Status
Tråden går ej att kommentera.
S
Ja det var ju därför jag var så noga med att jag ville veta exakt vad som behövs, men det kommer gå att komplettera men då får ni pm:a om ni vill komplettera så meddelar jag försäljaren att vi vill ha samma rabatt då vissa kommer vilja komplettera eventuellt.

På detta sättet så är det mer förhandlingsbart med rabatten.
 
Svårt att veta exakt vad man kommer att vilja beställa när man inte vet vilket pris sakerna landar på eller vilket sortiment som finns.
 
Samma här, hade gärna kunnat lägga till lite mer när man gör själva köpet. Också mycket schysstare att alla göra sina inköp var för sig, då slipper man funderingar på rabatter och hur allt går till ...
 
Jag vill inte vara grinig och dissa allt arbete du har lagt ner på det här @Snakepit men jag kan INTE färdigställa min ev. beställning innan jag vet exakt vilken leverantör det blir (för min del vägrar jag t.ex. handla från Interaktiva Hem igen), vilket sortiemtn som finns att tillgå och vad priserna landar på.
 
  • Gilla
KristoferL
  • Laddar…
S
n0ir skrev:
Jag vill inte vara grinig och dissa allt arbete du har lagt ner på det här @Snakepit men jag kan INTE färdigställa min ev. beställning innan jag vet exakt vilken leverantör det blir (för min del vägrar jag t.ex. handla från Interaktiva Hem igen), vilket sortiemtn som finns att tillgå och vad priserna landar på.
1. IH är inte med på detta, GARANTERAT. Har ju själv dålig erfarenhet av dom så nej tack.

2. Alla kommer få tillgång att göra tillägsbeställning med max 7 dagars leverans, men brukligt är att det finns i lager och då är det 2-3 dagar som gäller.

3. Alla får kvitto med garanti från företaget som brukligt är.

4. Jag kan ju inte berätta öppet här ang avtalet som görs och det hoppas jag att ni förstår.

5. Då jag även bestämt mig för att lägga ut åt alla så länge och kan förhandla rabatten med ÅF om en viss summa så är det enklare för ÅF att veta direkt vilken summa det gäller istället som på de sidor som har rabattsats i sina webshopar.
Där vet ju inte ÅF om alla tänker handla och exakt vad det blir, lite i blindo så att säga.
 
Kan tycka det är ganska bra när var och en sköter sin affär med avtalad leverantör, på så sätt blir ev. ändringar, problem eller reklamationer enklare att hantera.
Att alla får en egen kod och handla var för sig har gått utmärkt de senaste gångerna jag varit med i gruppköp. Att det blev lite strul sist hade inte med rabatten eller sättet upphandlingen gick till på.
Men det är klart blir rabatten avsevärt bättre än de senaste gångerna kanske det är värt det ...
 
  • Gilla
n0ir
  • Laddar…
Om det är klart, vilken leverantör blev det då? Och vilka fler var tillfrågade?
 
S
Det får ni i PM snart KristoferL
 
Jag har en del ändringar som jag vill göra. Vill lägga till saker och även byta ut Qubino dimmers mot Fibaros nya dimmer. Kan jag göra det när det blir beställningsdags eller ska det skötas via PM? Trodde nog också att det man skrev upp sig på var sin minimibeställning och inget hugget i sten.
 
När gruppbeställningen gjordes hos M.nu så fick alla en kod och den användes i shopen, vad man handlade var sen upp till var och en. Mycket smidigt. Smidigheten kan ju vara värt någon extra krona med.
 
  • Gilla
JohNil
  • Laddar…
Det borde handla om summan man köper för, inte exakta varor. Det borde ÅF inte ha någon åsikt om?
 
Vilka ÅF är det du har varit i kontakt med? Då en liten aktör kan slå en stor vore det intressant.
 
Blir det ingen egen kod och egen beställning sånhoppar jag tyvärr, det är inte väřt det vanligt mig för det extra krånglet, tyvärr.
 
  • Gilla
n0ir
  • Laddar…
Blir det ingen egen kod och egen beställning så hoppar jag! Nuvarande upplägg var Inte det jag gick med på.
 
  • Gilla
n0ir
  • Laddar…
Ja, lite mer öppenhet krävs nog för att jag skall vara med &så! Känns lite väl hemligt allt detta? Vilka har fått vara med på anbud, och vem vann?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.