jbr skrev:
Visst är det möjligt att jag inbillar mig...
Ja, det verkar så, eller så vet du inte vad "det lilla hålet på manschetten" betyder. Är det därför du sitter och försöker mästra så är det ju ännu löjligare
 
Hålet ser ju dessutom nästan ut som ett skruvhål?
Ser förstår jag inte varför de kletat K2-täkskikt ovanpå Kerasafefolien? Det gör väl inget antagligen, men det står inte så i monteringsanvisningen för tätskiktet.
 
Johnsson 56 skrev:
Ja, det verkar så, eller så vet du inte vad "det lilla hålet på manschetten" betyder. Är det därför du sitter och försöker mästra så är det ju ännu löjligare
Nu blir jag lite orolig här.. vad exakt är det du tror att vi avser med "hål" här? Jag avser inte mellanrummet i klämringen, den är sannolikt av en fjäderbelastad modell och således helt korrekt.

Hålet som avses syns precis i kanten i manschetten (det gröna) och är, mig veterligen, i högsta grad en del av tätskiktet.
 
avendere skrev:
Nu blir jag lite orolig här.. vad exakt är det du tror att vi avser med "hål" här? Jag avser inte mellanrummet i klämringen, den är sannolikt av en fjäderbelastad modell och således helt korrekt.

Hålet som avses syns precis i kanten i manschetten (det gröna) och är, mig veterligen, i högsta grad en del av tätskiktet.
Det är inte JAG som tjatar om ett hål????
 
kulle
Johnsson 56 skrev:
Det är inte JAG som tjatar om ett hål????
Du verkar inte va med på vad som diskuteras?
 
  • Gilla
avendere
  • Laddar…
Helt otroligt vad det kan spåra ur. Min enda fråga just nu som är kvar är om det lilla hålet som blivit är av sådan art att hela golvet behöver göras om.
 
Johnsson 56 skrev:
Det är inte JAG som tjatar om ett hål????
Nä, du ifrågasätter om det är ett hål i tätskiktet och påstår att manschetten inte är en del av det:

Jag har tittat igenom tråden. Jag kan inte se att det står något om hål i tätskiktet. Jag tror du har missuppfattat det hela och inbillar dig att manschetten är en del av tätskiktet
TS (som bör veta) hävdar dock att det ÄR ett hål i tätskiktet (brunnsmanschetten) och några av oss tycker oss se vad han avser.

Med 44 år i branchen anser du alltså inte brunnsmanschetten utgöra en del av tätskiktet https://www.byggmax.se/badrum/tatskikt/brunnsmanschett-casco-p06622 ??
 
danlin skrev:
Helt otroligt vad det kan spåra ur. Min enda fråga just nu som är kvar är om det lilla hålet som blivit är av sådan art att hela golvet behöver göras om.
Eller hur...

Förstår din oro och jag vidhåller:
Kontakta tillverkarens support på måndag, man måste börja med det innan man diskuterar vidare med hantverkarna.
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
danlin skrev:
Helt otroligt vad det kan spåra ur. Min enda fråga just nu som är kvar är om det lilla hålet som blivit är av sådan art att hela golvet behöver göras om.
Det är besvarat flera ggr i din tråd. En besiktningsman kan avgöra om det ÄR ett hål och endast tätskiktsleverantören kan avgöra vad som utgör en godkänd lagning.
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
avendere skrev:
Nä, du ifrågasätter om det är ett hål i tätskiktet och påstår att manschetten inte är en del av det:



TS (som bör veta) hävdar dock att det ÄR ett hål i tätskiktet (brunnsmanschetten) och några av oss tycker oss se vad han avser.

Med 44 år i branchen anser du alltså inte brunnsmanschetten utgöra en del av tätskiktet [länk] ??
Jo, nu förstår jag vad ni menar med brunnsmanschetten, jag såg som sagt inte något hål och trodde därför att ni syftade på ramen av rostfritt stål som jag tycker mig se några märken i. Men jag tror ff inte att det är ett hål genom tätskiktet som man ser
 
Johnsson 56 skrev:
Jo, nu förstår jag vad ni menar med brunnsmanschetten, jag såg som sagt inte något hål och trodde därför att ni syftade på ramen av rostfritt stål som jag tycker mig se några märken i. Men jag tror ff inte att det är ett hål genom tätskiktet som man ser
Nej, det kallar jag för klinkerram eller slukrist.

@TS: Är det detta du avser med "hål"?:

brunn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
avendere skrev:
Nej, det kallar jag för klinkerram eller slukrist.

@TS: Är det detta du avser med "hål"?:

[bild]
Japp. Det som är inringat.
 
äntligen ett inlägg som visar vilket hål som diskuteras!
 
Johnsson 56 skrev:
Jo, nu förstår jag vad ni menar med brunnsmanschetten, jag såg som sagt inte något hål och trodde därför att ni syftade på ramen av rostfritt stål som jag tycker mig se några märken i. Men jag tror ff inte att det är ett hål genom tätskiktet som man ser
Vad tror du att det är?
 
På tal om öppet mål:

- Det är inte bara erfarenhet som kommer med åldern, även dålig syn...

(sorry Johansson56, kunde inte hålla mig..)

=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.