Procentaren skrev:
Vad är skillnaden på garanti (2 år hos Bosch ) och reklamation (3 år) ?
Garanti är ett frivilligt åtagande och lämnas oftast av tillverkaren men kan även ges av importör eller återförsäljare.

Reklamationsrätten på 3 år finns i konsumentköplagen som alla kommersiella säljare i Sverige måste följa.
Viktigt att veta om reklamationsrätten är att avtalet alltid står mellan köpare och säljare. Tillverkaren blir i dessa fall en tredje part som säljaren i sin tur får vända sig till vid behov.
 
Min nya Indego fortsätter att imponera. Det tar 15 och en halv timme att klippa och jag klipper 3 gånger i veckan med start midnatt. Inga konstiga stopp och så klarar den även regn som ingen av de tidigare varit så förtjust i. Nu är den inte så gammal men ingen av de tidigare jag har haft har varit så bra som denna.
Det enda jag saknar är ett "snigelprogram" som klipper min södergräns 2 meter in ett par gånger om dagen, men snigelproblem hör väl till ett annat forum.
 
  • Gilla
Eriksgatan och 3 till
  • Laddar…
Jag har inte varit så ofta längre inne här i tråden men det betyder att min Indy funkar som jag vill. kaninhål kan den ju inte hjälpa.....jag är jätte nöjd. Snygg o fin trädgård..
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
pgerts skrev:
Min nya Indego fortsätter att imponera. Det tar 15 och en halv timme att klippa och jag klipper 3 gånger i veckan med start midnatt. Inga konstiga stopp och så klarar den även regn som ingen av de tidigare varit så förtjust i. Nu är den inte så gammal men ingen av de tidigare jag har haft har varit så bra som denna.
Det enda jag saknar är ett "snigelprogram" som klipper min södergräns 2 meter in ett par gånger om dagen, men snigelproblem hör väl till ett annat forum.
-Har svårt att följa tråden,vaggar i sidled.
-Går fortfarande runt öar
-Klipper plötsligt 1-2 m remsor
-klipper samma ytor efter varandra

Men man skall kanske se helheten och då ser det bra ut.

Har fått ner ljudet markant vid högt varv genom att lägga tunna gummibitar
i höjdregl.skenorna.Kör på 3.5 cm.
 
TwinTitan skrev:
Har fått ner ljudet markant vid högt varv genom att lägga tunna gummibitar
i höjdregl.skenorna.Kör på 3.5 cm.
Du har inte möjlighet att lägga upp ett foto på hur du monterat gummibitarna? Eller en lite mer detaljerad instruktion?
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Idag så larmade min klippare på "Begränsningstrådsfel - Vänstra detektorn ute. Ställ klipparen på gräsmattan och bekräfta med OK" När jag tryckte på OK så hamnade klipparen i någon servicemeny där div justeringar och kalibreringar kunde göras. I min chock fick jag fram mobilen och fotade av menyvalen, men ljuset var starkt och jag var nog inte i mina sinnes fulla bruk så bilderna blev inte så bra, men jag delger er dem här iaf. Någon som varit med om denna "servicemeny" tidigare?
1_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


4_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


5_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


6_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta hände när jag lämnat servicemenyn
7_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här har min klippare gått sedan maj 2014
8_e.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Waxinator och 1 till
  • Laddar…
Eriksgatan
Har inte sett den tidigare, såg inte ut så när man uppdaterade mjukvaran i alla fall, så tack!
Verkar inte finnas någon inställning för silent night mode, tyvärr...
Har du en 1300 eftersom det ser ut som att du valt "multiple garden"?
 
Intressant, då gäller bara att komma fram till hu man tar sig in i den menyn. Förmodligen någon knappsekvens.
 
