scim skrev:
Råkade visst skriva det här inlägget i verktygstips-tråden, så jag lägger väl in det här också 😎

Tog en paus från blöjbytena och rev en vägg som förvandlade ett trång skrubb på 4,8kvm till ett lagom stort barnrum/gästrum på 8,2kvm. Nästa steg är att bryta upp golvplankorna i det som var skrubben, sedan tänkte jag försöka dra lite vp-rör för framtida el i rummet nedanför. Sedan sala på golvåsarna så de hamnar i nivå med golvet till höger. Därefter råspont eller golvspån på golvet, gips på väggarna och papptak.
Om du ändå är och drar VP-rör för framtida el fundera så du inte har behov av att dra trådat nätverk hu vad jag önskar att det fanns några lediga rör någonstans i det här huset. Har bara fått ut nätverk i halva huset, dessvärre inte till nätverksskrivaren så måste fortfarande hitta usbkabeln för att kunna skriva ut :surprised:

Idag har jag invigt jag min nya kap/ger sår! Riktigt nöjd, bosch PCM 8S. Dom gröna plastförlängningarna tyckte jag om!
Däremot blev jag mer eller mindre tokig på golvsocklarna jag monterade..
Allmoge 21x120 omålade och svindyra men fina. Men fy fasen vad sneda och vridna dom var. Hysterisk dålig kvalitet och jag borde ha kollat bättre när jag köpte dom, trots att jag fick ett nytt paket som var inpackat och såg väldigt rakt ut tills jag öppnade det hemma..

Inte sätt att få det fint om det skevar 2cm även om man har något bra att spika mot. Men nu sitter dom där ändå:)

Cicaro skrev:
...Har bara fått ut nätverk i halva huset, dessvärre inte till nätverksskrivaren så måste fortfarande hitta usbkabeln för att kunna skriva ut :surprised:
Är det inte ett alternativ att ansluta skrivaren trådlöst (WiFi)?

Cicaro skrev:
Om du ändå är och drar VP-rör för framtida el fundera så du inte har behov av att dra trådat nätverk hu vad jag önskar att det fanns några lediga rör någonstans i det här huset. Har bara fått ut nätverk i halva huset, dessvärre inte till nätverksskrivaren så måste fortfarande hitta usbkabeln för att kunna skriva ut :surprised:
Förra ägaren drog faktiskt en del vprör för just detta när han tilläggsisolerade. Det var väl typ det enda oväntade han gjort i positiv bemärkelse 😂

Redigerat:
  • Gilla
Cicaro och 1 till
  • Laddar…
Putsat fönster (y)

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Funderat på att sätta sista raden kakel inne på toaletten och köpt en diamantskiva till vinkelslipen men sen tog lusten/orken slut..

• Gilla
D09
  • Laddar…
DSC_0507.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varit på min första bokrea nånsin ;)
Några kloka råd hittar man säkert där i.

Tack för tipset, vem det nu var. (y)

Har även insett att ska jag ha akustiktak i källaren så behöver jag inte fundera över slangdimension till framtida projektor.
Bara upp från väggen, sen så. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
trattalask
Idag har jag reglat upp för och satt i runda slängar 16.5kvm huntonit. Nu är man lite lätt vingabröden.

Sparar den sista längderna till imorgon. =)

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Är det inte ett alternativ att ansluta skrivaren trådlöst (WiFi)?
Inte den här :) har en sån också.

S
Jag skulle bara pilla bort en liten färgflaga på listen, och så ser det ut såhär en timme senare. För-e-jävla dåligt underarbete under den vita färgen, den kan man ju ta bort med nageln.

IMG_20160225_233727.jpg
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Jag beskar ett äppelträd idag som inte fått kärlek på länge. Lyckades ramla när jag stod lite vårdslöst på en hård gammal svamp. Den höll bara ett tag och jag ramlade framlänges men fastnade i trädet innan backen. Så det gick rätt bra och det var mitt framför ögonen på familjen.
Min tvååriga dotter sa upprepade gånger "Pappa, inte klättra där".
Hon är nog smartare än jag...

Innan det så målade jag det sista i trappan och nu på kvällen så har jag börjat täcka av golv och trapp. Känns bra.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Köpt tapeter till hallen, matrummet och det som ska bli tvättstuga, (25% tapetrea på rusta, tackar tackar), fikat med sambon (ett finare ord för billyspizza på köksgolvet), målat sista strykningen på en bunt golvlister, slipat det jag spacklat på dörren till klädkammaren och ä-n-t-l-i-g-e-n målat den bredspacklade väggen i "trapphuset". Två strykningar hann vi, så den är klar. När vi tapetserat hallen uppe imorgon kommer en enorm sten att falla från mina axlar, det där jäkla rummet har krävt så ofantligt mycket jobb att det känts oöverkomligt.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Kopplat in frysboxen jag köpte i somras.. (Ja jag vet, vi är inte snabbast i världshistorien..).. Imorgon ser vi om den funkar! Idag står den bara o piper..(varning att den är för varm antar jag..)

Oxå kontrollerat tempen i den andra frysen vi tog in i huset.. -35 (sen gick inte termometern längre).. måste köpa en till termometer.. vi kan väl inte ha lyckats pricka in två frysar som har "elfel"..

D09
image.jpg
Skapa konto

Och där åkte satelithögtalarna in 😄👍😄

Köpte en beg sackosäck till lillgrabben, mutade med att han får den när rummet var städat, gav han glass för att få upp tempot

=

Snickartid, städat rum och en grabb som vilar i säcken 👍

Edit

Dessa borde dock ha suttit i taket rakt ovanför soffan men men..

Redigerat:
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.