Jag ska ändra placeringen av laddstationen till våran och jag undrar om den fungerar att ha det i ett hörn? Det är en rak lång fri passage in i stationen, men svänger efter stationen. Jag vet att manualen sägen 2 m framåt och bakåt, men är det någon som har gjort liknande?
 
Det är inga problem. Jag har min laddstation i ett hörn på en ganska trång del av tomten (begränsningskabeln ut från laddstationen går faktiskt ännu skarpare än 90 grader, och det är inga problem).
När klipparen kör ut så backar den ju nån meter och svänger sen vänster, så varför det skulle behöva vara två meter bakom vet jag faktiskt inte.
 
  • Gilla
AfrooDite
  • Laddar…
AfrooDite skrev:
Nu är snart våren här och jag ska komplettera med lite avgränsningakabel. Vilken skulle ni rekommendera mig?
Köpte en rulle från något överskottsföretag...det var ett par hundra meter x2 telefontråd från militären...funkade bra för mig förra säsongen....kommer såhär på rak arm inte ihåg vad företaget hette, men det har nämnts tidigare i tråden....
 
  • Gilla
AfrooDite
  • Laddar…
  • Gilla
AfrooDite
  • Laddar…
Ingen som har mera information om hur mobilstyrningen fungerar/ser ut?

Finns inga instruktionsböcker någonstans.
 
Sven Nilsson skrev:
Programmeringen fungerar enligt instruktion men "uppträdandet" i zonerna förbryllar.Jag kommer att testa dessa procentsiffror som inte verkar stämma eller så tänker jag helt fel.Jag lade ner en extra kabel och delade av tomten som jag med en brytare för hand lägger om till hel eller halv tomt som har fungerat bra.
Hej Sven!

Har en tidigare modell så jag har fått zon indelning med programuppdatering.
Skulle varit snällt av dig om du ville scanna in instruktionerna och lägga ut här eller PM mig
 
Sven Nilsson skrev:
Programmeringen fungerar enligt instruktion men "uppträdandet" i zonerna förbryllar.Jag kommer att testa dessa procentsiffror som inte verkar stämma eller så tänker jag helt fel.Jag lade ner en extra kabel och delade av tomten som jag med en brytare för hand lägger om till hel eller halv tomt som har fungerat bra.
nissenhj skrev:
Hej Sven!

Har en tidigare modell så jag har fått zon indelning med programuppdatering.
Skulle varit snällt av dig om du ville scanna in instruktionerna och lägga ut här eller PM mig
Jag är också intresserad av instruktioner om hur zonindelning funkar.
 
Hur har ni andra gjort med transformatorn? Har någon den utomhus och har ni isåfall säkrat den från vatten och fukt på ett smart sätt?

Jag saknar möjlighet att ha den inomhus och dra ut den via befintlig ventil etc som jag läst att några gjort.
 
Min transformator sitter en bit upp på väggen på min terrass under tak. Den har ganska hemsk "coil wine", så inne i huset kommer den aldrig att hamna. Överlevt i 2 år nu i alla fall. Ute både sommar och vinter.
 
Någon som känner igen det här felet?:
Datumet och tiden nollställs när jag stänger av klipparen och sätter på den igen.
Skall det vara så?

/Ny landroid-ägare
 
Jag såg motsvarande danska sida häromdagen. Lustigt nog hade Google hittat den sidan redan 28 januari. Jag undrar vad Worx-folket sysslar med...
 
  • Gilla
henrik_aldermo
  • Laddar…
mg765 skrev:
Hur har ni andra gjort med transformatorn? Har någon den utomhus och har ni isåfall säkrat den från vatten och fukt på ett smart sätt?

Jag saknar möjlighet att ha den inomhus och dra ut den via befintlig ventil etc som jag läst att några gjort.
Jag har min i uterummet, har ett elektronik skåp där med lite förstärkare osv som den får samsas med.


Belzhadar skrev:
Min transformator sitter en bit upp på väggen på min terrass under tak. Den har ganska hemsk "coil wine", så inne i huset kommer den aldrig att hamna. Överlevt i 2 år nu i alla fall. Ute både sommar och vinter.
Min trafo hade och grymt coilwine som slutade med att den lät rent för jävligt efter några månader. Kontaktade supporten (HP-Verktyg) och fick en ny på garanti direkt. Riktigt bra service där!
 
Jag planerar att köpa en Worx nu under våren och väntar på att nya Landroid M 1000i (WG796E) med ultraljudssensor och "App-styrning" ska komma i lager.

Vad tror ni andra om de nya modellerna? Vilken skillnad kommer ultraljudssensorn att göra? Vad kommer man kunna göra via mobil-appen?
 
  • Gilla
lazy rick
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.