peternicklas skrev:
Finns inga uppdateringar till årets modeller ännu.
enligt detta | #3893 och detta | #3899
 
Trilenium skrev:
Håller med dig! Bra support om det är något. Jag upptäckte nyligen att jag inte hade fått några extrablad i mitt paket till klipparen, så har skrivet till support om det nu. Har väl en förhoppning att de löser det ganska snabbt! :)
bladen är otrolig små ,jag hade svårt att hitta dom
 
De är små ja! Men har verkligen kollat igenom några gånger nu. Skruvar var med iaf ;)
 
I måndags fick jag min WG796E. Jag hade problem igår med laddstationen.Det gick inte att ladda. Skärmen visade "Anslutnings Fel" Sen "Mkt svagt batt" Samma problem som dem andra lampan slår till röd och efter 10 sek slocknar displayen helt visar "Fel Pin kod" Hej då :) sen lampan slår på grön igen . Efter minst 10 försök fram och tillbaka och tryck på ON/OFF knappen som nån av medlemmarna här hade skrivit till slut allt gick bra vi klarade första klippningen utom problem. Fast nu det går inte att ansluta min mobil till min landroid. Displayen visar perfekt styrka "WIFI" är ansluten. Men min app kan ej hitta min enhet . Det söker enheten . Men nej . Jag placerade rauteren 2 meter från "Rango" :D men nej . Vet ni nåt? Min app hittar inte min Landroid helt enkel. Tack hjärtlig.Trevlig Helg på er
 
Uppdatering på måndag som förhoppningsvis löser några problem! :)

Fungerade din wifi innan? Har du gjort en ny scanning via appen? Startat om appen ordentligt? Ngn gång gick det med min iPhone men inte paddan. Ngn gång tvärtom!

Jag kan ha problem att nå min klippare då den är lite längre bort. Anslutningsfel står det då efter man matat in pinkod. Ska köpa en wifi extender. Finns sedan förbättringsmöjligheter i appen.

T.ex att namnge klipparen i stället för IP, batterinivå. Kanske även vilken zon den befinner sig i. Men framförallt skulle jag vilja komma åt den när jag inte är hemma för att se status.
 
Har en WG794E som jag har haft diverse problem med sen den togs i drift för 3-4 veckor sedan. Stuckit från gränstråden när den ska gå tillbaks på laddning, stängt av sig under natten vid laddning, blockerat (Fångad) när den går emot hinder m.m. Lyckades utan problem att ladda in den senaste 0.72 uppdateringen. Efter att själv varit nere i Hässleholm i veckan och fått div givare, kretskort i laddstationen utbytta så verkar det äntligen som att man kan lita på sin Worx Landroid. Har inte strulat en gång med något hittills i alla fall. Mycket trevlig support och service där nere, Tack!!
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Har en WG794E som jag köpte i maj förra året. Tillverkad i mars, tror jag. Laddade ner den nya mjukvaran, satt i USB:n och nu står det 14.8.2014. Kan det stämma? Jag har zonerna 1,2,3,4 men det kanske fanns redan tidigare?
 
1881 skrev:
Har en WG794E som jag köpte i maj förra året. Tillverkad i mars, tror jag. Laddade ner den nya mjukvaran, satt i USB:n och nu står det 14.8.2014. Kan det stämma? Jag har zonerna 1,2,3,4 men det kanske fanns redan tidigare?
Det datumet står på min oxå, men man får vara snabb å se så står version innan datumet (0.72)
 
  • Gilla
1881
  • Laddar…
Har noterat att flera har problem med USB, men mitt gick utan problem på första försöket. Använder MacBook Air, ny USB-sticka och det var bara att sätta ner USB-stickan i klipparen utan att pressa särskilt mycket.
 
Trilenium skrev:
Uppdatering på måndag som förhoppningsvis löser några problem! :)

Fungerade din wifi innan? Har du gjort en ny scanning via appen? Startat om appen ordentligt? Ngn gång gick det med min iPhone men inte paddan. Ngn gång tvärtom!

Jag kan ha problem att nå min klippare då den är lite längre bort. Anslutningsfel står det då efter man matat in pinkod. Ska köpa en wifi extender. Finns sedan förbättringsmöjligheter i appen.

T.ex att namnge klipparen i stället för IP, batterinivå. Kanske även vilken zon den befinner sig i. Men framförallt skulle jag vilja komma åt den när jag inte är hemma för att se status.
Nej. Wifi funkade inte. I morse startade om landroiden och det gick bra. Nu det funkar allt perfekt. det är lite besvikelse att appen är inte som på reklamen och har mindre funktioner men jag tror att det kommer att lösa sig efter några uppdateringar.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Har just blivit med en Landroid.. 3:e dan i drift.
Har någon märkt av om den har en tendens att "spåra ur" slingan när den passerar Luftvärmepumen?
Har inträffat två gånger nu.
 
Har funderat på att sätta på en GPS spårare på min klippare. På söndag så har den varit i drift en vecka så har inte kollat så mycket på den.
Av vad jag förstått så finns det en USB port på den, funderar på att använda det som "strömkälla" och ha en Iphone 4 "inoperarad" i klipparen och använda spåra min iphone.

Är det en möjlig lösning? någon som testat/gjort något liknande.
 
peternicklas
Elkludde skrev:
enligt detta | #3893 och detta | #3899
Har de kommit ut redan? De ska väl komma tidigast under nästa vecka!
 
Kul tanke! Men man måste nog ha en väldigt stor matta för att få ut något av gps-värdet.

Jag är ju själv utvecklare och jag tänker mig då funktioner som har med zon-indelning att göra. Den kan berätta vart den är utefter senaste träff mot begränsningskabeln. Det är det som är bra med Landrid då jag fått uppfattningen att de kan utveckla funktioner och programvara på ett snabbare sätt än andra. Vi får se helt enkelt! :)
 
Tanken med att GPS spåra den är om den skulle få fötter (bli stulen)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.