Svar x

vore toppen om jag vann el gräsklipparen. Lätt att ta med i bilen för gräsklippning på olika tomter i stan och vid fritidshuset

Svar: X
Denna vore perfekt när man smyger ut på morgonen och klipper innan grannarna har vaknat.

När vi köpte vårt hus valde vi omedelbart bort den bensindrivna varianten. Med en tomt på endast 700 m2 kändes det otroligt onödigt och för mig är en av de viktigaste saken med att bo i eget hus minskade ljudstörningar jämfört med lägenhetsboende.

Vi skaffade därför en billig sladddriven maskin och oj, vad snålheten bedrog visheten! Det tog inte många klippningar innan vi insåg att sladden var långt mycket mer irriterande än vi trott! Nu kan vi dock inte motivera oss att byta klipparen...den må vara irriterande och tvivelaktig kvalité men den fungerar ju faktiskt hjälpligt.

Vi ämnar skaffa en vertikalskärare i år och då ligger AL-KOs bra till. AL-KO verkar ha fin kvalité och genomtänkta lösningar, dessutom är de snygga, så det skulle vara stiligt med både AL-KOs batteriklippare och vertikalskärare bredvid varandra i redskapsskjulet! (y)

Svar: X.

Grym vinst då vi alla måste dra vårt strå till stacken gällande att rädda vår värld.

Hade oturen att köpa en gräsklippare på blocket som inte fungerade många dagar.

Att äta frukost i det höga gräset är väl ok men ligga och sola... Det sticks och man blir randig.

Motivering,

Byter gärna min gamla Klippo,
mot en AL-KO!

Svar:x
jag vill vinna därför att detta tycker jag är en vettig och miljömedveten produkt .

Svar X

Jag vet inte hur många gånger har jag klippt kabel med min el. gräsklippare. Hoppas det kommer aldrig att hända någon gång tack vare AL-KO.

Detta ser ut att vara den perfekta kompromissen för mig som tycker handjagaren räcker till vår lilla tomt och maken som lockas av enkelheten i en robotklippare. Att vi samtidigt kan lära barnen nyttan med praktiskt arbete och miljövänliga val är en stor bonus!

För vår jords skull så klart ska min man och jag vinna =O)
Vi kör redan som det är vår gräsklippare på E85! Har gjort det sedan vi började köra våra bilar från 89-92, SAAB 900, på E85 =O)
Men - det är lite knicksigt att få gräsklipparen att fungera optimalt på etanol =O/
Därför hade varit fint att kunna köra den på el =O)

Orientexpressen
1. X
Inte störa, bara köra. Med 38.4 Li Comfort blir jobbet gjort tyst och fort. Då kan jag frisera gräsmattan när jag vill och blir inte hyschad att vara tyst och still. Jag kan samtidigt njuta av fågelkvitter och ingen granne blir bitter. Med största möjliga tystnad, blir bensingräsklipparen aldrig saknad.

I september förberedde jag min allra första blivande gräsmatta för sådd nu i vår.
Under vintern har jag tittat på otaliga gräsklippare på nätet. Bla. denna modell, som jag
tror blir en perfekt storlek för mina behov.

X

Jag behöver en modern gräsklippare, som visar mig boende i min kvinnas villa.

Svar X. Vi har byggt trall runt den sida på huset där förrådet står, så nu kan jag inte köra ut bensinklipparen utan att göra fula hjulspår. Den levereras vid tomtgränsen, vad?

Det vore kul om grannarna kunde vinka med hela handen när jag klipper gräset, istället för att bara visa långfingret och demonstrativt hålla för öron/näsa.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.