Om du monterar bort klippskivan och sedan knivskyddet (3 skruvar)
Då kan du se de tre höjdinst.skenorna.
Montera gummi bitar (cykelslang) där plast ligger mot plast,2 på varje skena !
Ljudet uppkommer för att det är glapp mellan innerskena och ytterskena !
Nu bör du inte ändra höjdinst
. eperia 4 3030.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eperia 4 3031.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TrumJalle
  • Laddar…
På min sista bild till höger om huvudbrytaren finns ett luftfilter för kylluften till styrkort m.m.
Det bör man dammsuga en gång/vecka,ej borsta !
Risker med dålig kylning kan vara att klipparen beter sig konstigt !
 
Eriksgatan skrev:
Har inte sett den tidigare, såg inte ut så när man uppdaterade mjukvaran i alla fall, så tack!
Verkar inte finnas någon inställning för silent night mode, tyvärr...
Har du en 1300 eftersom det ser ut som att du valt "multiple garden"?
Jag har en Indego 10, multipel var förinställd i servicemenyn.

Nu så kör klipparen för långt över kantlinjen så jag skulle vilja komma in menyn igen för att se om det går att kalibrera, annars får det bli en resa till Danmark för klipparen...

Ringde support, men de hade aldrig hört talas om varken mjukvara 6.0 för maskiner som inte är connect ellr om någon servicemeny. Ombads att kontakta servicecenter i Danmark direkt via mail. Oddsen på att de kommer ge mig lösningen på att komma in i servicemenyn är nog väldigt höga.
 
Eriksgatan
TwinTitan skrev:
På min sista bild till höger om huvudbrytaren finns ett luftfilter för kylluften till styrkort m.m.
Det bör man dammsuga en gång/vecka,ej borsta !
Risker med dålig kylning kan vara att klipparen beter sig konstigt !
Nu vill jag inte märka ord, men ett luftfilter är det knappast utan en perforering i plasten som visserligen släpper in lite luft men även fukt och gräs. Men klipparen är så öppen på alla andra kanter och håll så att gräsklippet ändå lägger sig över allting inkl. hela kretskorten så frågan är om det gör så mycket skillnad om detta är igensatt eller ej. (Det kanske t o m hade varit bättre att tejpa igen det...!) Klarar klipparen att klippa i en omgivningstemperatur över 35 grader, så räcker kylningen nog ändå i det svenska klimatet med de hålen igensatta I annat fall slår någon skyddskrets till precis som det gör när temperaturen understiger 9-10 grader och klipparen säger till att den väntar med att gå ut och klippa till att det blir lite varmare.

På andra sidan perforeringen är plats för ett andra batteri, så klipparen är konstruerad för att kunna ha dubbelt så stor klippkapacitet mellan laddningarna och perforeringen gjordes för att underlätta kylningen av detta andra batteri. Men eftersom det ändå knappt ger någon ökad total klippkapacitet (dubbel laddtid, klipparen blir tyngre) och en kraftig fördyrad produkt så släppte man väl den tanken före lansering.

"dennisson" lade upp fina bilder där bl a detta syns i inlägg #1591.
 
Redigerat:
Ja så går det när man talade med supporten förra året.
Han motsade inte mig när jag påstod att det kunde vara ett luftintag !?
På bilderna syns det tydligt att det bara är en perforering,sorry.
 
Eriksgatan
TwinTitan skrev:
Ja så går det när man talade med supporten förra året.
Han motsade inte mig när jag påstod att det kunde vara ett luftintag !?
På bilderna syns det tydligt att det bara är en perforering,sorry.
:) Det är lugnt, med åren har man lärt sig acceptera att det finns de som går omvägen och ringer supporten istället för att helt snabbt bara läsa igenom de nu 5.579 inläggen i tråden. :D
 
Eriksgatan skrev:
:) Det är lugnt, med åren har man lärt sig acceptera att det finns de som går omvägen och ringer supporten istället för att helt snabbt bara läsa igenom de nu 5.579 inläggen i tråden. :D
Förlåt mig, jag skall aldrig ringa supporten igen och fråga om "servicemenyn" :D :D :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.