Ramnemark skrev:
Jag har lika dåliga erfarenheter av de flesta stora FB. På Folksam skaffade jag en villaförsäkring som skulle vara bättre och täcka mer än TH, och nästan 2000kr billigare om året. Visade sig att den knappt täckte något alls. Ljuga kan de allt :)
Om man nöjer sig med en så svepande formulering så får man faktiskt skylla sig själv. Varför tog du inte reda på hur den skulle vara bättre? Är du lika omdömeslös i alla dina köp?

D09
Ramnemark skrev:
Jag har lika dåliga erfarenheter av de flesta stora FB. På Folksam skaffade jag en villaförsäkring som skulle vara bättre och täcka mer än TH, och nästan 2000kr billigare om året. Visade sig att den knappt täckte något alls. Ljuga kan de allt :)
If har visat sig vara väldigt hjälpsamma mot mig.

Sist så råkade jag dock ut för en udda människa ha ha

Var ut i garaget och tittade på alla platta paket som ska monteras, förundrades över att alla låg kvar i lika fina högar som tidigare..,attans, inte en enda hade monterat sig själv.. :x

mielo skrev:
Om man nöjer sig med en så svepande formulering så får man faktiskt skylla sig själv. Varför tog du inte reda på hur den skulle vara bättre? Är du lika omdömeslös i alla dina köp?
Ett tråkigt svar med lite attityd av dig känner jag. Men självklart frågade jag en del frågor över telefon och frågade om hon kunde mejla "offerten" så jag kunde jämföra. Men det var omöjligt utan man skulle teckna den och jämföra när försäkringsbrevet kom, sedan säga upp den ifall man ändrade sig. När hon skickade hem försäkringsbrevet stämde inte ett ord av vad hon sagt. Så jag sa upp den innan den hann börja gälla. Mitt enda misstag i båda de fallen är att jag litat på vad folk säger. Över telefon kan man tydligen lova vad som helst, men man måste lusläsa papperna när man får hem det. Jag får börja spela in mina samtal....

Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D09 skrev:
If har visat sig vara väldigt hjälpsamma mot mig.

Sist så råkade jag dock ut för en udda människa ha ha
Jag har läst lite trådar här på BH för att försöka hitta de som är bäst. Frågan är väll snarare vilket försäkringsbolag som är minst dåliga.... Handläggarens chef har fått en lång uppsats nu. Ska bli intressant och se om de har kompens att lösa det....

• Gilla
D09
  • Laddar…
S
Det ska kollas på inför nästa förnyelse. Tackar (y)

Idag har jag förberett för elektrikern som förmodligen kommer imorgon och kopplar in både utebelysning och spotlights åt mig! Mitt i allt så ringer Mio och säger att imorgon kommer dom med min nya soffa! Dags att riva ner den gamla ikväll, jag som tänkte slappa i soffan ikväll... Icke:)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag har i helgen skurit ner en gammal olje/dieseltank då den inte använts på 13 år! Att ingen gjort det tidigare!? Tog mig ca 6 timmar allt som allt.

1. Tömma ut 80liter

2. I med sågspån som suger upp resterna.
20151025_081518.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3. Satte en fläkt i påfyllnadsröret som blåste ur ångorna genom avluftning

4. Blötlägga allt spån.

5. Börja såga med tigersåg.
20151025_113454.jpg
Skapa konto

6. Fira med några öl att den är väck :)
20151026_104826.jpg
Skapa konto

Innan..
20151024_112028.jpg
Skapa konto

Det var värt allt slit :)

• Gilla
Mattias_Edeslatt och 2 till
  • Laddar…
D09
En vända på tippen och sen sålt lite grejor :)

Bokat tid med banken :) se om man får ett lån så man kan slutföra restpunkterna på huset och göra det klart för försäljning

Trött på att fixa vägen?

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
-RB- skrev:
Trött på att fixa vägen?
Ha ha nejdå. Vägen och jag har en hatkärlek till varandra. Huset är ju mitt personliga lilla projekt som jag hållit på och spikat på sen 2006 så det tar emot.

Blir tyvärr ensamstående nu så det blir lite dyrt att bo själv tror jag.

Det funkar ju tror jag men man vill ju kunna göra något med ungarna också. Så planen är få klart, sälj vid rätt pris och köp något litet renoveringsobjekt

Eller så hittar jag på något annat påhitt ;)

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Mikael_L
Bara det har vedpanna, eller åtminstone en liten kamin ... ;)

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Fyllde pellets för drygt en månad sen, och fick idag en plötslig ide att jag kanske borde kolla i behållaren, och det var nog ingen dum ide.

WP_20151027_005.jpg
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
D09 skrev:
Blir tyvärr ensamstående nu så det blir lite dyrt att bo själv tror jag.

Det funkar ju tror jag men man vill ju kunna göra något med ungarna också. Så planen är få klart, sälj vid rätt pris och köp något litet renoveringsobjekt

Eller så hittar jag på något annat påhitt ;)
Oj, vad tråkigt att bli ensamstående. Hur går det med barnen? Du hade väl ett barn som inte var ditt biologiskt men som du såg som ditt eget och som du kämpade mycket för i skolan mm. Hoppas ni fortsättningsvis kan umgås ändå på regelbunden basis både för din och barnets skull.

Å andra sidan verkar du vara en väldigt sympatisk, positiv och engagerande person som säkert gör att du inte får det alltför svårt. Kämpa på och Lycka till!

• Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.