71 286 läst · 428 svar
71k läst
428 svar
Vilken kamera?
Medlem
· Norra Svingelskogen
· 27 inlägg
Kolla serienumret. Står det "CCWR" (Western Region) istf "CCCH" (China) så ska den gå att uppgradera.Rena skrev:
Kolla Prisjakt?Rena skrev:
Fick kameran idag, kan dock inte utläsa något vilken region den är. Vad säger ni?
Nu kollade jag i kameran också, serienumret är DS-2CD2722FWD-IZ20150924BBWR544563512.
Om jag tolkat allt rätt är detta är europeisk kamera?
Nu kollade jag i kameran också, serienumret är DS-2CD2722FWD-IZ20150924BBWR544563512.
Om jag tolkat allt rätt är detta är europeisk kamera?
Redigerat:
Om det är någon som behöver hjälp med att återställa en hikvision kan jag rekommendera guiderna och filerna här:
https://www.ipcamtalk.com/forumdisplay.php/5-Hikvision
Hjälpte en bekant återställa en modifierad kina-version som fått language missmatch och det fungerade efter lite trilskande. Har man en brickad kamera så verkar det i princip alltid gå att återställa eller nedgradera genom TFTP men även ändra andra saker som region.
https://www.ipcamtalk.com/forumdisplay.php/5-Hikvision
Hjälpte en bekant återställa en modifierad kina-version som fått language missmatch och det fungerade efter lite trilskande. Har man en brickad kamera så verkar det i princip alltid gå att återställa eller nedgradera genom TFTP men även ändra andra saker som region.
Jag har köpt en Hikvision DS-2DE2202I-DE3. Har bara testat motion detection än så länge och ska nu börja kolla hur jag kopplar den till min SPC 4320 via I/O. Alla tips är välkomna. T.ex. vilka terminaler på centralen ska jag använda? Beroende på terminalen, ska jag välja NO eller NC i kamerans inställning för Alarm input? Vad gör Delay inställningen under Alarm output och vad ska jag välja där?probeb skrev:
I väntan på hjälpen ställer jag en till fråga. Vet någon vilken kommandosträng ska man ha för Hikvision eller hur får man fram det?
Jag har köpt via Aliexpress. Välj bort alla kameror där det står multi-language om ni vill ha en original.
Jag har köpt via Aliexpress. Välj bort alla kameror där det står multi-language om ni vill ha en original.