1 160 783 läst · 6 151 svar
1161k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Den brukar behöva köra några klippningar innan den blir helt bra.larssondaniel skrev:
Har den varit på service så var i vart fall min karta förstörd och man fick börja om. Glömde man det så kunde den bete sig lite udda, klippte inte rutor utan det kunde bli böjar.
segersäkringar köpta från biltema men hur tänkt fästa? en modell är för stor och den andra säkringen som är lite mindre hur mycket jag än försöker så går den ej på. Jag antar tanken var att föra denna på minnen så den sitter och fungerar som ett stopp så hjulet ej kan trilla av.
Svårt att beskriva men du skall "skjuta" in den från sidan eller använda en tång så att du expanderar den över axeln, kan vara lite trixigt ibland beroende på vilken säkring man köpt. Kolla bara så att spåret är bredare än säkringen. Rätt verktyg underlättar.Mikael_wi skrev:
Köp en sådan tång här så under lättar det monteringen.Mikael_wi skrev:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Lasringstang-2000016684/
Är det något spår i änden på axeln? Original är väl en plastbelagd starlock låsbricka?
Jag såg en bild på en indego utan hjul, och där såg jag inget spår.
Det borde ju annars gå med en bricka och saxsprint om man borrar upp ett litet hål.
Det känns som att jag bör göra detta i förebyggande syfte när maskinen blir garantibefriad vid månadsskiftet.
Jag såg en bild på en indego utan hjul, och där såg jag inget spår.
Det borde ju annars gå med en bricka och saxsprint om man borrar upp ett litet hål.
Det känns som att jag bör göra detta i förebyggande syfte när maskinen blir garantibefriad vid månadsskiftet.
Ring supporten och förklara läget och be dom skicka nya säkringar SAP.Mikael_wi skrev:
Det sitter ingen segersäkring där original. Det är en rostfri hatt som man skjuter in över axelns ända, med en stjärnformad inre låsning. Kanske heter starlock som skrevs ovan. Axeln har inte ett spår runt om, utan två spår på motsatt sida av varandra. En konstruktion som kanske inte tål påfrestningarna i det långa loppet. Dessa "hattar" har en tendens att lossna med tiden. Ibland allt för snabbt.Dock är de enkla att montera vid produktion.
Medlem
· Värsta Götaland
· 93 inlägg
Hej, Jag har ringde supporten för snart tre veckor sen och de skulle skicka ett nytt framhjul inom tre-fem dagar.
Men inte har det kommit något hjul.
Nu när man ringer så kan man bara lämna meddelande som de uppenbarligen ignorerar. Väldigt tröttsamt.
Jag tror inte jag såg ett spår på min Indego 1300.
Men om det fungerar med Biltema låsringen så köper jag en sats och meckar till det själv.
Gräset har inte slutat växa och att putta runt bensinmonstret är riktigt tröttsamt.
Men inte har det kommit något hjul.
Nu när man ringer så kan man bara lämna meddelande som de uppenbarligen ignorerar. Väldigt tröttsamt.
Jag tror inte jag såg ett spår på min Indego 1300.
Men om det fungerar med Biltema låsringen så köper jag en sats och meckar till det själv.
Gräset har inte slutat växa och att putta runt bensinmonstret är riktigt tröttsamt.
Medlem
· Värsta Götaland
· 93 inlägg
Ska det vara tången med böjda eller raka käftar?