S
Fortsatt att dra slang och nätverkskabel till utsidan, om man vill installera kameror i framtiden :D
 
  • Gilla
Allinug och 2 till
  • Laddar…
Skrapat färg och börjat att måla fönster. Ska nog skrapa räckena på trappen också när jag ändå är igång. Tapetserade en bit på morgonen också, det är så himla många vinklar och vrår i det rummet att jag tar en våd åt gången och pustar ut däremellan.
 
  • Gilla
Allinug och 2 till
  • Laddar…
Första bitarna gips på plats.

20160522_174046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 2 till
  • Laddar…
S
Nu tror jag att jag kan stänga väggarna, 42 apparatdosor och 10 kopplingsdosor :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inte fått gjort mycket idag, har mest varit Göteborgsvarv av olika längd hela dagen. Ska försöka samla kraft nu och göra ett litet ryck med fönsterbrädorna.... :)
 
Målat vidare på huset och strykit bryggan med tjära. En väldigt produktion dag☺
 
Mikael_L
Skooda skrev:
Nu tror jag att jag kan stänga väggarna, 42 apparatdosor och 10 kopplingsdosor :D
Men nu blir jag lite nyfiken, hur kan man misslyckas så att man måste använda 10 st kopplingsdosor? :eek:
Eller är dom för något speciellt bruk?

Själv fick jag två kopplingsdosor i hela huset, båda till el på utsidan fasad med bara rörutlopp och armaturer där två två rör i princip var omöjligt, då var det bara att bita i det sura äpplet.
Men det blev alltså över 100 apparatdosor och två kopplingsdosor.
 
S
7 stycken används till 3fas uttag
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Inte fått gjort mycket idag, har mest varit Göteborgsvarv av olika längd hela dagen. Ska försöka samla kraft nu och göra ett litet ryck med fönsterbrädorna.... :)
Sprungit eller publikat?

Bästa publiken i landet så ta åt dig isåfall! :)

Kom ihåg att heja lite extra på Borlänge löpare kommande år ;)
 
Mikael_L
Skooda skrev:
7 stycken används till 3fas uttag
Ah, med uttaget monterat på, eller precis bredvid kopplingsdosan ... ;)

Låter som ett garage i alla fall.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Kört grentugg (lagom avancerat efter ha varit på 50-årsfest igår). Plötsligt dog den och efter att jag öppnat den hittade jag en lös sladd som skulle mata något säkerhetsrelä. Förstår inte hur den kunnat fungera tidigare. En lödning senare var den uppe på banan igen.
 
Gjort en temporär barnvagnsramp så att man kan få upp en barnvagn på altanen när barnbarnet kommer på besök.
Den är tänkt att kunna lyftas bort när den inte behövs och för att kunna klippa gräset framför altanen.
P5224092.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Målat sista varvet på karmarna i "biblioteket", flyttat ner snickarverkstan och alla verktyg från matrummet till källaren, sambon började slipa golvet i bibblan, jag började skrapa färg från dörren. Mattläggaren fick ledigt idag p.g.a det vackra vädret (hur är det med skrållan D09?), förhoppningsvis dyker han upp imorgon istället.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Såpat altanen efter högtrycksbehandling, körde grönsåpa 1:3. Luktar gott hursomhelst ☺️
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Micro skrev:
Gjort en temporär barnvagnsramp så att man kan få upp en barnvagn på altanen när barnbarnet kommer på besök.
Den är tänkt att kunna lyftas bort när den inte behövs och för att kunna klippa gräset framför altanen.
[bild]
Vore det inte idé att dra på några remsor halkskyddstejp innan första olyckan?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.