1 160 783 läst · 6 151 svar
1161k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Husägare
· Karlskoga
· 7 inlägg
Hej! Köpte en Bosch Indego 1200 Connect förra veckan, och efter installation fungerade den relativt bra dock regnade det hemskt mycket under klipparens första vecka så viss del av tiden fick stå i garaget. När jag sedan började köra med den igen så åkte den utanför avgränsningsvajern på diverse ställen. Så jag raderade trädgården och sedan fick den "kartrera" igen och det gjorde den utan problem, strax efter det klippte den kanten även detta utan problem men nu helt plötsligt säger den att den inte har någon signal från avgränsningsvajern. Då tänker man ju att den borde vara skadad någonstans men kan inte hitta något fel på den. Har även mätt med summer och det piper som det ska när det är kontakt runt slingan, har även mätt slingan och den ger mig ett motstånd på 5,7 Ohm, så jag har svårt att tro att slingan är skadad dock känner roboten inte av slingan så jag provade att mäta spänningen ut i slingan från laddningstationen och den ger mig då ingen spänning alls? ska det vara så? vilken spänning får ni ut på de röd och svarta kontakterna på laddningstationen?
Mvh
Daniel
Mvh
Daniel
Där är ingen likspänning i tråden utan en (typ) radiosignal. Du har normalt en grön lysdiod på basplattan som blinkar vid strömtillslag och får fast sken om tråden anses ansluten och hel.
Det första årets nätaggregaten hade brister som gav problem i slingan.
Om du har tråd över så kan du lägga ut en testslinga på 20-30 meter och provköra på.
Du kan även ändra kanal på slingan om något i omgivningen stör.
Det första årets nätaggregaten hade brister som gav problem i slingan.
Om du har tråd över så kan du lägga ut en testslinga på 20-30 meter och provköra på.
Du kan även ändra kanal på slingan om något i omgivningen stör.
Redigerat:
Husägare
· Karlskoga
· 7 inlägg
Husägare
· Karlskoga
· 7 inlägg
Waxinator skrev:Där är ingen likspänning i tråden utan en (typ) radiosignal. Du har normalt en grön lysdiod på basplattan som blinkar vid strömtillslag och får fast sken om tråden anses ansluten och hel.
Det första årets nätaggregaten hade brister som gav problem i slingan.
Om du har tråd över så kan du lägga ut en testslinga på 20-30 meter och provköra på.
Du kan även ändra kanal på slingan om något i omgivningen stör.
Mycket riktigt dioden lyser grönt tills jag trycker på "kartrera" då börjar den blinka detta gjorde den även när jag testade med en kortare slinga som kanske bara var 5 meter då det var vad jag hade kvar av tråden, dock har jag ju läst att det ska vara min. 20m. men eftersom den gav samma resultat som "orginal" slingan så misstänker jag att det är något fel på laddstationen.
Ja då har du samma som jag, min har funkat klockrent även i ösregnet. Kolla så den gröna lampan lyser med ett fast sken på laddaren. Du kan ju oxå testa att dra ut kontakten i laddaren och vänta 5min, tabort klipparen från stationen först bara. Sätt på laddaren, vänta 2min och sätt sedan in klipparen och testa klippa igen.larssondaniel skrev:
Husägare
· Karlskoga
· 7 inlägg
Tycker jag har testat allt det där, lampan lyser som sagt med fast sken tills det att klipparen ska ut och åka.F1Alex skrev:Ja då har du samma som jag, min har funkat klockrent även i ösregnet. Kolla så den gröna lampan lyser med ett fast sken på laddaren. Du kan ju oxå testa att dra ut kontakten i laddaren och vänta 5min, tabort klipparen från stationen först bara. Sätt på laddaren, vänta 2min och sätt sedan in klipparen och testa klippa igen.
Husägare
· Karlskoga
· 7 inlägg
Så där då har man talat med supporten, denna gång var en kvinnlig medarbetare på supporten som svarade och när jag hade beskrivit felet och så talade hon om att de inte var så bra eller inte världsbäst uttryckte hon sig och sa att jag skulle kontakta min återförsäljare för ev. reparation eller återbetalning.
Inget roligt att få problem med en gång. Supporten har funkat ganska bra för mig då jag till slut fick en ny klippare. Det tar ju 1-2 veckor att skicka in den tyvärr men är nog den enda lösningen om du inte kan häva köpet eller byta ut den mot en ny. Skickar du in den så beskriv felet noggrant och skriv själv på pappret som åtetförsäljaren har, dom har en förmåga att inte skriva allt man säger.larssondaniel skrev:Så där då har man talat med supporten, denna gång var en kvinnlig medarbetare på supporten som svarade och när jag hade beskrivit felet och så talade hon om att de inte var så bra eller inte världsbäst uttryckte hon sig och sa att jag skulle kontakta min återförsäljare för ev. reparation eller återbetalning.
Husägare
· Karlskoga
· 7 inlägg
Fick tillslut en ny klippare av Bauhaus som är installerad av klar som verkar fungera mycket bättre än den gamla, verkar rent av som den är "smartare", så nu gäller det att hålla tummarna för att den funkar.