Svar: X

Jag vet hur det var förra året, och året före det - och före det - och ... Maskrosanfall & ryggbesvär är ingen bra kombination. Här behövs en pålitlig gräsklipparkompanjon!
 
Svar: X

Jag liknar han på bilden, men ca 40 år äldre. Jag behöver nog denna gräsklippare bättre än denne unge man.
 
svar: X (2,5h)

Vi har precis flyttat till ett nytt hem men har ingen gräsklippare ... Vi har även upptäckt en stor vattenskada i badrummet vilket gör att hela badrummet måste totalrenoveras, vilket gör att alla pengar kommer gå till badrumsrenoveringen. Så nu när gräset snart börjar växa skulle vi verkligen behöva en gräsklippare, hoppas på vinst av denna smarta batteridrivna klippare vilket skulle vara till otroligt stor hjälp!
 
Svar: X

Med en cylinderklippare från stenåldern så är gräsklippning en verklig utmaning för min mor
Bensinklippare för bara en massa oväsen, så en batteridriven gräsklippare hade varit den ultimata Mors dags presenten :)
 
SVAR: X

Har tidigare haft elgräsklippare med sladd vilket var krångligt, nu när det finns starka batteridrivna vill jag gärna ha en sån :)
 
Jag är gräsallergiker, och avgaserna från benisngräsklippare gör det hela värre. Har en manuell, handdriven gräsklippare. Men det är otroligt slitsamt att klippa om man som jag är lite lat av sig. När gräset är 10 cm högt (ibland högre om jag skall vara ärlig) får man klippa 2-3 ggr på samma sträcka.
Bara tanken att klippa gräset gör mig trött.
Har velat ha en elgräsklippare länge. Men det är så mycket som kostar när man har hus, så det har inte blivit av att lägga pengar på det...
 
Svar X

Med en elklippare från Al-KO
skulle jag ge min närmsta granne ro
 
Svar X
Har blivit ensam med mitt radhus och samtidigt drabbats av reumatism, eller rättare sagt, sambon drog när jag blev sjuk. Det skulle därför vara SÅ skönt att få en smidig lösning på gräsklippningen i sommar och framförallt kommande somrar då jag kommer att bli mindre och mindre rörlig framöver.
 
K
Svar: X

Vi ska snart rulla ut gräsmatta på tomten till vårt nybyggda hus.
Då det är vårt första hus så har vi inte införskaffat oss någon gräsklippare än.
Vad vore bättre än en miljövänlig och tystgående sådan för att ge grannsämjan de bästa förutsättningarna.
 
Svar: X
Motivering: Jag bor i en mindre BRF. Vi har tillsammans en större tomt som vi sköter gemensamt. Då vissa av medlemmarna har blivit till åren och klagar att gräsklipparen har blivit för tung får jag dra ett större och större lass. Nu är jag trött på det!! Nu vill jag vinna den här så att även pensionärerna kan klippa samt att jag samtidigt kan sola då jag inte kommer bli störd av ljudet
 
Svar X

fått ärva en gräsklippare som man får vara glad om den startar. När den väl går så går motorn ojämnt och det kommer i bland svarta rökpuffar. Den är inte miljövänlig för fem öre. Sen har vi en liten grabb som sover på dagen och tidigt på kvällen, plus grannar med små barn. Så hade varit kanon att kunna klippa på en helg utan störa hela området och dom små kan få sova. Nu måste jag stress klippa efter jobbet för att inte klockan ska bli för mycket. Det gamla åbäket låter.
 
Svar: X, 2,5h

Motivering: Jag har tidigare fått ärva min mor och fars gamla bensindrivna gräsklippare, men i slutet av förra sommaren gav den upp så jag är i stort behov nu inför stundande grönska. Därför kom denna tävling väldigt lägligt. Det verkar också som att en batteridriven gräsklippare är smidigheten själv, känns som ett givet alternativ mot den förra gamla bettan.

/Johan
 
Svar: X

Jag som redan är miljövänlig med en eldriven gräsklippare håller på att bli vansinnig på grund av sladden. Vi har ca 450 kvadratmeter gräsmatta med en hel del träd, sladden är trots allt väldigt väldigt jobbig. Vore underbart med en batterdriven maskin så man får det bästa från både eldrift och sladdlöst!
 
X
Älskar att klippa gräset men hatar bullret, med Al-Ko fixar vi båda
 
svar x
klippa med handjagare är inte speciellt underhållande så med en batterimaskin hade det iaf gått snabbare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.