Rena skrev:
Köpte en Hikvision-kamera på Tradera i helgen. Inga större förhoppningar på att det är uppgraderbar/äkta, men det kan vara värt en chansning.
Hur kan man kolla detta utan att förstöra den?
Kolla serienumret. Står det "CCWR" (Western Region) istf "CCCH" (China) så ska den gå att uppgradera.

Rena skrev:
En helt annan fråga. POE-switch eller POE-injektor, var köper man det billigast?
Kolla Prisjakt?

blippblapp skrev:
Kolla serienumret. Står det "CCWR" (Western Region) istf "CCCH" (China) så ska den gå att uppgradera.

Kolla Prisjakt?
Tack!

Japp, men tänkte mest på Ebay eller Aliexpress. Folk här brukar ju ha bra kanaler där :)

Fick kameran idag, kan dock inte utläsa något vilken region den är. Vad säger ni?

Nu kollade jag i kameran också, serienumret är DS-2CD2722FWD-IZ20150924BBWR544563512.
Om jag tolkat allt rätt är detta är europeisk kamera?

• hikvision.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hikvision1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
V
Har för mig att jag såg den på Tradera, va den inte specad som en 3MP kamera? Tycker det står 2MP på bilden du la upp?

VillaAnna skrev:
Har för mig att jag såg den på Tradera, va den inte specad som en 3MP kamera? Tycker det står 2MP på bilden du la upp?
Nej, såldes däremot några sådana också. Han som säljer hade ett par olika. Räcker m 2Mp för mina behov.

1920 x 1080 i upplösning är 2 073 600 pixlar, dvs precis lite mer än 2MP. Det behövs inte högre upplösning på en videokamera, det är bara onödigt. :)

• Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
D
Om det är någon som behöver hjälp med att återställa en hikvision kan jag rekommendera guiderna och filerna här:
https://www.ipcamtalk.com/forumdisplay.php/5-Hikvision

Hjälpte en bekant återställa en modifierad kina-version som fått language missmatch och det fungerade efter lite trilskande. Har man en brickad kamera så verkar det i princip alltid gå att återställa eller nedgradera genom TFTP men även ändra andra saker som region.

probeb skrev:
Jag köpte ytterligare en kamera från Hikvision.
[länk]
Funkar kanon.

DS-2CD4332FWD-IZHS på ingång också.

Har dock ej provat push, men det skall finnas.
Jag har köpt en Hikvision DS-2DE2202I-DE3. Har bara testat motion detection än så länge och ska nu börja kolla hur jag kopplar den till min SPC 4320 via I/O. Alla tips är välkomna. T.ex. vilka terminaler på centralen ska jag använda? Beroende på terminalen, ska jag välja NO eller NC i kamerans inställning för Alarm input? Vad gör Delay inställningen under Alarm output och vad ska jag välja där?

Varifrån köper man lämpligen hikvisions kameror?

Jag skulle sikta på en säljare på alibaba som säljer både kloner och original. Exakt inköpsställe har jag inte forskat klart på ännu.....

D
Har skrivit rekommendation i föregående sidor. Original wr-region.

blippblapp skrev:
Är det samma hårdvara i dessa båda varianter? Bara firmware som skiljer?

I väntan på hjälpen ställer jag en till fråga. Vet någon vilken kommandosträng ska man ha för Hikvision eller hur får man fram det?

Jag har köpt via Aliexpress. Välj bort alla kameror där det står multi-language om ni vill ha en original.

RilleRock
Italiese skrev:
Beroende på terminalen, ska jag välja NO eller NC i kamerans inställning för Alarm input?
Det beror ju på vad andra sidan skickar till inputen :p

Skickar den signal vid larm välj no på input på kameran eller vice versa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.