7 798 480 läst · 38 174 svar
7798k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Du är inte ensam. Socialtjänsten har ingen humor.ghoti skrev:
Konstigt att faderskapsintyg ska skrivas på av ett nyförälskat par som får barn innan de är gifta. Men om man varit gift i 15 år utan barn, och sen plötsligt kommer det ett, ja då är det ju uppenbart vem som är fadern.
Sett till övrigt folk i receptionen så förstår jag att de tar sånt på allvar, finns många trasiga livssituationer där ute. Hörde något liknande kring praxis inom sjukvården, att man inte berättar ifall t ex barnets blodprov visar att det är fel gubbe. Tydligen enligt erfarenhetsprincipen att fel farsa oftast är en bättre farsa än den biologiska i dessa fall. Men nu är vi off topic!mexitegel skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Själv insåg jag att jag skulle bli pappa när jag gifte mig med en mamma. Hade varit tacksam om någon förvarnat mig.
Ja, så för att återvända till humor från detta på ett snyggt sätt så kan jag berätta att när en herre dog häromkring för ett antal år sedan så fanns det två dödsannonser i tidningen som löd "Min älskade XXX" från två olika kvinnor. Den ena var hans fru, den andra hans älskarinna. Det uppstod visst tumult och det blev inte bättre när det senare visade sig han under sin livstid haft ett antal fruar men samma älskarinna hela tiden....ghoti skrev:
Faderskapsintyg har ju egentligen ingenting med faderskap att göra. Det handlar om försörjningsansvar.Exostor skrev:
Fast det som är roligt på riktigt är att man intygar att man var med vid konceptionen, samt att tre personer bevittnar det ..Exostor skrev:
Hoppas den med hästen är ett skämt men jag såg nått tv-program nyligen. Kommer inte ihåg vad jag såg och inte var det var inspelat.
Dom körde om en pick-up med en häst på flaket. Tror inte den var bunden som hästen ovan men det såg lite underligt ut.
Dom körde om en pick-up med en häst på flaket. Tror inte den var bunden som hästen ovan men det såg lite underligt ut.
Förutsätter att den är fejk för så hjärndöd kan man ju inte vara 😳bryggstun skrev: