peternicklas
Den uppdateringen finns redan. Ett ovanligt fel du råkat utför, tråkigt man det fixar sig.
 
Hej! Det gick bra att få tillbaka 0,72 från 0,92F. För den som har en plan gräsmatta utan backar,medlut och höjder så funkar det säkert bra med 0,92F..klipparn har en tendens att inte bromsa i tid, det är därför den har rymt för mig, har helt enkelt inte hunnit att bromsa upp och åkt utanför tråden...så det får bli 0,72 för mig, bromsen slår in snabbare med den mjukvaran, passar min tomt bättre.
 
Ni som uppdaterat, har "midnattsbuggen" åtgärdats? (Att klipparen bara fortsätter att köra trots att programmerad schematid är passerad om man lägger klipptid som sträcker sig över midnatt och inte har något schema dagen efter)

Har dom gjort något åt att den laddar ur och laddar upp igen så mycket när den bara står och väntar i laddstationen?
 
A Haddock skrev:
Har dom gjort något åt att den laddar ur och laddar upp igen så mycket när den bara står och väntar i laddstationen?
Med 0.92F är detta fortfarande inte löst, nej. Den står och spänner sina små hjulmuskler hela tiden...
 
svartöra skrev:
Med 0.92F är detta fortfarande inte löst, nej. Den står och spänner sina små hjulmuskler hela tiden...
Hur länge håller batteriet? Någon som bytt?
 
Min är köpt maj 2013. Efter vintervilan i år var batteriet stendött. Men det kan nog inte anses vara normalt att det dör efter knappt två säsonger, vilket inte heller supporten tyckte. Fick nytt batteri på posten omgående efter att jag pratat med supporten.
 
Min 2012:a visar inga som helst tendenser till att ha fått sämre batteritid.
 
Har också bytta tillbaka till 0,72 nu..0,92 strulade bara.. Körde utanför oftare..
Har provat zoner i dag. Ser inte vitsen med det i min trädgård. Mitt problem är ett område den ofta kommer till när den startar, men som den snabbt hittar ur och sen inte tillbaka till... Då blir zonerna helt meningslösa eftersom den inte stannar i zonen...
 
Dom borde verkligen satsa på att få den att gå rakt i lutningar... Less på att den dyker ner i lutningar och upp när den är på väg uppför.. Detta gör att min OFTA går i samma spår eftersom den tar sig till högsta punkten, vänder och sen dyker för att gå rakt ner...
 
Jag installerade en landroid förra sommaren åt mina föräldrar för att de ska orka med att bo kvar i villan på ålderns höst. På grund av nedsatt hörsel så har de en hörselslinga kopplad till tv´n. Efter problem med störningar med ljudet när de ska se på tv så har vi nu konstaterat att det är robotgräsklipparens slinga som stör. Jag testade med att sätta en timer på laddaren så att den är strömlös på kvällstid när de vill se på tv. Problemet är ju bara att roboten slår ifrån så att man måste ut och trycka på on och slå kod. Någon som har någon idé på hur jag ska lösa detta problem?
 
lma skrev:
Jag installerade en landroid förra sommaren åt mina föräldrar för att de ska orka med att bo kvar i villan på ålderns höst. På grund av nedsatt hörsel så har de en hörselslinga kopplad till tv´n. Efter problem med störningar med ljudet när de ska se på tv så har vi nu konstaterat att det är robotgräsklipparens slinga som stör. Jag testade med att sätta en timer på laddaren så att den är strömlös på kvällstid när de vill se på tv. Problemet är ju bara att roboten slår ifrån så att man måste ut och trycka på on och slå kod. Någon som har någon idé på hur jag ska lösa detta problem?
Härligt med de som tänket på sina föräldrar.
Mistänker att det är slingan som stör koppla in ett tidstyrt relä till slingan så kan laddningen vara på hela tiden.
 
  • Gilla
lma och 1 till
  • Laddar…
Smart idé! men hur fixar man det rent praktiskt, antar att det behövs en strömkälla för att driva reläet.
 
A Haddock skrev:
Efter vintervilan har min klippare börjat tappa tid och datuminställningar när den är avstängd. Har hänt samtliga gånger den stängts av i år. Hade aldrig något problem med det förra sommaren.
Någon som vet om det kan vara så att det finns ett litet batteri nånstans på kretskortet som håller koll på datum och tid, och som kan ha tröttnat under vintern? Själva huvudbatteriet har inte blivit urladdat dessa gånger så det kan ju inte ha någon påverkan.
Svarar mig själv om nån annan skulle vara intresserad. Kontaktade HP Schou som bekräftade att det sitter ett batteri på kretskortet för att hålla koll på datum och tid. De verkade dock inte alls intresserade av att jag skulle byta det själv utan ville att jag skickade in klipparen. Jag lever med problemet i sommar och skickar in den i höst istället.
 
Någon som kopplat ett överbelastningsskydd till trafon som går till laddaren?
Har ett liggandes som verkar vara inköpt på Biltema....finns inte kvar i sortimentet.

Skall sättas i vägguttaget och sedan skall transformatorns kontakt in i denna lilla dosa....

Vet någon om dessa "billiga överbelastningsskydd" fungerar? Läst lite på nätet och det verkar knappt vara någon mening att sätta i dem...

Tänkte vara lite förberedd inför sommarens eventuella åskväder....

/Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.