4 362 409 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Näää tråkigt.. har hon ätit något tokigt??b8q skrev:
Hoppas allt går bra! Och att hon piggnar på sig fort!
Jag har bättringsmålat några utomhusarmaturer eftersom de hade slarvat när de lackerades. Gjorde det med ett stort leende då vi fick tillbaka hela summan som vi köpte dem för och fick behålla dem. Närmare 8500 kr/timmen för besväret, det fick det var värt - är ju nästan lika bra betalt som på jobbet
Svetsat fästen för kunna dra upp magasindörrar så dom blir raka. Samt svetsat på avgasröret till gräsklipparen. Vilket känns lite i ögonen, hoppas det inte blir långvarigt.
Har även varit och kollat på köksbord men kändes inte rätt.
Samt köpt delar till gräsklipparen, butiken tyckte synd om mig då den alltid går sönder så fick rabatt.
Har även varit och kollat på köksbord men kändes inte rätt.
Samt köpt delar till gräsklipparen, butiken tyckte synd om mig då den alltid går sönder så fick rabatt.
Ja, hon hade ätit sån här grå rörisolering (katter och renovering är inte en bra kombo). Den hade fastnat i magsäcken och kom varken upp eller vidare. 22300 kr gick kalaset på.... Hennes försäkring tar iofs en större del, men jag blir nog iaf nära 7000 fattigare.Snigla skrev:
Skönt att höra det gick bra!b8q skrev:
Det kommer nya pengar, men katten ersätter man inte lika lätt.
Jo, till huset ingår en andel i en gemensamhetsanläggning, så idag har det blivit röjsågning av berberis, lövräfsning, rensning av områdets häck och rensning av dagvattenbrunnar. Från vår radhuslänga deltog bara 3 personer från längans 6 hushåll, så det var tungt slit och vi hann inte med allt. Normalt sett brukar 2 personer också kunna gå ner i krypgrunden och motionera kranar, men idag behövdes all arbetskraft ovan mark. Det var min tur att agera arbetsledare för vår länga, så nu blir det till att försöka rekrytera någon av de unga som inte deltog alls, till att göra krypgrundsjobbet en annan dag. Helst vill man ju inte krypa omkring själv där nere av säkerhetsskäl och det är ju bra om någon annan än jag kan göra detta jobb också.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Jag har fått hem en gigantisk Makita borrhammare så imorgon blir det att göra hål i sten och berg!
Skönt att höra att op gick bra, hoppas hon återhämtar sig fort!b8q skrev:
Ibland har de (hundar med..) en tendens att tugga i sig olämpliga saker det är tur det ändå händer så få gånger som det gör.. (När man renoverar länge är det mycket "skrutt" på villovägar runt om i hus/trädgård)..
Nåja renoveringen får ju a den tid det tar..
Små "troll" mycket viktigare att de mår bra!
Hård blåst har vi inte, men däremot mängder av strömavbrott. De tre sista bara för nån vecka sedan. I vår kommun (stor till ytan men få invånare) är det kommunen nätägare. Vi är sist på "linan" och här bor inte många så jag kan förstå att vi inte är högprioriterade. Men att ALLTID vara de sista som får tillbaka elen suger lite. Det är förutom nåt tekniskt fel något alldeles speciella fåglar som vi har härikring p som otaliga ggr flyger in i nån transistor eller vad det nu heter
Obs! Ironi, men den förklaringen får vi oftare än nedfallna träd (\vi har förstås miltals med luftburna ledningar också.
Tur vi har gasolhäll och kan hämta vatten i sjön för tvättning och toaletterna.
Men snart kommer jag att skrika efter ett eget litet 3-faselverk.
Obs! Ironi, men den förklaringen får vi oftare än nedfallna träd (\vi har förstås miltals med luftburna ledningar också.
Tur vi har gasolhäll och kan hämta vatten i sjön för tvättning och toaletterna.
Men snart kommer jag att skrika efter ett eget litet 3-faselverk.
Redigerat:
Strömavbrott har vi inte haft men det har varit 2 läckor i kommunens vattenledningar idag.
Vårt område hade väldigt lågt tryck men inne i stan fick de stänga badhuset tills vidare.
Tur att vi slipper luftledningar/strömavbrott. Vad gör man utan el?
Vårt område hade väldigt lågt tryck men inne i stan fick de stänga badhuset tills vidare.
Tur att vi slipper luftledningar/strömavbrott. Vad gör man utan el?
Ja, det är fördelen helt klart (så vi skött höststädningen sedan vi flyttade hit).. men man håller alltid tummarna för att det är det enda som lämnar tomten..!D09 skrev:
Just nu tjuter det överallt..(därför jag är vaken).. Freja ska väl nå sitt klimax om en-två timmar eg .. men räcker såhär tycker jag!
Gått en runda runt huset och kontrollerat att nya vindskivor mm sitter kvar och stormsäkrat.
Får nog ge mig på att bättra på infästningen av stora markisen om några timmar när stormen lagt sig.
Får nog ge mig på att bättra på infästningen av stora markisen om några timmar när stormen lagt sig.
Vi vaknade vid halv 4 av att det lät som hela huset skulle blåsa iväg. Men det mesta höll sig faktiskt kvar på tomten .Snigla skrev:
Nu har jag packat in allt ifrån trädgården och altanen eftersom jag ska iväg och jobba 2 veckor nu.
Målade även fönstersmygarna en gång till