MathiasS skrev:
Om man vill grovräkna så brukar man säga att det totalt kommer kosta dubbelt så mycket som paketet kostar.....:)

Och, ja, till priserna där tillkommer allt byggmaterial:

1. Betong till plattan
2. Betong till väggarna
3. Flera kilometer armering till väggarna och armeringsnät till plattan.
4. Drängrus och dräneringsrör etc till grunden.
5. Cellplast till grunden.

Sedan kommer du inte vilja ha stege utan trappa (+15000kr), du behöver någon pooltäckning, du vill göra den lite större (och med det blir det några tusen till i armaturer för belysning etc).
Aha, då återgår jag till o titta på "plastbaljorna" en sväng.. (Glasfiberpiol typ) :) får skapa en pooltråd när jag undrar nått mer specifikt .

Tack för svaret (y)
 
Tänkte lite fel när jag började så bilade lite mer ikväll så imorgon så kommer den sista golvbrunnen på plats. Ska skarvas dit i det korta röret närmast väggen nära pelletspannan.

Om några veckor så står det en bergvärmepump där istället, golv och väggar är målade och det blir en trevlig tvättstuga, därav golvbrunnen in mot väggen.

Gamla golvbrunnen, med lite tur så rann det undan en deciliter varje timma.
IMG_20160612_155346_zpsd9xwjejv.jpg

Den nedre delen av röret hade sett sina bättre dagar. I övrigt var det friskt, skönt det för var inte alls sugen på att byta hela vägen upp mot köket.
IMG_20160612_162107_zps2xpgqgyq.jpg

IMG_20160614_205009_zpsk1zukdjk.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Aha, då återgår jag till o titta på "plastbaljorna" en sväng.. (Glasfiberpiol typ) :) får skapa en pooltråd när jag undrar nått mer specifikt .

Tack för svaret (y)
Ja, kör på med en poolprojelttråd! Balja kommer inte bli billigare.......
 
MathiasS skrev:
Ja, kör på med en poolprojelttråd! Balja kommer inte bli billigare.......
Haha nu är du lite negativ!! Mummel.. dyra pooler .. ;)
(skämt å sido, vet att det tyvärr brukar dra iväg kostnader.. )
 
S
26 grader ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skooda skrev:
26 grader ;)
Allt är kallt innan man har doppat sig :cool:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Slipat spackelduttar, ska väl försöka grundmåla panelen där på sidan av kyl/skafferiet.. så taklisten/golvsockeln kan komma på plats snart!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sista golvbrunnen på plats, nästa projekt gjuta :thumbdown:

Screenshot_2016-06-15-11-58-57_zpstzurn7wx.png
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
IMG_20160615_185717.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Noterat under en störtskur att det började läcka in genom innertaket i köket. Vid inspektion av taket på kupan på övervåningen ser pappen under pannorna ut såhär. Det blir stående vatten. Är två lager papp, förra ägarna hade "åtgärdat" läcka i det här taket. noterar också vatten på fel sida av brädan innanför hängrännan, vad den nu kallas. Kommer rimligtvis dit under pappen.

Under kupan är ett nybyggt badrum. Med lite tur är det inga skador på det.

Vad nu? Upp med presenning över kupan?
 
Redigerat:
Kanske, men rätt låg prio på just den frågan just nu :)
 
Krilleman
Andreas Blomkvist skrev:
[bild]
Jag gillar inte ditt 88,5º grenrör till golvbrunnen. Gör som något av mina ritade alternativ. med ett 45º grenrör. Flytta även upp rensröret 40cm i underkant ovan golv. Då blir det helt enligt regelboken. Lätt att ändra innan betongen!

avlopp.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yrrol och 6 till
  • Laddar…
Jag la på presenning så gott det gick utan att kliva ut på tegelpannorna, för det vågade jag inte. Spikade längs ena sidan och la en planka och lite balkongtrall ovanpå. Får hoppas det ligger kvar i morgon. Dessutom blev massa getingar arga på mig hela tiden :(
 
Andreas Blomkvist skrev:
Sista golvbrunnen på plats, nästa projekt gjuta :thumbdown:

[bild]
Gjuter man igen det där för hand eller med bil?
 
Krilleman
Tombola och en riktig murbrukskärra från Hörby räcker gott!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.