D09
Grusbil - Skrållan - Padda - störtskur 😳



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Y
Mjaha det var därför det regna och åskade idag när jag klippte gräs samt körde kärror med trädgårdsris. :p
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
IMG_20160524_184516.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt täcksidor.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Kört ett lass till soptippen, helt slut :/
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Bytt fläkten uppe på taket så Finlandsbåtskänslan på övervåningen försvann och grannarna slipper lyssna på lagersång 24/7.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Grusbil - Skrållan - Padda - störtskur 😳
0-32? Använd hellre 0-18 så är chanserna nog större att du får det bra. Men en störtskur mitt i arbetet är aldrig bra :)

Grusa upp med 0-18 och dammbind, med tanke på att backen är brant kan bitumenemulsion med hård yta vara att föredra framför kalciumklorid.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Påbörjat bytet av altandörr + fönster. Befintlig smala dörr byts till en rejält bredare och fönstret bredvid ersätts med ett som går hela vägen ner till golvet.

Bild från förarbetet, då jag knackade loss tegeln under fönstret och murade om frisen.

20160410_140013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fler bilder kommer snart ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kunde inte hålla mig och satte skopan i marken. 140cm djupt var inga problem för grävaren på 1,8 ton.

DSC_1134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mexitegel skrev:
0-32? Använd hellre 0-18 så är chanserna nog större att du får det bra. Men en störtskur mitt i arbetet är aldrig bra :)

Grusa upp med 0-18 och dammbind, med tanke på att backen är brant kan bitumenemulsion med hård yta vara att föredra framför kalciumklorid.
Det kommer i nästa steg 😇

Såvida jag inte får tag på asfaltskross men det har blivit svårare att få tag på 🤔
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, asfaltkross är hårdvaluta :)
 
D09
mexitegel skrev:
Ja, asfaltkross är hårdvaluta :)
Ja, man kör ju tillbaka sånt till verken idag och blandar ny asfalt 😢
 
Det är lite svårt att se på bilderna, men hur har du det med diken vid vägen? Du verkar ha fått till bombering i alla fall.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
-RB- skrev:
Det är lite svårt att se på bilderna, men hur har du det med diken vid vägen? Du verkar ha fått till bombering i alla fall.
70% av sträckan har bra dike men behöver gräva ur en del på resterande. På något ställe behöver det höjas ytterligare så det är ett evighetsjobb 😇

Gick ju hyffsat ändå trots att jag inte lejde ut det.
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Krilleman
Var på XL-bygg igår och reklamerade betongpannorna. 50 av 1320 var dåliga. 50 nya utkörda idag, ska upp på taket till kvällen.

Har inte Benders bättre kvalitetskontroll? :x
 
krilleman_215 skrev:
Var på XL-bygg igår och reklamerade betongpannorna. 50 av 1320 var dåliga. 50 nya utkörda idag, ska upp på taket till kvällen.

Har inte Benders bättre kvalitetskontroll? :x
Troligen mycket billigare att acceptera 4% felaktiga pannor och skicka nya till kunden, än att lägga resurser på att få ner felprocenten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.