gårdsnissen skrev:
För den som har Bosch Blå 18V. Var på Swedoldag Malmö. Bosch representanten sålde mycket av deras 18V maskiner (solo - utan batterier men i L-box) för 1500. Beroende på maskin så tror jag det kan vara bra pris. Svärfar tog metallbandsågen (kostar nog över 2000 annars). Blev själv sugen på GSB/R 18 VE-2-LI (är den bra?).
1500:- är bra, brukar ligga på 1995:- annars.

Mikael_L
Snailman skrev:
...men antar det underlättar att koppla nätverkskablarna i huset korrekt.
Nej det underlättar inte att koppla rätt. :D

Det är exakt lika svårt, eller lätt, att koppla rätt utan den där prylen. :cool:

Men om det ofunkar efteråt så kan det med lite tur underlätta felsökningen. Och så kan man ju också verifiera om man satt trådarna rätt direkt efter inkopplingen och kanske slippa leta fel lite senare.

Det riktigt roliga instrumentet att ha vore ju ett som testar riktig throughput, kollar vågformer, dämpning och allt sånt.
Men då är ju prislappen en helt helt annan. :confused:

Snailman
Redigerat:
Man kollar visuellt lika enkelt.
Jag har byggt temporära installationer i flera år (event, mässor, scoutläger) utan att ha en testare. Är det dålig lina crimpar man om, det är lätt att se om det är rätt parföljd.

Om bara parföljden är rätt så kan nästan alla moderna nätverkskort köra en själdiagnostik som gräver halvdjupt.

Köpte precis en på ebay för 40kr. Smidigt när det ska kopplas data i hela huset :)

20% på valfri vara på Jula i helgen.

Mikael_L
davveno1 skrev:
Gäller Julaclub-medlem.
(Som man naturligtvis kan bli just innan, jag är inte medlem där, trots att jag befinner mig oftare där än på andra ställen som jag är medlem i, typ kyrkan. :))

http://www.jula.se/julaclub/clubaktiviteter/

davveno1 skrev:
Bra tillfälle att köpa en tormek.

Blev en kompressor, 1000:- i rabatt :)

MathiasS skrev:
Bra tillfälle att köpa en tormek.
För sent om man är i Örebro.. Jag köpte just den sista T4:an där, plus några lämpliga jiggar.

Även i Partille är T4:erna nu slut efter att jag varit där. Egentligen alldeles för bra/dyr maskin för mina behov, men det är ju så roligt att köpa kvalitetsgrejer ibland...

davveno1 skrev:
Bara för det är rabatt så ligger deras hemsida nere :/. Svårt att förklara för frugan vad hon ska köpa ;)

davveno1 skrev:
Hmm... Man kanske ska lura iväg sig själv imorrn.
Problemet är väl att jag just nu inte vet. Riktigt vad jag behöver, men jag antar att det löser sig när man väl är där:)

Behöver också nyttja julaerbjudandet. Vet dock bara inte på vad... Ev bara cosa alt markslöjds Decklight till altanen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.