4 367 247 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har grejat med badrummet. Eftersom att de två pappskallarna som köpte badrumsinredningen (vi...) hade "missat" detaljen med snedtak i badrummet blev det lite spännande när överskåpet skulle på plats. Utan blandare hade vi haft 5 cm till godo mot handfatet, men det kändes lite torftigt att inte ha nåt vatten i tvättstället. Fram med sågen och borrmaskinen, och voilá - en hylla fattigare så funkar det.
Original
Hackad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Original
Logga in
Skapa konto
Hackad
Vård av barn...
Grabben kollar Netflix och jag blir tokigt rastlös
Hittar en tom flexslang bakom sängen och blir nyfiken på vart den tar vägen.. Hur tänkte jag när jag drog den 🤔
Edit
Antingen så är vajern för kort eller så kommer den nog ut i något annat hus 😳 för här hittar jag den inte 😁
Grabben kollar Netflix och jag blir tokigt rastlös
Hittar en tom flexslang bakom sängen och blir nyfiken på vart den tar vägen.. Hur tänkte jag när jag drog den 🤔
Edit
Antingen så är vajern för kort eller så kommer den nog ut i något annat hus 😳 för här hittar jag den inte 😁
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Efter att vi fått veta var anslutningen till det kommunala VAt skall vara så bestämde vi oss för att ta ned granhäcken och rensa sly så vi får sjöutsikten tillbaka i sommarstugan.
Granarna va upp till elledningarna och längs hela tomten.
återstår lite borttransport.....
Sjöutsikt åter!
Fler än jag gillar motorsåg!
Granarna va upp till elledningarna och längs hela tomten.
Logga in
Skapa konto
återstår lite borttransport.....
Logga in
Skapa konto
Sjöutsikt åter!
Logga in
Skapa konto
Fler än jag gillar motorsåg!
Redigerat:
Täckt golvet med papp inför målning av blivande barnrum. Ska även flytta upp tre utanpåliggande vägguttag så det blir infällda. Samt byta el element, fönsterbräda, golvsocklar och dörrfoder när jag ändå är igång
Hade plåtslagare här igår som satte dit en huv på skorstenen. Gick upp på taket nu ikväll för att titta lite närmare på det. Hur tänkte de här?
Huven skall gå att skjuta i sidled för att man skall kunna sota. Men det går ju inte. Näten på gavlarna kommer att ta i rören och toppen på skorstenen.
Sen tycker jag att de väl hade kunnat säga till om att en panna gick sönder. Men de drog bara.
Det var det första jag såg när jag kom upp på taket.
Usch, vad arg jag är nu.
Logga in
Skapa konto
Huven skall gå att skjuta i sidled för att man skall kunna sota. Men det går ju inte. Näten på gavlarna kommer att ta i rören och toppen på skorstenen.
Sen tycker jag att de väl hade kunnat säga till om att en panna gick sönder. Men de drog bara.
Logga in
Skapa konto
Usch, vad arg jag är nu.
Redigerat:
Du har inte gjort som jag gjorde? Dragit ett tomrör som mynnar i en vägg? Jag har ett där jag har antecknat att det är draget så det mynnar i väggen mellan sovrum och hall. Varför? Jo för att jag ville få rör draget dit inför framtida nedtagning av nätverk (iom. att det är den mest sannolika placeringen av fibermodem i framtiden) men inte hade lust att tapetsera om förens vi hittat rätt tapeter.D09 skrev:
Edit: Återstår att se om jag hittar röret med hålsågen när det är dags att tapetsera om. Den dagen den sorgen...:wow::x
He he någon anledning måste det ha varit 🤔Cicaro skrev:Du har inte gjort som jag gjorde? Dragit ett tomrör som mynnar i en vägg? Jag har ett där jag har antecknat att det är draget så det mynnar i väggen mellan sovrum och hall. Varför? Jo för att jag ville få rör draget dit inför framtida nedtagning av nätverk (iom. att det är den mest sannolika placeringen av fibermodem i framtiden) men inte hade lust att tapetsera om förens vi hittat rätt tapeter.
Edit: Återstår att se om jag hittar röret med hålsågen när det är dags att tapetsera om. Den dagen den sorgen...:wow::x
Men orka leta upp anteckningarna ha ha
Har säkert pallvis med dokumentation nu 😁
Röret åkte med ut på vägen tillbaka 😩
Blev påmind av vilken skitkvalite det var på det ha ha tar upp jakten på den gåtan när det finns fjärrstyrda robotar som kan åka runt inne i väggarna 😇
Testade det andra röret.. Där blev det stopp men misstänker att det är ett doslock bakom tvn i sovrummet som stoppar den.
Perfekt isåfall
Nätverkskabel nästa 😇
Ja. Hur fan ska tomten komma ner nu 🤔-RB- skrev:Hade plåtslagare här igår som satte dit en huv på skorstenen. Gick upp på taket nu ikväll för att titta lite närmare på det. Hur tänkte de här?
[bild]
[bild]
Usch, vad arg jag är nu.