992 796 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Han gick igenom samma sak för 13 år sedan och det är INTE cancer, det är "bara" en vätskefylld blåsa, men den sitter i ryggmärgskanalen, det är därför den är farlig. Så han ligger på Nima (snäppet under Niva) och ser på TV-serier på Netflix på datorn som han lyckligtvis hann få med sig i väntan på att helgen ska gå över så att de blir fullt operationsteam.Micro skrev:
Så jag är full av tillförsikt, men det som ska göras i trädgården just nu kräver fler kilon på spaden än vad jag har att tillgå.
Idag har jag fyndat fröer på Jula, 3 kr/påse och spridit ut på vår tomt där det ännu bara är bar jord! Ringblommor, tagetes, lupiner, squash och en massa annat ska förhoppningsvis hinna upp före vintern.
Den första potatisen börjar titta upp också. Snart är det grönt
Den första potatisen börjar titta upp också. Snart är det grönt
Sicket jävla skit hoppas de lyckas få ordning på honom.. och att det går så bra det bara kan för er alla.. jävla "sjukdomar" det finns..Anna_H skrev:Här har allt arbete stannat av för tillfället, maken fick en släng av hjärntumör. Helikopter till Uppsala där han väntar på operation och jag försöker hålla ställningarna här hemma. Vi var där igår över dagen och hälsade på 2,5 timme, avfärd hemifrån 7 på morgonen, hemkomst kl 18. Nåja, jag fick iallafall ingen baksmälla efter midsommarafton! Och han fick vara med på sillunchen via Skype.
Min lilla syrenhäck lever iallafall, och jag har kunnat skörda fem blommor från flädern jag satte i höstas.
Läste någonstans att Lupiner är bra för att luckra upp stenhård lermorän och sen använda som gröngödning. Vet egentligen att de är en aning invasiva, men tänker att vi nog ska kunna bli av med dem när vi väl flyttar in, som med allt annat ogräs handlar det om att ta dem innan de etablerat sig. Lupiner är ju inte speciellt diskreta så om man bara är uppmärksam borde de kunna utrotas igen.. Tills dess är det trevligt med lite grönt. Hela tomten är ju en enda öken med bar öppen jord och grus :/
Har köpt lupinplantor flera ggr (där vi bott innan) , men de dör eller tar sig inte.. (Jag älskar dem!) ..
Nu har jag köpt en lite större planta och hoppas den kommer överleva och sprida sig..den får helst ta över våran "nässelhärva".. som är en övervuxen stenmur (tror jag) med 1 m höga nässlor på..
Nu har jag köpt en lite större planta och hoppas den kommer överleva och sprida sig..den får helst ta över våran "nässelhärva".. som är en övervuxen stenmur (tror jag) med 1 m höga nässlor på..
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg