dengroth skrev:
Mitt stöldlarm fungerar vilket jag fick erfara när jag transporterade klipparen till återförsäljaren och den började tjuta. Prova genom att bära iväg klipparen från tomten.

Dock har jag (även efter byte av connectkortet) problem med appen, eller kanske snarare problem med anslutningen. Efter någon dag tappar klipparen kontakten med Husqvarnas server vilket konstateras dels genom att appen inte uppdateras, dels genom att gprs-symbolen på klipparen får ett kryss i övre vänstra hörnet. Frågan är varför detta händer, är det problem med min maskin eller ligger problemet hos Husqvarna? Någon med samma symptom?
Hej
Jag ska testa att bära i väg klipparen så får vi se hur långt man måste gå
Konstigt det där med att det i instruktionsboken står att det ska finnas en radie
När du åkte i väg med din klippare och den larmade fick du även ett meddelande på telefonen ?
 
Nix, inget meddelande på mobilen men det var connectmodulen jag hade problem med så det var väl inte så konstigt.
 
  • Gilla
Lars christer
  • Laddar…
dengroth skrev:
Nix, inget meddelande på mobilen men det var connectmodulen jag hade problem med så det var väl inte så konstigt.
Ok jag r får testa :)
 
Jag hade strul med connect igår, inget fungerade från telefonen, testade att ladda mer pengar på kortet utan att det hjälpte, till slut gick jag till klipparen och startade om och då började appen fungera.
 
Tackar för svaret! Jag lämnade in klipparen till återförsäljaren och de testade den och hittade inga fel. Sen när de kom hit med den och satt igång klipparen fungerade den utan problem.Så nu har den kört i några dagar utan problem. Ska föreslå att jag får låna en annan transformator och kabel om den strular mer och se om det är problemet.

Missade visst citera knappen men den var ett svar till signaturen Galento 2015-07-31 16:35
 
hdad skrev:
Jag hade strul med connect igår, inget fungerade från telefonen, testade att ladda mer pengar på kortet utan att det hjälpte, till slut gick jag till klipparen och startade om och då började appen fungera.
Exakt samma symptom som vi har; man måste gå till klipparen och starta om och då etableras kontakten igen. Helt värdelöst, det är ju när man inte är hemma och har tillgång till klipparen man behöver appen. Vår uppkoppling håller bara någon dag innan man måste starta om.
 
En ny fråga till er som har connect med lysen
Kan ni starta och stänga av lamporna med appen funkar inte för mig måste göra det i klipparen
Satte i går att lamporna skulle lysa kväll och natt men det funkade inte måste troligtvis ha dom på hela tiden
Hur funkar det hos er som har lampor
 
Jag kan ändra ljusinställningarna i appen utan problem, har testat och det fungerar bra. Det enda är väl att klipparen stannar när man sparar inställningarna.
 
  • Gilla
Lars christer
  • Laddar…
D
När man kommer upp på morgonen och ser att spåren svänger än hit än dit för att slippa krocka med föremål i trädgården, då har åtminstone jag svårt att tro att det är på ren slump. Gissar att gpsen spelar in mer än vad som påstås. Alla hinder på bilden förutom busken lämngst upp till vänster är utan slinga runt, men det är likadant med hinder där det är slinga runt.

20150803_065436.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det kan kanske tyckas så men det är faktiskt en ren slump, ingen gps som går att köpa i konsumentled har så hög noggrannhet att den kan hålla ordning på träd, speciellt inte så små.
 
Den borde dock kunnat bli väldigt exakt om den hade använt laddstation och guidekablarna som referenspunkter. Men det hade nog blivit ganska dyrt och onödigt komplicerat.
 
hdad skrev:
Jag kan ändra ljusinställningarna i appen utan problem, har testat och det fungerar bra. Det enda är väl att klipparen stannar när man sparar inställningarna.
Det funkar inte för mig
Är tydligen en hel del buggar i appen
När det är så nytt
Jag får kolla med min återförsäljare om han kan kolla upp detta
 
Ni som har uppgraderat firmware på 330x , vilken version är den nyaste ? Och kan man ladda ner och läsa in den själv ? Grannen hade uppgraderat sin och efter detta så fungerade gps styrningen bättre.
 
Lars christer skrev:
Det funkar inte för mig
Är tydligen en hel del buggar i appen
När det är så nytt
Jag får kolla med min återförsäljare om han kan kolla upp detta
Har klipparen kontakt med servern? Fungerar övriga funktioner, som tex status och stöldskyddsområde?
 
dengroth skrev:
Har klipparen kontakt med servern? Fungerar övriga funktioner, som tex status och stöldskyddsområde?
Hej ja klipparen har kontakt med servern
Allt annat fungerar, i går kväll testade jag att i klipparen ställa in lamporna på kväll och natt
Gick sedan och kollade klipparen 2 timmar kl 20.00 tändes lamporna och fem minuter senare släcktes dom
Då ställde jag dom alltid på i klipparen och klipparen går ut kl23.00 till 08.00
Grannen var i sin stuga och sa till mig i dag att det lyste jättebra
Satte i dag samma sak lampor ska lysa kväll och natt men i kväll kl 20.00 tändes dom inte så jag får väl sätta på dom på alltid på på kvällen när jag lämnar stugan och stänga av dom när jag kommer ut
Hade ju varit bra om det hade funkat med kväll och natt då klipparen alltid går på natten och klipper en del av en allmän tomt, tanken var ju att ingen skulle ramla på den i mörkret :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.