3 780 449 läst · 12 845 svar
3780k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
1500:- är bra, brukar ligga på 1995:- annars.gårdsnissen skrev:För den som har Bosch Blå 18V. Var på Swedoldag Malmö. Bosch representanten sålde mycket av deras 18V maskiner (solo - utan batterier men i L-box) för 1500. Beroende på maskin så tror jag det kan vara bra pris. Svärfar tog metallbandsågen (kostar nog över 2000 annars). Blev själv sugen på GSB/R 18 VE-2-LI (är den bra?).
Nej det underlättar inte att koppla rätt.Snailman skrev:
Det är exakt lika svårt, eller lätt, att koppla rätt utan den där prylen.
Men om det ofunkar efteråt så kan det med lite tur underlätta felsökningen. Och så kan man ju också verifiera om man satt trådarna rätt direkt efter inkopplingen och kanske slippa leta fel lite senare.
Det riktigt roliga instrumentet att ha vore ju ett som testar riktig throughput, kollar vågformer, dämpning och allt sånt.
Men då är ju prislappen en helt helt annan.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
http://www.aliexpress.com/item/High...st=201556_10,201527_3_71_72_73_74_75,201560_3Mikael_L skrev:
2,26 dollar på aliexpress...
Med tanke på leveranstiden så får man ju ha ganska lång framförhållning.
Redigerat:
Man kollar visuellt lika enkelt.
Jag har byggt temporära installationer i flera år (event, mässor, scoutläger) utan att ha en testare. Är det dålig lina crimpar man om, det är lätt att se om det är rätt parföljd.
Om bara parföljden är rätt så kan nästan alla moderna nätverkskort köra en själdiagnostik som gräver halvdjupt.
Jag har byggt temporära installationer i flera år (event, mässor, scoutläger) utan att ha en testare. Är det dålig lina crimpar man om, det är lätt att se om det är rätt parföljd.
Om bara parföljden är rätt så kan nästan alla moderna nätverkskort köra en själdiagnostik som gräver halvdjupt.
Gäller Julaclub-medlem.davveno1 skrev:
(Som man naturligtvis kan bli just innan, jag är inte medlem där, trots att jag befinner mig oftare där än på andra ställen som jag är medlem i, typ kyrkan. )
http://www.jula.se/julaclub/clubaktiviteter/