S
Sladden är intebra placerad nära roterande svarvämnen heller...
 
sinuslinus skrev:
Sladden är intebra placerad nära roterande svarvämnen heller...
Helt rätt, bilden ljuger lite dock, är lite längre än det ser ut att vara. Men detta är också en anledning att jag vill flytta svarven..
 
IP 44 är väl minimum och inte bara på uttagen utan även på brytarna, det finns tätningssatser för några kronor att sätta på brytarna så att dom blir IP44.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Har fixat min dammsugare som hade dött efter en tids rasslande, på grund av glappande lager.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har provat ett av mina nya frässtål. Ett 1 tum radies avrundningsstål! En rejäl pjäs! Gick väldigt fint i CMT fräsen, helt vibrationsfritt och inga problem att fräsa bort allt material i ett enda pass i en massiv björkbit!


IMG_20160408_182531.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling och 7 till
  • Laddar…
Bytt till sommardäck på bilen och släpvagnen. Nu är sommaren på väg ! Imorrn fortsätter rivningen av altan, utan fruns vetskap ;)
 
S
Också bytt däck på bil och släp, två bilar kvar
 
vectrex skrev:
Har provat ett av mina nya frässtål. Ett 1 tum radies avrundningsstål! En rejäl pjäs! Gick väldigt fint i CMT fräsen, helt vibrationsfritt och inga problem att fräsa bort allt material i ett enda pass i en massiv björkbit!


[bild]
Vad behövs för att kunna fräsa sådana radier? Skulle jag kunna använda min dewalt 621 för sådant i bord eller frihand? Behöver förstås inte kunna köra allt i ett svep, det låter lite tufft.....
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Skulle inte försöka mig på frihandsfräsning med en så stor fräsprofil.
 
Näe det inser jag själv att det är lite knepigt. vid bordsmontering, kör man då med anhåll eller på frihand mot frässtålet (som i detta fall har ett stödhjul)?
 
MathiasS skrev:
Vad behövs för att kunna fräsa sådana radier? Skulle jag kunna använda min dewalt 621 för sådant i bord eller frihand? Behöver förstås inte kunna köra allt i ett svep, det låter lite tufft.....
Gör du det i flera pass samt att biten du skall fräsa inte är för liten så går det nog på frihand. Se till att allt är plant och väl fastspänt och använd dammsugare! Har sett Mark Spagnoulo göra det på frihand med Festools största fräs!
Bordsmonterat är självklart att föredra!

Just det, med en diameter på drygt 70mm (som stålet ovan har) så kan du inte köra allt för snabbt. 12000 RPM körde jag i!
 
MathiasS skrev:
Näe det inser jag själv att det är lite knepigt. vid bordsmontering, kör man då med anhåll eller på frihand mot frässtålet (som i detta fall har ett stödhjul)?
Det är betydligt lättare med anhåll! Men det går direkt mot kullagret också
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterar sättsteg och plansteg!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket mer jobb än vad man tänker sig att göra trappor
 
  • Gilla
Simon Swartling och 2 till
  • Laddar…
[video=youtube;-qMG5MPS-dE]http://www.youtube.com/watch?v=-qMG5MPS-dE&sns=em[/video]

LED cable tidy jag snickrade ihop för att slippa lite kabeltrassel här hemma. Passade på att lägga till lite ledbelysning i botten.
 
Redigerat:
  • Gilla
pjodden och 1 till
  • Laddar…
Jckssn skrev:
Monterar sättsteg och plansteg!

Mycket mer jobb än vad man tänker sig att göra trappor
Snyggt! Är de nybygge av trapp eller renovering, ser ut som nygjort hål?
Hade det inte underlättat att klätt väggarna innan stegen? :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.