Perrko skrev:
Kan man låta stationerna stå ute i regn
Javisst, det är de byggda för. De kanske håller lite längre om de har ett hus, men det ska inte vara nödvändigt. Om det är väldigt soligt vid laddstationen så kan det vara en fördel med hus, då moderna batterier laddar sämre när de är varma.
 
  • Gilla
mamre65 och 1 till
  • Laddar…
MrMad skrev:
Javisst, det är de byggda för. De kanske håller lite längre om de har ett hus, men det ska inte vara nödvändigt. Om det är väldigt soligt vid laddstationen så kan det vara en fördel med hus, då moderna batterier laddar sämre när de är varma.
Tack så mycket. Då har jag inget att oroa mig för.
 
stanis.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
stanis2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ville inte ha huset direkt mot plattorna så hela huset vilar ~2cm ovanför på vinkeljärn :)
 
  • Gilla
Forsa16 och 4 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här kommer en bild på mitt hus till Agaton
 
  • Gilla
LimpTheGimp och 10 till
  • Laddar…
högt i tak :)
 
milu02 skrev:
högt i tak :)
Höskulle för gräsklippet?
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
Inget höloft, det är ett ölloft.... Taket är öppningsbart och det får plats med många flak lovar jqg. :):)
 
  • Gilla
thor17 och 1 till
  • Laddar…
Intressant. Delge kyl lösningen. Viktigt med kall öl vid klippning :-D!
 
  • Gilla
amfaren och 1 till
  • Laddar…
Får väl erkänna att där inte är några öl på loftet ännu. Däremot alla trädgårdsspel etc så jag kallar det för latjolajbanlådan.
 
Vnorregard skrev:
Får väl erkänna att där inte är några öl på loftet ännu.
Det är rätt. Öl ska drickas, inte förvaras.
 
  • Gilla
TrumJalle och 1 till
  • Laddar…
Så här har mitt lilla gryn Wille det. Går att lyfta en bräda för att komma åt displayen.
Funderar på lucka och/eller lampa för att kunna se i ip-kameran när han jobbar eller är inne och äter... :p

2015-05-06 15.51.15.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
galento
Rolig tråd med snygga lösningar.Har just fått en AM 320 och AM 330x inkopplade och vilka underbara maskiner :D
Visserligen sa installatören att både laddstationer och klippare är byggda för att stå öppet i regn men det vore väl fint med lite skydd ändå framöver.

Till vintern får man väl ta in både laddstationer och klippare i värmen.
 
Alla ni som har garage av olika modeller, vilka inställningar har ni för att klipparen skall hitta in? Min am 310 kör ofta in i "garagets dörrpost" och ibland hittar den inte in allt utan hävdar: laddstationen blockerad.
 
Ben1 skrev:
Alla ni som har garage av olika modeller, vilka inställningar har ni för att klipparen skall hitta in? Min am 310 kör ofta in i "garagets dörrpost" och ibland hittar den inte in allt utan hävdar: laddstationen blockerad.
Jag har inget garage själv men i menyn till min am 330x finns en inställning för hus. Har du guidekabel och ställer in att den bara ska följa guiden in då borde den hitta in direkt, då går den rakt på laddaren ca 2 meter före laddaren.
 
  • Gilla
guke
  • Laddar…
Marie Bö skrev:
Jag har kopplat en vanlig mikrobrytare i laddstationen som sluter kontakterna till en Nexa sändare WBT-912, [länk], som skickar statusen till TellStick Net så att man får upp i telefonen om gräsklipparen är ute och klipper eller vilar sig.
Sedan kan man även programmera Events eller Händelser i Telldus Live så får man mail eller SMS eller bara tänder en lampa när gräsklipparen går ut eller in.

[bild]

Jag kan dock inte starta eller stanna klipparen från telefonen även om det ser ut så i displayen :)
Gillar din idé! Jag har köpt en mikrobrytare och en wbt-912. Men jag är sämst på att förstå hur man kopplar sånt här, hur ska sladdarna sitta mellan enheterna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.