade att det måste vara mycket vatten i marken för att brunnen ska ploppa upp, men om du inte återfyllt nämnvärt och det blir fullt med vatten runt om brunnen så förstår jag att det kan hända...
Det är misstagen man lär sig fortast av?!MathiasS skrev:
Jaja.. hoppas hinna med annat än att bara återställa detta imorgon, onsdag väntar mer regn..
Närmare 40mm kom det igår..MathiasS skrev:
Brunnen uppgrävd och pumpade upp så mycket vatten det gick..
Såg till sist ingen annan utväg än att hoppa ner i hålet, och ösa gegga med en tom glassbytta i en hink som stod upp på kanten, stövlarna sjönk ner en 20-25cm..
Jag måste ju få det torrt, innan brunnen kan ställas tillbaka, funderade på sugbil, men de jag kollade med var upptagna dygnet runt pga rådande industrisemesterstopp som pågår runtikring.
Smått förtvivlat här mao..
Om du istälelt fyller brunnen med vatten så den blir tung så kanske den ställer sig på botten så du kan återfylla ?
/K
/K
Ja det är också en idé, dock skulle det kännas bra att veta att den står på fast botten så att säga.
Men ser man till att jämna till botten så gott det går och få den i höjd, sedan fylla och packa runt om, och efterfyller packar om det sjunker ner under så bör den kanske hålla sig still?
Men ser man till att jämna till botten så gott det går och få den i höjd, sedan fylla och packa runt om, och efterfyller packar om det sjunker ner under så bör den kanske hålla sig still?
Den är kvar uppe än
Försöker torka ur så mycket som möjligt, visionen är att den ska ner imorgon, och då kommer det att packas mycket omsorgsfullt runtom den.
Dags att få till ett ryck nu, så kanske det blir lite badväder.
Försöker torka ur så mycket som möjligt, visionen är att den ska ner imorgon, och då kommer det att packas mycket omsorgsfullt runtom den.
Dags att få till ett ryck nu, så kanske det blir lite badväder.