992 736 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Idag har jag ofrivilligt provat jordfelsbrytaren med vattenfylld skarvsladd till motorvärmaren.
Samt handlat 3,8kg hamburgare (1 påse!) och 4kg rostbiff på fabriken Lithells/Atria i Sköllersta, utanför Örebro. Väl värt att stanna när man är på genomresa!
Samt handlat 3,8kg hamburgare (1 påse!) och 4kg rostbiff på fabriken Lithells/Atria i Sköllersta, utanför Örebro. Väl värt att stanna när man är på genomresa!
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Hamnade i fel tråd! :wow:krilleman_215 skrev:
Borde kanske ev ha kunnat legat i "el"?!
Kört iväg med en massa skräp till återbruket. Nu finns det inget som ligger och skräpar ute i trädgården som kommer att hamna under snön (om den skulle komma). Städning av altanen har jag sparat till en annan dag.
Idag har jag städat på altanen, så nu blir startsträckan för att få iordning den till våren betydligt kortare!
Sedan snyggade jag till det i rabatterna och hällde ut kvarvarande jord där. Jag grävde också ner några blomsterlökar (javisst, väldigt sent men kanske funkar det). Jag noterade också att mina hortensior hade fått knoppar! :x
Sedan snyggade jag till det i rabatterna och hällde ut kvarvarande jord där. Jag grävde också ner några blomsterlökar (javisst, väldigt sent men kanske funkar det). Jag noterade också att mina hortensior hade fått knoppar! :x
Börjat plocka ihop lite säckar som ska iväg till tippen, trädgårdsavfall som blivit kvar så att säga. Får väl se om vi hinner få iväg det också.. innan snön kommer.
Borde också ställa tillbaka / upp rosenbågen som stormen plockade iväg sist.. men det ösregnar ju!
Borde också ställa tillbaka / upp rosenbågen som stormen plockade iväg sist.. men det ösregnar ju!
Varit på semesterresa i varmare land.....
Innan resan skyndade jag mig att sätta in glas på långsidorna i det växthus som inte är klart.
Lättmetallstege i ett växthus skall man inte ha om inte det är färdigglasat.
Hård vind, växthus med glasade långsidor, aluminiumstege...... resulterade i att stegen virvlat runt inne i växthuset som nu inte har glas på sidorna längre.
Plockat glas i massor, jaja, inte vår ännu!
Innan resan skyndade jag mig att sätta in glas på långsidorna i det växthus som inte är klart.
Lättmetallstege i ett växthus skall man inte ha om inte det är färdigglasat.
Hård vind, växthus med glasade långsidor, aluminiumstege...... resulterade i att stegen virvlat runt inne i växthuset som nu inte har glas på sidorna längre.
Plockat glas i massor, jaja, inte vår ännu!
Så gjorde frun förra året också.Farfalle skrev:
När mossan kom in i värmen började gräset som följt med växa, såg roligt ut med ett 20-tal långa grässtrån bland all mossa
Haha, kan tänka mig det. Jag tog och drog bort det gräs jag kunde se så får hoppas att jag fick bort allt. Är ju inte så mycket gräs i vår "gräsmatta" på sina ställen som "tur" är.Lexington skrev:
Grävt ner ytterligare drygt hundra blomsterlökar: tulpaner, narcisser och krokus. Jag tror inte att det är för sent för att plantera blomsterlökar nu, för tittar man i rabatten så är blomsterlökarna som jag planterade i "rätt tid" på väg upp nu. :wow:
Så har jag sått gräs också, där gräsmattan var lite kal. Jag garderade med några krokuslökar där också!
Så har jag sått gräs också, där gräsmattan var lite kal. Jag garderade med några krokuslökar där också!
Eller hur! Hittade påskliljelökar idag som har skjutit långa fina skott. Vårt klimatet mår inte så braAllinug skrev:Grävt ner ytterligare drygt hundra blomsterlökar: tulpaner, narcisser och krokus. Jag tror inte att det är för sent för att plantera blomsterlökar nu, för tittar man i rabatten så är blomsterlökarna som jag planterade i "rätt tid" på väg upp nu. :wow: