peternicklas
jpson67 skrev:
Vilken modell har du då?
Jag svarade på att nedladdningen fungerade för mig. Jag har en M.
 
Lustigt, sidan funkar inte för mig alls, inte någon sida på www.worxlandroid.com. Överallt samma fel (500) och "We're sorry, but something went wrong.". Har provat på paddan och datorn med samma resultat.
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Jag svarade på att nedladdningen fungerade för mig. Jag har en M.
Ok då kör du med 794 då?
 
För mig med
 
Köpte en Worx WG792E för ett par dagar sedan och har varit ute och lagt sladd hela dagen, kul!

Har problem med att roboten inte går mitt på kabeln utan långt ut på sidan. Det gör att den har svårt att komma in rätt i laddaren och dessutom så räcker inte alltid dom 50 cm som jag har mellan grejer och sladden.

Går era mitt på eller kör dom också på sidan av sladden?
 
Mitt över kabeln, så gott den kan.
 
Undrar varför vår kör ute på kanten. När den kommer runt till laddaren så ligger hjulet långt till höger så den måste backa och försöka saxa in i laddaren. Med halvgoda resultat.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Wendigo skrev:
Undrar varför vår kör ute på kanten. När den kommer runt till laddaren så ligger hjulet långt till höger så den måste backa och försöka saxa in i laddaren. Med halvgoda resultat.

[bild]
Jag har också precis installerat en WG792E och har liknande problem. Men det verkar inte vara helt konsekvent. Ibland hittar den in och ibland går den precis som på din bild så att vänsterhjulet är utmed slingan. Satte igång den idag, så jag har inte så mycket mer info tyvärr.
 
Första dagen för mig också! Vi får hålla varandra uppdaterade om våra robotar fortsätter med samma körstil.
 
peternicklas
Wendigo skrev:
Första dagen för mig också! Vi får hålla varandra uppdaterade om våra robotar fortsätter med samma körstil.
Låter nästan som ni har skiftat på kablarna i anslutningen till laddstationen.
 
Nej, det är jag helt säker på. Dom är ju färgmärkta och dessutom så hittar den inte klippzonen alls om dom är felkopplade. Har dessutom dryga två meter rakt bakom och rakt framför laddaren så det borde inte heller vara några problem.
 
Angående uppdateringen till M, är alla drabbade av avstängningsproblemet, eller vågar man uppdatera?
 
Wendigo skrev:
Undrar varför vår kör ute på kanten. När den kommer runt till laddaren så ligger hjulet långt till höger så den måste backa och försöka saxa in i laddaren. Med halvgoda resultat.

[bild]
När jag tittar på bilden så ser det ut som tråden går rakt in i maskinen (rätt). Men bakom maskinen ser det ut som tråden går 90 grader till höger direkt från laddaren, det ska vara 2m rakt före och efter ladd stationen, (men den ska klara kortare enl. många användare). Som bilden visar så står maskinen på utsidan av klipp området, eller åker den så långt utanför slingan när den ska hem?
 
peternicklas
buregatan skrev:
När jag tittar på bilden så ser det ut som tråden går rakt in i maskinen (rätt). Men bakom maskinen ser det ut som tråden går 90 grader till höger direkt från laddaren, det ska vara 2m rakt före och efter ladd stationen, (men den ska klara kortare enl. många användare). Som bilden visar så står maskinen på utsidan av klipp området, eller åker den så långt utanför slingan när den ska hem?
Den svarta kablen till höger är nog kablen från laddaren till laddstationen. Slingan ligger rätt, syns om man förstorar bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.