31 888 läst · 176 svar
32k läst
176 svar
Experter! Korrekt utförd renovering???
Medlem
· Östergötland
· 586 inlägg
Hålet ser ju dessutom nästan ut som ett skruvhål?
Ser förstår jag inte varför de kletat K2-täkskikt ovanpå Kerasafefolien? Det gör väl inget antagligen, men det står inte så i monteringsanvisningen för tätskiktet.
Ser förstår jag inte varför de kletat K2-täkskikt ovanpå Kerasafefolien? Det gör väl inget antagligen, men det står inte så i monteringsanvisningen för tätskiktet.
Nu blir jag lite orolig här.. vad exakt är det du tror att vi avser med "hål" här? Jag avser inte mellanrummet i klämringen, den är sannolikt av en fjäderbelastad modell och således helt korrekt.Johnsson 56 skrev:
Hålet som avses syns precis i kanten i manschetten (det gröna) och är, mig veterligen, i högsta grad en del av tätskiktet.
Medlem
· Östergötland
· 586 inlägg
Det är inte JAG som tjatar om ett hål????avendere skrev:Nu blir jag lite orolig här.. vad exakt är det du tror att vi avser med "hål" här? Jag avser inte mellanrummet i klämringen, den är sannolikt av en fjäderbelastad modell och således helt korrekt.
Hålet som avses syns precis i kanten i manschetten (det gröna) och är, mig veterligen, i högsta grad en del av tätskiktet.
Nä, du ifrågasätter om det är ett hål i tätskiktet och påstår att manschetten inte är en del av det:Johnsson 56 skrev:
TS (som bör veta) hävdar dock att det ÄR ett hål i tätskiktet (brunnsmanschetten) och några av oss tycker oss se vad han avser.
Med 44 år i branchen anser du alltså inte brunnsmanschetten utgöra en del av tätskiktet https://www.byggmax.se/badrum/tatskikt/brunnsmanschett-casco-p06622 ??
Eller hur...danlin skrev:
Förstår din oro och jag vidhåller:
Kontakta tillverkarens support på måndag, man måste börja med det innan man diskuterar vidare med hantverkarna.
Det är besvarat flera ggr i din tråd. En besiktningsman kan avgöra om det ÄR ett hål och endast tätskiktsleverantören kan avgöra vad som utgör en godkänd lagning.danlin skrev:
Medlem
· Östergötland
· 586 inlägg
Jo, nu förstår jag vad ni menar med brunnsmanschetten, jag såg som sagt inte något hål och trodde därför att ni syftade på ramen av rostfritt stål som jag tycker mig se några märken i. Men jag tror ff inte att det är ett hål genom tätskiktet som man seravendere skrev:Nä, du ifrågasätter om det är ett hål i tätskiktet och påstår att manschetten inte är en del av det:
TS (som bör veta) hävdar dock att det ÄR ett hål i tätskiktet (brunnsmanschetten) och några av oss tycker oss se vad han avser.
Med 44 år i branchen anser du alltså inte brunnsmanschetten utgöra en del av tätskiktet [länk] ??